Αρθογράφος: Αντώνης Λιάκος - Σελίδα: 1

Ποιος κέρδισε στον Bʼʼ Παγκόσμιο Πόλεμο;

Ένα ... επίκαιρο σήμερα άρθρο, δημοσιευμένο στο ΒΗΜΑ στις 13/07/2003

Αντώνης Λιάκος, 22/08/2017

...Ας πάρουμε για παράδειγμα την Ελλάδα και τη Λεττονία. Εμείς βρεθήκαμε στο δυτικό, εκείνοι στο ανατολικό στρατόπεδο. Εμείς γνωρίσαμε τον κομμουνισμό ως κίνημα, εκείνοι ως καθεστώς. Αλλη η διάταξη θυτών και θυμάτων σε μας, άλλη σʼ αυτούς. Αν διδάξουμε τις δύο εμπειρίες μαζί, τότε εμείς έχουμε να μάθουμε από τους Λεττονούς και εκείνοι από μας.

η εκκλησία και η γίδα που δεν κουτσαίνει από τ’ αυτί

Αντώνης Λιάκος, http://www.chronosmag.eu, 09/10/2015

Θα είναι υποχρεωτικό ή όχι το μάθημα των θρησκευτικών στο σχολείο; Θα βαθμολογείται; Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου δήλωσε ότι θα καταργηθεί η διάταξη του πρώην υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου –τελευταία πράξη της πεφωτισμένης υπουργίας του–, που λέει ότι αν θέλεις να απαλλαγεί το παιδί σου από τα θρησκευτικά πρέπει να δηλώσεις ότι είσαι αλλόθρησκος ή άθεος.

H μεγάλη αναμέτρηση του Δεκέμβρη 1944

Αντώνης Λιάκος, http://www.chronosmag.eu, 07/12/2014

Στα 1944 ο εσωτερικός εμφύλιος στην Ελλάδα βάραινε πλέον αποφασιστικά στις αποφάσεις για τη διεξαγωγή του πολέμου και για την τροπή που θα έπρεπε να πάρουν τα πράγματα.

Πριν λήξει ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος, η Ελλάδα έγινε το πρόπλασμα της μεταπολεμικής αναμέτρησης. Οι επιδιώξεις των μεταπολεμικών νικητών διαμορφώθηκαν σταδιακά και εμπειρικά.

Καλώς ήρθατε στον 21ο αιώνα!

Αντώνης Λιάκος, Το Βήμα της Κυριακής, 18/08/2014

To τέλος του σύντομου 20ού αιώνα συνοδεύτηκε με προσδοκίες ενός κόσμου ειρηνικού, μιας νέας τάξης πραγμάτων βασισμένης στη φιλελεύθερη δημοκρατία, τη χωρίς σύνορα και περιορισμούς αγορά και το βορειοατλαντικό σύστημα ασφαλείας. Η δεκαετία του ʼ90 φαινόταν ως το απόγειο του δυτικού πολιτισμού. Ηταν όμως η στιγμή που Ευρώπη και Αμερική άρχισαν να χάνουν την πρωτοκαθεδρία τους.

Το πολιτικό σύστημα και το μέλλον του

Αντώνης Λιάκος, http://koindim.wordpress.com, 17/02/2012

Στην έκκληση «Για την υπεράσπιση της κοινωνίας και της δημοκρατίας» υπάρχει μια φράση για την ανάγκη της αποκατάστασης του νοήματος των λέξεων στη σημερινή κρίση. Ας αρχίσουμε λοιπόν να συζητάμε το πρόβλημα αυτό, λέξη-λέξη.

Ας δούμε την έννοια του «πολιτικού συστήματος». Μιλάμε για αυτό σαν κάτι αυτόνομο και αυτοτελές, λες και είναι άσχετο με το οικονομικό σύστημα, όχι το γενικό, αλλά το συγκεκριμένο, εκείνο που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα στον τελευταίο μισό αιώνα, με τις εκβολές του τόσο στον μηντιακό κόσμο όσο και στην πολιτική.

Μερικές ιδέες για να σκεφτούμε την κρίση διαφορετικά

Nα σκεφτούμε και να συζητήσουμε διεμβολίζοντας τη γραμμή του μετώπου ανάμεσα στον φιλομνημονιακό και στον αντιμνημονιακό λόγο

Αντώνης Λιάκος, 09/04/2011

Το μεγαλύτερο πρόβλημά μας είναι ότι έχουμε χάσει την όρεξη και την ικανότητά μας να σκεπτόμαστε τον κόσμο αλλιώς, διαφορετικά. Μεγάλο μέρος από μας, και εννοώ τη γενιά μου, είτε κάψαμε κάποτε τα δάχτυλά μας και σερνόμαστε ακόμη με τις γάζες και τις αλοιφές, είτε, στο ζήλο να πάει κάτι μπροστά σ’ αυτή την κοινωνία, σκεφτόμαστε κυβερνητικά, σαν να έχουμε στην πλάτη μας κυβερνητικές ευθύνες.

Τί Πανεπιστήμιο θέλουμε;

Οι Ανθρωπιστικές επιστήμες στην κοινωνία της γνώσης και στη μετάβαση του πανεπιστημίου από την αυτονομία στην ετερονομία

Αντώνης Λιάκος, τ. 3 (2011), The Books’ Journal, 22/12/2010

Τελικά, οι προτεινόμενες αλλαγές στο Πανεπιστήμιο, ανταποκρίνονται στα πραγματικά προβλήματα που παρουσιάζει το ελληνικό πανεπιστήμιο; Το σχέδιο της διαβούλευσης δεν συνοδεύεται από μια Λευκή Βίβλο με τα προβλήματα του Πανεπιστημίου. Πορίσματα των εξωτερικών αξιολογήσεων δεν δημοσιεύτηκαν. Η συγκεντρωτική αξιολόγηση της ΑΔΙΠ για το 2009, περιστρέφεται στα διαδικαστικά, και τα συγκεντρωτικά της στοιχεία είναι ανεπεξέργαστα . Ποιες ανάγκες επομένως έρχονται να συναντήσουν οι προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις; Ποιες αδυναμίες θέλουν να διορθώσουν; Ποιες δυνατότητες να διευρύνουν;

Η κατεδάφιση των εργασιακών θεσμών

Αντώνης Λιάκος, ΤΟ ΒΗΜΑ, 13/12/2010

Η πολιτική του ΔΝΤ συνιστά μια κοινωνική μηχανική (social engineering) για την Ελλάδα, με βάση μια φιλοσοφία. Ας σκεφτούμε την υπόθεση της αλλαγής των εργασιακών σχέσεων μέσα από μια ιστορική οπτική. Ας δούμε την εποχή που σχηματίζονταν οι σύγχρονες βιομηχανικές κοινωνίες· δεν υπήρχε τότε θέση για τους πληθυσμούς που γίνονταν εργάτες στην πόλη.

Μοιραίοι και άβουλοι αντάμα

Αντώνης Λιάκος, Το Βήμα, Νέες Εποχές, 30/08/2009

Κάθε χρόνο συμβαίνει μια πολύ μεγάλη, τρομερά καταστροφική πυρκαϊά στην Ελλάδα και πολλές άλλες, μεγάλου ή μεσαίου μεγέθους. Ολεθρος περιβαλλοντικός με μακροπρόθεσμες συνέπειες για το κλίμα και την ατμόσφαιρα, για τον αέρα που αναπνέουμε, αλλά και απώλεια ανθρώπινων ζωών πέρα από την υλική καταστροφή καλλιεργειών, οικισμών, κτλ.

Η αλλεργία και η αλλαγή

Αντώνης Λιάκος, Το Βήμα της Κυριακής, 17/05/2009

Τον τελευταίο καιρό εξελίσσεται μια συζήτηση η οποία συμπυκνώνεται στο ερώτημα «γιατί δεν γίνονται μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα;». Ωστόσο κάθε συζήτηση έχει τα προαπαιτούμενά της.

Ευέλικτη εργασία ή γενική εξαθλίωση;

Αντώνης Λιάκος, Το Βήμα, Νέες Εποχές, 26/04/2009

Υπάρχουν δύο επιχειρήματα που δικαιολογούν ην «ελαστικοποίηση» και την αποθέσμιση της εργασίας, η οποία επιχειρήθηκε σε όλο σχεδόν τον κόσμο από τη δεκαετία του 1990 και επανέρχεται μετ΄ επιτάσεως από ορισμένες πλευρές στην Ελλάδα, σήμερα.

Μια Ελλάδα χωρίς μετανάστες

Αντώνης Λιάκος, Το Βήμα, Νέες Εποχές, 29/03/2009

Η οικονομική κρίση οδηγεί σε πολιτικές εχθρότητας εναντίον των μεταναστών, ακόμη και απέλασης, σε πολλές χώρες. Στην Ελλάδα ο δείκτης της αντι-μεταναστευτικής πολιτικής είναι εδώ και πολλά χρόνια στο κόκκινο.
Σύνολο καταγραφών: 20

Πρόσφατα κείμενα

Ημερολόγιο κειμένων

Θέματα επικαιρότητας

Αρθρογράφοι