Αρχική | Εκτύπωσε ή Αποθήκευσε ως PDF | Αποθήκευσε ως WORD | Αποθήκευσε ως HTML

Τοπεριββαλλοντικό έγκλημα που συντελείται στη Λ.Πεντέλης αποκαλύφθηκε πανηγυρικά

ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΦΥΠΝΙΣΤΟΥΜΕ

Ανδρέας, Νεφελούδης

2005-01-25


Σε δημοσίευμα της εφημερίδας ΑΜΑΡΥΣΙΑ «Βριλήσσια» (14/01/2005) αποκαλύπτεται με το πιό πανηγυρικό, αλλά και δραματικό, τρόπο το έγκλημα που συντελείται στη λεωφόρο Πεντέλης.
Η εφημερίδα (όργανο προσωπικής προβολής του Δημάρχου) σε δισέλιδο αφιέρωμα της αναφέρει τα παρακάτω που παρουσιάζουμε κωδικοποιημένα:
ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ
1. «...Οι εργασίες από την Σισμανογλείου μέχρι τη Λεωφόρο Αναπαύσεως θα γίνουν και από τις δύο πλευρές (δεξιά και αριστερά πλευρά του δρόμου)».
2. «...Το ολοκληρωμένο έργο περιλαμβάνει δύο ρεύματα κυκλοφορίας, με δύο λωρίδες το καθένα και νησίδα στη μέση».
3. «...Η Λ.Πεντέλης μετατρέπεται σε λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας...»
4. «...Τα αυτοκίνητα θα κινούνται γρήγορα...»
5. «...Θα ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος που θα απαιτείται για να φθάνουν τα αυτοκίνητα από την Αττική οδό στην Ναυτική βάση...».
6. «Το έργο θα τελειώσει στους πρώτους μήνες του 2006..»
ΤΟ ΨΕΜΑ
 «Το έργο θα αποτρέψει τη διαμπερή κίνηση των οχηματων στη πόλη των Βριλησσίων»
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Από όλα τα παραπάνω προκύπτει κάτι που είχαμε επισημάνει στη καταγγελία που υποβάλλαμε προς την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, ότι το μεγαλεπήβολο αυτό έργο όχι μόνο δεν έχει καμμία σχέση με τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής στα Βριλήσσια, αλλά δημιουργεί τεράστια προβλήματα για το μέλλον αφού:
 καταστρέφει ένα μοναδικής ομορφιάς πνεύμονα πρασίνου που ήταν παλαιότερα η Λ. Πεντέλης
 φυτεύει μιά επικίνδυνη για τους κατοίκους λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας στη καρδιά της πόλης
 κόβει στη μέση τη πόλη των Βριλησσίων, αφού δεν υπάρχει καμμία πρόβλεψη για την προσπελασιμότητα από τη μία μεριά της πόλης στην άλλη και
 αποδιαρθρώνει τον οικιστικό ιστό της πόλης αφού μεταφέρει μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας από το ένα κομμάτι της πόλης στο άλλο (αφού κόβονται οι αριστερές στροφές) μέσα στις γειτονιές.
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ:
Έχει σκεφτεί κανείς από την ομάδα των σοφών που διοικούν το Δήμο, από αυτούς που « μελέτησαν» το παραπάνω έγκλημα και από όλους όσους συμφώνησαν με αυτό τον συνδυασμό της μετατροπής της Λ. Πεντέλης σε λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας και με την πεζοδρόμηση της πλατείας Αναλήψεως; Μήπως το «έγκλημα» ακυρώνει τη πεζοδρόμηση; Γιατί όλος ο φόρτος της Αναλήψεως, με δεδομένη τη νέα λειτουργία της Λ. Πεντέλης που θα κατευθύνεται; Και αυτός μέσα από τις γειτονιές;
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΣΑ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ
Πρόκειται δηλαδή να «σαρωθούν» ΟΛΑ τα δέντρα που βρίσκονται επί της λεωφόρου Πεντέλης ,ιδίως μετά το φανάρι της Σισμανογλείου θα «φαγωθούν» όλοι οι εχθροί μας και δεξιά και αριστερά. Δεν αρκούνται σε όσα ήδη καταστράφηκαν, θα καταστραφεί όλη η Λ. Πεντέλης. Οι δε πομφόλυγες που γράφονται για το ότι θα φυτευτούν 300 νέα δεντρα φτάνουν στα όρια του γελοίου διότι αφενός μεν η οικολογική καταστροφή δεν αποκαθίσταται και αφετέρου μέχρι τα δενδρύλλια που θα φυτευτούν να γίνουν δέντρα (αν γίνουν) θα έχουν περάσει αρκετές γενιές οι οποίες θα γεύονται τη καταστροφή που πραγματοποιεί ο δήμαρχος.
Δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία νησίδα στη μέση.
Ας φανταστούμε τι θα σημάνει αυτό για τη πόλη μας. Κάτι μικρότερο από τη Λεωφ. Κηφισίας που έχει από τρείς λωρίδες κυκλοφορίας, ή από τη Λεωφόρο Συγγρού και κάτι μεγαλύτερο από τη Λεωφόρο Ελ. Βενιζέλου που έχει καταστρέψει τη Νέα Σμύρνη, η τη Λεωφόρο Θησέως στη Καλλιθέα κλπ.
Λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας η Λεωφόρος Πεντέλης. Το λένε και δεν κοκκινίζουν όταν όλοι μας γνωρίζουμε τι γίνεται στις λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας οι οποίες περνούν ανεμπόδιστα μέσα από οικιστικούς ιστούς πόλεων. Αυτή, ιδιαίτερα αυτή, η επιλογή θα σημάνει νεκρούς και τραυματίες. Τότε θα φταίει ο απερίσκεπτος νέος που θα έχει πάρει το αυτοκίνητο του μπαμπά του για να κάνει κόντρες σε μιά ελεύθερη λεωφόρο, ή όλοι αυτοί που σκαρφίστηκαν και επαίρονται για αυτό το ανοσιούργημα;
Αυτοί έχουν ονοματεπώνυμο και θα είναι οι ηθικοί αυτουργοί των μελλοντικών ατυχημάτων. Είναι ο κος Δήμαρχος και όλοι όσοι ψήφισαν χωρίς πολλή σκέψη αυτή την επιλογή. Είναι ο κος Δ. Μακρής που από ότι μάθαμε από την «Αμαρυσία» είναι ο δ/ντης της αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ. Είναι ο κος Χουντής, επιβλέπων μηχανικός του έργου. Είναι όλοι αυτοί που έχουν εμπλακεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο έργο (μελετητές κλπ) και δεν γνωρίζουμε ακόμη το όνομα τους.
Δεν μπορεί να το φανταστεί λογικός νούς ότι οι αρμόδιοι θα επαίρονταν για ένα έργο λέγοντας ότι «επιτέλους τα αυτοκίνητα θα κινούνται γρήγορα». Από που όμως; Από το κέντρο μιάς πόλης.
Θα αποτρέψει την διαμπερή κυκλοφορία μέσα από τα Βριλήσσια. Μεγάλο ψέμα αυτό, αφού μέσα από τη καρδιά των Βριλησσίων θα διέρχονται με υψηλές ταχύτητες αυτοκίνητα από τα νότια της Αθήνας για τα Βόρεια ή και για τη θάλασσα με αποτέλεσμα, όλους τους κινδύνους που προσδιορίσαμε παραπάνω, αλλά με σοβαρές επιπτώσεις σε όλη την εμπορική κίνηση του εμπορικού κέντρου που ήδη έχει διαμορφωθεί κατά μήκος όλης της Λεωφ. Πεντέλης.
Και τέλος τα Βριλήσσια θα ζούν για τουλάχιστον 1,5 χρόνο ακόμη (σύμφωνα με τον υπάρχοντα προγραμματισμό) αυτό το χάλι της λάσπης και της απαξίας της πόλης. Θα άξιζε ίσως το κόπο αν επρόκειτο για κάποιο σοβαρό αναπτυξιακό έργο αλλά για αυτό το έγκλημα;
Κλείνοντας αυτό το σημείωμα θα ήθελα να επαναλάβω αυτό που από την αρχή σημειώνεται, πως δεν πρόκειται απλώς για μιά αστοχία σε μιά επιλογή.
Πρόκειται:
 για τον ΟΡΙΣΜΟ της περιβαλλοντικής απαξίας μιάς πόλης «αυτοκίνητα εναντίον ζωής».
 για τον ΟΡΙΣΜΟ της αναλγησίας όσων ξέρουν τι πρόκειται να συμβεί και παρόλα αυτά το υλοποιούν και
 για τον ΟΡΙΣΜΟ της επικινδυνότητας για όσους από αμάθεια ή ημιμάθεια προτείνουν, συμφωνούν και επαίρονται για το έγκλημα που τελικά ευλογούν.

Εκτύπωση στις: 2024-03-29
Από την ιστοσελίδα: Ανανεωτική
http://www.ananeotiki.gr/el/sx_PrintPage.php?tid=411