Αρχική | Εκτύπωσε ή Αποθήκευσε ως PDF | Αποθήκευσε ως WORD | Αποθήκευσε ως HTML

Ο τελευταίος να πάρει τις … ράγες!

Παναγιώτης, Κακαλέτρης

2011-04-16


Έπεσαν οι τίτλοι τέλους για τον σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου μετά και την αναχώρηση και των τελευταίων τρένων από τον σταθμό της Καλαμάτας. Παράλληλα έχει αρχίσει η λεγόμενη αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΣΕ στην περιφέρεια και η μάχη θα δοθεί για την μοιρασιά, τα φιλέτα, της περιουσίας. Για τα φιλέτα και την δήθεν αξιοποίηση!. Και όλα αυτά μετά από μια δαπανηρή ανακαίνιση της γραμμής κόστους 40 εκ. ευρώ.

Αρχές Απριλίου βρέθηκα για μία εβδομάδα στην Μαδρίτη. Βασικό μέσο για της μετακινήσεις μου από πόλη σε πόλη ήταν το τρένο. Καταπληκτικός ο σταθμός της Μαδρίτης ,υπερσύχρονα τρένα, όλα γεμάτα. Εκεί θα μου πείτε είναι κουτόφραγκοι και δεν έχουν καταλάβει ακόμα το λάθος τους να επενδύουν στα ΜΜΜ και να παρέχουν στον πολίτη υπηρεσίες επιπέδου. Είναι πίσω από εμάς! Όταν καταλάβουν το λάθος τους θα πέσουν στα πόδια μας για να τους δώσουμε την τεχνογνωσία για να ¨αξιοποιήσουν¨ την περιουσία του. Θα μας παρακαλάνε! Να και ένα παράπλευρο όφελος.

Παρακάτω παραθέτω ένα παλιό μου άρθρο ,ένα από τα πολλά που δημοσιεύτηκαν το προηγούμενο διάστημα, από όσους πιστεύαμε και πιστεύουμε ότι ο σιδηρόδρομος είναι και πρέπει να αποτελέσει την ραχοκοκαλιά της ανάπτυξης στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, και μερικές φωτογραφίες από τον σιδηροδρομικό σταθμό Μαδρίτης. Έτσι για ενθύμιο.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ.ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ.

Η Πελοπόννησος πρέπει να αλλάξει σελίδα. Να ξεφύγει από την πολύπλευρη υποχώρηση και την αφόρητη υποβάθμιση τις ποιότητας ζωής των κατοίκων της. Η Πελοπόννησος αξίζει σίγουρα μία καλύτερη τύχη. Έχει όλες τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε μία περιφέρεια αντάξια τις ιστορίας και των προσδοκιών των κατοίκων της. Πρέπει επιτέλους να δράσουμε αποφασιστικά για την υπεράσπιση των συμφερόντων και την βιώσιμη ανάπτυξη τις περιφέρειας.

Η κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου τις Πελοποννήσου συνιστά ανέντιμη πράξη κατά των πολιτών τις Πελοποννήσου. Είναι δυνατόν να καταργείται μέρος σιδηροδρομικού δικτύου το οποίο πρόσφατα ανακαινίστηκε με κοινοτικά κονδύλια.

Επειδή δεν μπορούμε όμως να ζητάμε την λύση από το κράτος που είναι και μέρος του προβλήματος ,πρέπει οι φορείς τις περιφέρειας , συλλογικότητες αλλά και πολίτες να εργαστούμε πάνω σε ένα σχέδιο που θα θέση σε λειτουργία των σιδηρόδρομο στην περιφέρεια ως εσωτερικό Μετρό αλλά και ως τουριστική γραμμή.

Η Πελοπόννησος έχει ένα από τα ποιο όμορφα φυσικά τοπία. Η ακτογραμμή της αποτελεί πόλο έλξης για επισκέπτες από όλο τον κόσμο, ενώ και η ορεινή ενδοχώρα έχει αρχίσει και αυτή τα τελευταία χρόνια να αναπτύσσεται τουριστικά. Το σιδηροδρομικό δίκτυο ακολουθεί τη μοναδική αυτή ακτογραμμή ,ενώνει όλες τις μεσαίου μεγέθους πόλεις ,εκτός της Σπάρτης ,για την οποία έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη στον σχεδιασμό του νέου αυτοκινητοδρόμου Λεύκτρο- Σπάρτης . Με δεδομένο ότι οι σταθμοί του ΟΣΕ έχουν κατασκευαστή εντός αστικού ιστού με μεγαλύτερη απόσταση π.χ για την Καλαμάτα τα 2,3 χλμ, Αργος 1,7 χλμ, Ναύπλιο 2 χλμ, Τρίπολη 2 χλμ, η χρήση του ποδηλάτου ως το ποιο ανταγωνιστικό υποκατάστατο του αυτοκινήτου για την προσέγγιση των σταθμών αλλά και την μετακίνηση είναι το σημείο που πρέπει να αναδείξουμε.

Η υποστήριξη ,ανάδειξη και προβολή του συνδυασμού σιδηροδρόμου με το ποδήλατο μπορεί να προσφέρει μια νέα εμπειρία σε όσους μετακινούνται καθημερινά για δουλειά μεταξύ των πόλεων της Πελοποννήσου. Για να πετύχει ο συνδυασμός αυτός θα πρέπει να είναι εύκολη η επιβίβαση του ποδηλάτου στους συρμούς ή να υπάρχουν σε κάθε σιδηροδρομικό σταθμό δέστρες και κοινόχρηστα ποδήλατα που θα παρέχονται σους επιβάτες δωρεάν.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο διέρχεται από πολλούς σημαντικούς οικισμούς και καλύπτει περίπου το 50% των προορισμών αναψυχής δίνοντας μας την δυνατότητα και για τουριστική εκμετάλλευση. Η πρώτη σκέψη είναι να αξιοποιηθούν οι κεντρικοί σταθμοί ,αλλά και η δημιουργία ενδιάμεσων όπου κρίνεται απαραίτητο ,ως χώροι υποδοχής επισκεπτών. Στα σημεία αυτά θα γίνεται ενημέρωση για της δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιήσουν, επισκέψιμα αγροκτήματα ,οινοποιεία, ιστορικούς χώρους, κτλ. Στα σημεία αυτά θα υπάρχουν και κοινόχρηστα ποδήλατα. Με τον τρόπο αυτό θα φέρουμε κόσμο στην περιφέρεια και θα αναδείξουμε τα πλεονεκτήματα και τις ιδιαίτερες ομορφιές τις Πελοποννήσου. Σκεφτείτε έναν οικογενειάρχη που ζει στο κέντρο τις Αθήνας να έχει την δυνατότητα με την χρήση μόνο ΜΜΜ, με πολύ χαμηλό κόστος σε σχέση με το Ι.Χ, να πραγματοποιήσει μια μονοήμερη εκδρομή στην Πελοπόννησο.

Αντίστοιχα και τα οφέλη για την τοπική οικονομία είναι πολύ μεγάλα.

Και δεν θα αναφέρω εδώ για συνδυασμένες μεταφορές, εμπορική χρήση ,θέματα που έχουν αναλύσει σε άρθρα τους ποιο ειδικοί από εμένα.

Για τον τρόπο υλοποιήσεως και χρηματοδοτήσεως πρέπει να ανοίξει άμεσα η συζήτηση με πρωτοβουλία τις Περιφέρειας.

Πηγές: Αθανασόπουλος Κωνσταντίνος Δρ Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός ΕΜΠ Πολιτικός Μηχανικός Πανεπιστημίου Πατρών.

<<Σιδηρόδρομος και Ποδήλατο: Πυλώνες της Βιώσιμης Κινητικότητας – Μία ευκαιρία για την Πελοπόννησο’,. >>

Με εκτίμηση

Κακαλέτρης Παναγιώτης

kakaletris@gmail.com


Εκτύπωση στις: 2024-03-29
Από την ιστοσελίδα: Ανανεωτική
http://www.ananeotiki.gr/el/sx_PrintPage.php?tid=5822