Η στρατηγική της έντασης

Σήφης Πολυμίλης, Ελευθεροτυπία, 12/03/2007

Ακόμη και αν δεχθούμε ότι η κυβέρνηση είχε τις αγαθότερες των προθέσεων στην ιστορία με τις αλλαγές στα πανεπιστήμια -που δεν τις είχε...- το αποτέλεσμα είναι αφ ενός μια κοινωνική έκρηξη και αφ ετέρου ένα προδιαγεγραμμένο αδιέξοδο ως προς την εφαρμογή του. Το χειρότερο απ όλα είναι ότι παρακολουθούμε σχεδόν καθημερινά πλέον ένα ογκούμενο κύμα βίας, που τροφοδοτείται και διευρύνεται με τη συμβολή και της Αστυνομίας, που με αντανακλαστικά άλλων εποχών καταφέρεται επί δικαίους και αδίκους, με μόνο αποτέλεσμα την ανατροφοδότηση της έντασης.

*** Είτε μας αρέσει είτε όχι, έχει βρεθεί πρόσφορο έδαφος για να εκδηλώσει την ανεξέλεγκτη αντίδρασή του ένα κομμάτι της νεολαίας, που θεωρεί ότι το μέλλον του είναι υπονομευμένο, ότι η μόνη του προοπτική είναι να δουλεύει σε κάτι που δεν του αρέσει, αλλά και που δεν του ανοίγει δρόμους, για μερικές εκατοντάδες ευρώ στην καλύτερη περίπτωση. Οταν σπουδάζουν σε σχολές που βρέθηκαν τυχαία, χωρίς να αποκτούν γνώσεις και εφόδια για το μέλλον, όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με την ανεργία ή, στην καλύτερη περίπτωση, με μια ευκαιριακή απασχόληση, όταν νιώθουν εξαρτημένοι από τους γονείς τους, είναι πολύ εύκολο σ ένα κλίμα γενικευμένης αντίδρασης να βρεθούν εκτός ορίων, «ντοπαρισμένοι» και από την ψυχολογία της μάζας...

*** Σίγουρα, όσο τα πανεπιστήμια παραμένουν κλειστά, το κλίμα αυτό είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει. Αλλά ακόμη και αν ανοίξουν, με την τακτική της γενικευμένης ανυπακοής που φαίνεται ότι επικρατεί, πάλι θα υπάρχουν οι αφορμές για να συντηρείται το κλίμα έντασης. Ακόμη και αν, για κάποιο διάστημα, επικρατήσει ηρεμία, είναι σίγουρο ότι σε λίγο καιρό, εν μέσω μάλιστα ανοικτής πια προεκλογικής περιόδου, η σύγκρουση θα είναι αναπόφευκτη. Και η μεγάλη ευθύνη γι αυτό το αδιέξοδο είναι της κυβέρνησης, που θέλησε να επιβάλει κάποιες ήσσονος σημασίας εν τέλει αλλαγές, χωρίς την ελάχιστη απαιτούμενη συναίνεση. Με συνέπεια ούτε ν αλλάξει τίποτε ουσιαστικό στα πανεπιστήμια, αλλά και να τροφοδοτήσει μια ανεξέλεγκτη κοινωνική έκρηξη, που δεν είναι σε θέση ούτε να εκτιμήσει ούτε, πολύ περισσότερο, να εκτονώσει...

Θέμα επικαιρότητας:
Παιδεία

Σύνολο: 264 Κείμενα

Πρόσφατα κείμενα

Ημερολόγιο κειμένων

Θέματα επικαιρότητας

Αρθρογράφοι