Φ. Κουβέλης: Η αναγκαία εξυγίανση του ΟΣΕ δεν πρέπει να γίνει ταφόπλακα, αλλά απαρχή μιας νέας εποχής για τον σιδηρόδρομο

Συνάντηση ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ-ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ για τον ΟΣΕ

25/10/2010

Με αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων αποτελούμενη από τους Γιάννη Τσιρώνη και Γιάννη Παρασκευόπουλο, συναντήθηκε σήμερα ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης και ο υπεύθυνος για θέματα Οικονομικής Πολιτικής Δημήτρης Χατζησωκράτης.

Η συνάντηση έγινε με πρωτοβουλία των Ο.Π. προκειμένου να συζητηθεί το θέμα του ΟΣΕ. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι το νομοσχέδιο περιέχει απαράδεκτες ρυθμίσεις και πρέπει να καταψηφιστεί στη Βουλή. Κοινή ήταν η εκτίμηση ότι ο απαραίτητος εκσυγχρονισμός και η οικονομική εξυγίανση του Ο.Σ.Ε. δε συμβιβάζονται με τον προωθούμενο ακρωτηριασμό του δικτύου, πολύ περισσότερο με τις ρυθμίσεις για ξήλωμα γραμμών. Σημείωσαν επίσης ότι επείγει η ενημέρωση της κοινής γνώμης καθώς βασικές πτυχές του ζητήματος, ιδιαίτερα για το πραγματικό ύψος των ελλειμμάτων, ελάχιστα έχουν παρουσιαστεί στο δημόσιο διάλογο. Ο Φώτης Κουβέλης, υπογράμμισε επίσης τη θετική πρωτοβουλία των Οικολόγων –Πρασίνων για συνάντησή τους με τα κόμματα.

Αμέσως μετά τη σημερινή συνάντηση ακολούθησαν δηλώσεις:

Από τον εκπρόσωπο Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννη Παρασκευόπουλο:

«Ο λαϊκισμός για τον Ο.Σ.Ε. και τα παραποιημένα στοιχεία για τα οικονομικά του, αποτελούν πραγματική απειλή για το ίδιο το μέλλον της χώρας. Αν το έλλειμμα του Ο.Σ.Ε. υπολογιστεί με τα ίδια κριτήρια που ισχύουν σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, τότε δεν ξεπερνά το 10% των ποσών που παρουσιάζονται: πρόκειται για δεδομένο που μπορεί να τεκμηριωθεί ακόμη και νομικά.

Λέμε λοιπόν ναι στην εξυγίανση και αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, αλλά όχι στον ακρωτηριασμό του. Στις σημερινές συνθήκες, με τα μειωμένα εισοδήματα, τα ακριβά καύσιμα και τα υψηλά διόδια, ο σιδηρόδρομος αποτελεί απαραίτητη διέξοδο και όχι πολυτέλεια. Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ, όπως κατατέθηκε, αποτελεί όχι μόνο κήρυξη πολέμου στο σιδηρόδρομο, αλλά και σοβαρό οικονομικό σκάνδαλο.

Στη συζήτηση στη Βουλή, θεωρούμε απαραίτητο να τεθούν τουλάχιστον δύο «κόκκινες γραμμές»: για τις χρηματοδοτήσεις, που περιορίζονται μόλις στο 1/12 αυτών που ισχύουν σε χώρες με αντίστοιχο δίκτυο όπως η Δανία, και για τις ρυθμίσεις για το «καταργημένο δίκτυο», που προδιαγράφουν όχι απλώς το κλείσιμο, αλλά και το ξήλωμα των περισσότερων περιφερειακών γραμμών».

Από τον πρόεδρο της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτη Κουβέλη:

«Οι αποφάσεις της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ διαπνέονται από την έλλειψη οράματος για το ρόλο του σιδηροδρόμου στο ελληνικό σύστημα μεταφορών, κινούνται αποκλειστικά στη λογική της μείωσης των δαπανών, διογκώνουν κατά απαράδεκτο τρόπο τα ελλείμματα του οργανισμού και υπονομεύουν την προοπτική ορθολογικής ανάπτυξής του σε όφελος της περιφέρειας και των πολιτών.

Εγκυμονούν άμεσους κινδύνους για το ξήλωμα γραμμών και την οριστική εξαφάνιση τμημάτων του υπάρχοντος δικτύου.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ υποστηρίζει ότι η αναγκαία εξυγίανση του ΟΣΕ δεν πρέπει να γίνει ταφόπλακα, αλλά απαρχή μιας νέας εποχής για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ θεωρεί ότι για μια επιτυχή παρέμβαση, υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, απαιτούνται:

-Η εξυγίανση του ΟΣΕ με ορθολογική αξιοποίηση του προσωπικού και της υποδομής του, βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών. Μείωση του χρέους με ορθολογική διαχείριση, καταπολέμηση της σπατάλης και της κακοδιοίκησης. Συστηματική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού με ευθύνη των αντίστοιχων φορέων αξιοποίησης του δημοσίου.

- Η επανεκκίνηση του ΟΣΕ ως δημόσιας επιχείρησης με σύγχρονη διοίκηση.

Η σύσταση δημόσιου φορέα με τη μορφή ρυθμιστικής αρχής για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, των δρομολογίων και της ασφάλειας της διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων. Ο απόλυτος ιδιοκτήτης του δικτύου είναι το δημόσιο με φορέα του.

-Το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΣΕ παραμένει στο δημόσιο. Η δυνατότητα του ιδιωτικού τομέα στη δρομολόγηση και εκμετάλλευση αμαξοστοιχιών, επιβατικών και εμπορευματικών, στη βάση προγραμματικών συμφωνιών, μπορεί να είναι ελεύθερη, με σταθερό και ανεκχώρητο στοιχείο την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.

-Η αποτροπή της περιστολής του δικτύου. Κάθε τυχόν περικοπή οφείλει να είναι αιτιολογημένη και να λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τα ελλείμματα, αλλά και τα αναπτυξιακά και χωροταξικά κριτήρια.

-Η συμμετοχή και των εργαζομένων στην αναδιάρθρωση και εξυγίανση του ΟΣΕ. Η αξιοποίηση της εμπειρίας όλων των ζωντανών δυνάμεων μέσα στον οργανισμό.

Καμία απόλυση των ήδη εργαζομένων δεν πρέπει να γίνει. Το τυχόν πλεονάζον προσωπικό, που μπορεί να προκύψει μέσα από ένα νέο επιχειρησιακό σχέδιο, πρέπει να μεταταγεί και να καλύψει πραγματικές ανάγκες σε άλλους τομείς του δημοσίου.

Το νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή απέχει μακράν των θέσεών μας αυτών γι΄αυτό και θα το καταψηφίσουμε επί της αρχής και στα άρθρα του»

Θέμα επικαιρότητας:
Μνημόνιο-Κυβερνητική πολιτική

Σύνολο: 283 Κείμενα

Πρόσφατα κείμενα

Ημερολόγιο κειμένων

Θέματα επικαιρότητας

Αρθρογράφοι