Αρχική | Εκτύπωσε ή Αποθήκευσε ως PDF | Αποθήκευσε ως WORD | Αποθήκευσε ως HTML

Ανέτοιμη η Ελλάδα σε περίπτωση νέου ατυχήματος

Νίκος, Χαραλαμπίδης

Συνέντευξη στον Κώστα ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟ, Αυγή της Κυριακής, 2007-04-22


Την ανησυχία του για την καθυστέρηση της απάντλησης του πετρελαίου εξέφρασε ο πρόεδρος του ελληνικού τμήματος της Greenpeace κ. Νίκος Χαραλαμπίδης σε συνέντευξή του στην "Κ.Α.". "Δεν είμαστε τεχνική εταιρεία απάντλησης ώστε να δείξουμε τον ακριβή τεχνικό τρόπο αλλά δίνοντας το παράδειγμα του ατυχήματος του κρουαζιερόπλοιου Prestige αποσκοπούμε να καταδείξουμε ότι πρέπει να σταματήσει η παραφιλολογία ότι σε αυτό το βάθος δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί απάντληση ή ότι υπάρχουν μεγάλες τεχνικές δυσκολίες. Αυτό που εμείς διαπιστώνουμε από την πλευρά μας είναι τεράστια αμηχανία, έλλειψη κουλτούρας στην αντιμετώπιση αντίστοιχων περιστατικών και προφανής αδυναμία συντονισμού".

"Βλέποντας τις μέχρι σήμερα διαρροές θα έλεγα ότι οι δεξαμενές έχουν αντέξει σε μεγάλο βαθμό και προς το παρόν η ρύπανση έχει περιοριστεί. Είναι λάθος όμως να κρίνουμε την κατάσταση από αυτό που βλέπουμε μέχρι σήμερα και το οποίο αποτελεί αποτέλεσμα πολλών θετικών συγκυριών. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι σε περίπτωση διαρροής του πετρελαίου το τελικό ποσό που μπορούμε να ανακτήσουμε με τα πλωτά φράγματα δεν ξεπερνάει το 15-20%", σημειώνει με ανησυχία ο \κ. Χαραλαμπίδης.\

* Από την πλευρά σας έχετε οποιαδήποτε πληροφορία για χρήση χημικών διασκορπιστικών;

Το υπουργείο Ναυτιλίας μάς διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει καμία χρήση διασκορπιστικών αλλά προφανώς εννοεί πως κάτι τέτοιο δε μπορεί να γίνει νομίμως. Πάντως πολλές φορές στο παρελθόν έχει υπάρξει επίσημη διάψευση, αλλά η χρήση των χημικών έχει πραγματοποιηθεί.

* Θεωρείτε ότι με την επερχόμενη κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη αυξάνεται ο κίνδυνος μεγάλου ατυχήματος στο Αιγαίο;

Όταν εμείς από την αρχή αυτής της ιστορίας είχαμε εκφράσει τις επιφυλάξεις μας,μάς κατηγόρησαν για αντεθνικές διαθέσεις.Αυτό που πρέπει να σκεφτεί ο καθένας είναι ότι έχοντας ένα τόσο μικρό ατύχημα υπό τόσο ευνοικές συνθήκες αν μας παίρνει ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα να οργανώσουμε ένα σχέδιο δράσης τι θα κάνουμε ένα συμβεί ένα ατύχημα σε ένα πετρελαιοφόρο με 250.000 τόνους πετρελαίου στα μέσα του Αιγαίου, νύχτα, μακριά από οποιοδήποτε άλλο νησί με 9 μποφόρ; Πόσους μήνες θα χρειαστεί για να συντονιστούμε τότε;

* Ποια είναι τα σημεία προσοχής για ένα καλύτερο τρόπο αντιμετώπισης πιθανών μελλοντικών ατυχημάτων, ειδικά με τη συγκυρία της κατασκευής του αγωγού;

Συνοπτικά θα σας πω πως αρχικά πρέπει να υπάρχει μεγάλη προσοχή στο σύστημα φορτοεκφόρτωσης, όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα ατυχήματα. Επιπλέον είναι απαραίτητο να θέσουμε υψηλά στάνταρ ασφαλείας στα πετρελαιοφόρα και γενικά στα πλοία. Βέβαια θα πρέπει να υπάρξει ένα σχέδιο άμεσης επέμβασης αλλά και ένας μηχανισμός διασφάλισης ότι αυτό το σχέδιο θα λειτουργεί. Πιθανότατα το σχέδιο αυτό θα απαιτήσει να υπάρξει ένα δίκτυο σταθμών παρακολούθησης, το οποίο να λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο 365 μέρες το χρόνο στα νησιά εκείνα που περιγράφουν τον άξονα εκείνο στον οποίο κινούνται τα πλοία από την Αλεξανδρούπολη προς τη Μεσόγειο. Ο χρόνος αντίδρασης είναι εξαιρετικά πολύτιμος σε αυτες τις περιπτώσεις.Φυσικά για να ισχύσουν όλα αυτα πρέπει να περιγραφούν οι ζώνες διέλευσης πετρελαιοφόρων.

Εκτύπωση στις: 2024-04-26
Από την ιστοσελίδα: Ανανεωτική
http://www.ananeotiki.gr/el/sx_PrintPage.php?tid=1766