Αρχική | Εκτύπωσε ή Αποθήκευσε ως PDF | Αποθήκευσε ως WORD | Αποθήκευσε ως HTML

Η Καρά Χασάν και οι «θρακολόγοι»

Συμών, Σολταρίδης

Ελευθεροτυπία, 2006-05-12


Ούτε στα καλύτερά της όνειρα «το άσπρο τριαντάφυλλο», η Γκιουλμπεγιάζ από την ορεινή Ξάνθη, δεν θα μπορούσε να σκεφθεί ότι κάποτε το όνομά της θα γινόνταν το «μήλον της Εριδος» μεταξύ πολιτικών, πολιτευτών και «επαγγελματιών εθνικοφρόνων» ένθεν και ένθεν, μέσα στους κόλπους της πλειονότητας και της μειονότητας, μέσα στους πολίτες της Θράκης.

Δεξιοί, Πασόκοι, ιμάμηδες, παπάδες, εθνικιστές και πολιτικά αδιάφοροι ασχολήθηκαν με την 28χρονη μητέρα και σύγχρονη μουσουλμάνα γυναίκα, επειδή προτάθηκε από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ στη θέση της υποψήφιας υπερνομάρχου.

Η Γκιουλμπεγιάζ δέχεται βροχή τις ερωτήσεις: «Είσαι Τουρκάλα ή Πομάκα;», «Αναγνωρίζεις την ποντιακή γενοκτονία;», «Τι γνωρίζεις για την 25η Μαρτίου 1821;», ενώ οι πιο φανατικοί και «γνώστες» του μειονοτικού δήλωναν ότι θα είναι «επικίνδυνη ως υπερνομάρχης στην Θράκη». Εν τω μεταξύ, ο πρόξενος της Τουρκίας στην Κομοτηνή συνομιλούσε με την Γκιουλμπεγιάζ «πίνοντας, ίσως, ελληνοτουρκικό καφέ» και καλλιεργώντας σχέσεις για πρώτη φορά.

Αντί λοιπόν κάποιοι κύκλοι να υποστηρίξουν την πρόταση Παπανδρέου, γιατί βγάζει από την απομόνωση τη μουσουλμάνα γυναίκα από τη γωνία όπου την ήθελε η Τουρκία και την εντάσσει στο κοινωνικό γίγνεσθαι, έγιναν τοποθετήσεις επί του θέματος «χειρίστου είδους», που μάλλον οδηγούν στο συμπέρασμα ότι όλοι όσοι βγήκαν «στα παράθυρα και στις πόρτες» -καθηγητές, «γιαλαντζί» καθηγητές, αναλυτές, κ.ά. των λοιπών «επαγγελμάτων»- δεν γνωρίζουν ούτε τι γίνεται στη Θράκη ούτε το ρόλο του προξενείου ούτε το ρόλο των θρησκευτικών ταγμάτων και θρησκευτικών κοινοτήτων της Τουρκίας ούτε πώς «εισέβαλε» η τουρκική ιδεολογική και πολιτική αντιπαλότητα και σύγκρουση της Τουρκίας στη Θράκη. Πολύ περισσότερο, δεν γνωρίζουν τις ιδεολογικές συγκρούσεις μεταξύ προξενείου και εκφραστών αυτών των ιδεολογιών, που παρουσιάζονται τα τελευταία χρόνια.

Πώς είναι τόσο σίγουροι, όλοι αυτοί οι «επαΐοντες», ότι το σύνολο της μειονότητας ποδηγετείται από το προξενείο και ότι δεν υπάρχουν άτομα που αντιδρούν σ’ αυτές τις πιέσεις;

Ή, πώς είναι τόσο σίγουροι ότι οι παρεμβάσεις της Αγκυρας εισακούονται όλες από τους ταγούς της μειονότητας; Γνωρίζουν μήπως ότι μεγάλη μερίδα των προοδευτικών μουσουλμάνων δεν αναγνωρίζουν το προξενείο και αντιδρούν με την πολιτική που ακολουθεί, με αποτέλεσμα στα ορεινά να έχουν οργανωθεί επιτροπές παρακολούθησης της ζωής των ορεσίβιων κατοίκων; Γνωρίζουν ότι υπάρχουν αρθρογράφοι εφημερίδων και περιοδικών που καταδικάζουν την προξενική πολιτική;

Βρήκαν λοιπόν ευκαιρία όλοι όσοι δηλώνουν «Θρακολόγοι» και βγήκαν να μιλήσουν για την πρόταση Παπανδρέου και την αποδοχή της Γκιουλμπεγιάζ, ζώντας μάλλον στο παρελθόν και μη μπορώντας να παρακολουθήσουν τα νέα τεκταινόμενα στη Θράκη, και ιδιαίτερα στους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης.

Αντί λοιπόν να αναζητήσουν την επικινδυνότητα στην αποδοχή της Γκιουλμπεγιάζ και στην πρόταση του Γιώργου Παπανδρέου, που κινούμενος πολιτικά πρότεινε την υπερνομαρχία σε μια μουσουλμάνα γυναίκα, ας την αναζητήσουν στα λάθη που διεπράχθησαν στο παρελθόν, όταν δινόταν το δικαίωμα στην Τουρκία και στους πάνω από 30 Συλλόγους Αλληλοβοήθειας Τούρκων Δυτικής Θράκης, που εδρεύουν στην Ευρώπη, να κατηγορούν την Ελλάδα για ανυπαρξία ισότητας και ισονομίας.

Με την ίδια λογική, τότε, γιατί τα κόμματα αποδέχονται υποψηφιότητες μουσουλμάνων βουλευτών, γιατί υπάρχουν μουσουλμάνοι αντινομάρχες, μουσουλμάνοι δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι και 257 νομαρχιακοί και δημοτικοί σύμβουλοι; Τέλος, γιατί όλοι αυτοί οι προαναφερόμενοι καλλιεργούν σχέσεις προεκλογικά με το προξενείο και συνομιλούν με στελέχη της μειονότητας τα οποία χαρακτηρίζονται «επικίνδυνα»; Η Γκιουλμπεγιάζ, λοιπόν, τους πείραξε και έθιξε το εθνικό τους φιλότιμο;

Απλώς, το μόνο που θα καταφέρουν με τις μεγαλοστομίες και την ημιμάθειά τους για το μειονοτικό ζήτημα, θα είναι η κ. Καρά Χασάν να αρχίσει να δηλώνει «Τουρκάλα», να «γκετοποιήσει», όπως επιθυμεί η Αγκυρα, την απογκετοποιημένη πλέον αστική μειονότητα και να «δικαιωθούν» όλοι αυτοί οι «εθνικόφρονες» που έχουν πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά συμφέροντα από τη μειονότητα.

Κατά τα άλλα, και βάσει των δικών τους δεδομένων, «θα έχουν επιτελέσει το εθνικό τους καθήκον». Ποιο όμως; Αυτό με το οποίο απέκτησαν περιουσιακά στοιχεία ή αναδείχθηκαν σε οικονομικούς παράγοντες της περιοχής σε βάρος των περισσοτέρων;

Επειδή λοιπόν τη Θράκη όχι μόνο δεν την γνωρίζεις από μακριά αλλά ούτε καν ζώντας πάνω από 30 χρόνια και ασχολούμενος θεωρητικά και πρακτικά με αυτήν από κοντά, καλό θα είναι «οι παραθυρόφιλοι» να είναι πιο ολιγόλογοι προσφέροντας και όχι δημιουργώντας προβλήματα. Γιατί , όπως λέει και ένα τουρκικό γνωμικό: «Του νταβουλιού η φωνή από μακριά ακούγεται ευχάριστα».

Ας έλθουν λοιπόν όλοι αυτοί που γνωρίζουν τόσο καλά τη Θράκη, να κατοικήσουν στην εσχατιά τής Ελλάδας. Τους προ(σ)καλούμε, με σκοπό να διορθώσουν τα πάντα. Βέβαια, όχι ότι και κάποια μέλη της μειονότητας είναι «άγγελοι εξ ουρανού». Βεβαίως και δημιουργούν τεράστια προβλήματα με τις απίστευτες αιτήσεις τους, οι οποίες γίνονται «κατευθυνόμενα». Αλλά θα πρέπει να μάθουμε να διαχωρίζουμε τα καλά από τα κακά.

Εκτύπωση στις: 2024-04-19
Από την ιστοσελίδα: Ανανεωτική
http://www.ananeotiki.gr/el/sx_PrintPage.php?tid=1142