Αρχική | Εκτύπωσε | Aποθήκευσε ως WORD | Aποθήκευσε ως HTML

ΔΙΑΛΟΓΟΣ για την παιδεία

Φταίμε, ναι. Αλλά εσείς διαλύετε το Πανεπιστήμιο

Ευγενία, Μπουρνόβα,

www.aixmi.gr,


Μέχρι πριν 2 χρόνια, δηλαδή πριν την κρίση, οι φοιτητές μας και οι γονείς τους μόλις έβγαιναν τα αποτελέσματα της εξεταστικής, μας παρακαλούσαν να αλλάξουμε το ‘4’ στο μαγικό ‘5’ ώστε να πάρουν το πτυχίο τους γιατί, έστω και με σύμβαση, διορίζονταν στο Δημόσιο. Τώρα που το Δημόσιο έκλεισε, βρίζουνε τα Πανεπιστήμια ότι αυτά φταίνε γιατί είναι ξεκομμένα από την αγορά εργασίας και την κοινωνία!!! Προφανώς, κάποιος πρέπει να φταίει για την κατάντια της ελληνικής οικονομίας και την διάρρηξη του κοινωνικού ιστού, αλλά η κ Διαμαντοπούλου έχει καταφέρει να πείσει την ελληνική κοινή γνώμη ότι δεν φταίνε οι πολιτικές των δυο μεγάλων κομμάτων που αλληλοαναπαράγονται στην εξουσία αλλά τα Πανεπιστήμια για τις απολύσεις και την ανεργία!!! Πάλι καλά που δεν φταίμε και για την φοροδιαφυγή ή το Μνημόνιο! Ως πολιτικός δεν χρειάστηκε να ζητήσει συγγνώμη ούτε μια φορά εκ μέρους του κόμματός της, αλλά και του πολιτικού προσωπικού της χώρας, για το πλήθος των κομματικών παρεμβάσεων που έκαναν στα Πανεπιστήμια, τα οποία χρησιμοποιούσαν ως φυτώρια αναπαραγωγής, όχι της γνώσης, αλλά των νέων πολιτικών στελεχών.

Ως Πανεπιστημιακοί δηλώνουμε σε όλους τους τόνους ότι πράγματι ευθυνόμαστε σε μεγάλο βαθμό για φαινόμενα κακοδιοίκησης, και αναγνωρίζουμε τις ευθύνες μας για τη σημερινή παθολογία των Α.Ε.Ι. (κομματισμός, ευνοιοκρατία, σπατάλη, κατάλυση / κατάχρηση Ασύλου, έλλειψη λογοδοσίας). Θεωρούμε, όμως, πως οι ευθύνες αυτές βαραίνουν και την Πολιτεία που δεν άσκησε επαρκώς τον εποπτικό και ρυθμιστικό της ρόλο, αλλά, αντίθετα, καταχράστηκε τον ρόλο αυτό για να χειραγωγεί τα ΑΕΙ.

Σήμερα, λοιπόν, η κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει ότι υπάρχουν κάποιες ανάγκες της κοινωνίας τις οποίες πρέπει να ικανοποιήσουν τα Πανεπιστήμια και που μέχρι τώρα δεν ικανοποιούνταν, γι’ αυτό και οι απόφοιτοι δεν βρίσκουν εργασία! Παγκόσμια πρωτοτυπία: σε καμία χώρα η κυβέρνηση δεν έχει σκεφτεί να κατηγορήσει τα Πανεπιστήμια για την ανεργία και την οικονομική κρίση. Στη δική μας μέχρι πρόσφατα, μάλιστα, φτιάχνονταν Πανεπιστημιακά Τμήματα σε κάθε πόλη για να ικανοποιήσουν ακριβώς την τοπική κοινωνία, χωρίς να απασχολεί κανέναν η ίδια η αποστολή του Πανεπιστημίου.

Εμείς πιστεύουμε ότι η ανάγκη της ελληνικής κοινωνίας είναι η εγχώρια ερευνητική επιστημονική παραγωγή, ώστε να μην αναγκαζόμαστε να στέλνουμε τους νέους και τις νέες στο εξωτερικό: αυτό είναι το θέμα μας, αυτός είναι ο ρόλος μας, αυτή και η αποστολή μας! Και η κ.Διαμαντοπούλου θέλει να τα αλλάξει! Όταν δεν θα υπάρχουν Τμήματα για να σπουδάζουν τα παιδιά αυτής της χώρας, επειδή δεν θα βρίσκουμε χρηματοδότηση από τον ιδιωτικό τομέα, τότε η ελληνική οικογένεια με τα πραγματικά χαμηλά εισοδήματα πώς θα στείλει τα παιδιά της στο εξωτερικό; Θυμόσαστε ποιοι σπούδαζαν πριν 20 χρόνια ακόμα; Εμείς οι Πανεπιστημιακοί μαζί με την ελληνική κοινωνία, δώσαμε μάχες για τη διεύρυνση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και για τη δημιουργία μεταπτυχιακών σπουδών! Μαζί πρέπει να την υπερασπιστούμε!

Το Πανεπιστήμιο δεν είναι αστική μη κερδοσκοπική εταιρία, κάτι σαν κοινωφελές ίδρυμα, αλλά δημόσιος θεσμός. Το κράτος, λοιπόν, έχει υποχρέωση να εγγυάται την λειτουργία του και την χρηματοδότησή του και όχι να παραπέμπει ευθύνη στα διάφορα σώματα και οικονομικούς φορείς ! Άρα το κράτος έχει την ευθύνη προς την κοινωνία να λειτουργεί το Πανεπιστήμιο και όχι το Πανεπιστήμιο προς την κοινωνία! Δεν μπορεί το κράτος να απεκδύεται του ρόλου του και να το μεταθέτει σε ιδιωτικά συμφέροντα μέσω των δήθεν εκπροσώπων της κοινωνίας. Αν το νομοσχέδιο ψηφιστεί με την παρούσα του μορφή, η ευθύνη για τη μετατροπή του Πανεπιστημίου σε εκπαιδευτήριο δεν θα βαρύνει τους Πανεπιστημιακούς. Το ξέρει αυτό η κοινωνία; Θα είχε με το μέρος της η κ. Διαμαντοπούλου την κοινή γνώμη (όπως ισχυρίζεται), εάν η κοινωνία ενημερωνόταν για τα αληθινά αποτελέσματα της πολιτικής της, δηλαδή το στένεμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τη μετατροπή της από δικαίωμα σε προνόμιο;


Σχόλιο 1: Και κάπως έτσι βρεθήκαμε ...

Αλέξανδρος Καραγιάννης, 25/08/2011 07:50:20

να υποστηρίζουμε την εκλογή διοικήσεων από τους φοιτητές (όργιο διαφθοράς και συναλλαγής),τους αιώνιους φοιτητές και την καρικατούρα πανεπιστημιακού ασύλου

ταυτιζόμενοι πάλι με την ιστορική αριστερά και την συντεχνία των πανεπιστημιακών

δεν είχαμε το κουράγιο να πούμε επιτέλους πως πρέπει να βάλουν λουκέτο μερικά από τα δεκάδες τμήματα πανεπιστημιου που δημιουργήθηκαν και στην τελευταία κωμόπολη για να γίνουν κάποιοι καθηγητές και να νοικιάζουν κάποιοι άλλοι διαμερίσματα

το ζήσαμε όλοι το ελληνικό πανεπιστήμιο αγαπητοί μου σύναδελφοι και γνωρίζουμε πολύ καλά τι συμβαίνει σε αυτό

δεν ξέρω αν με το νέο νομο θα μπει επιτέλους μια τάξη (και εγώ έχω αμφιβολιες, κυρίως επειδή ξέρω πως οι πανεπιστημιακοι ξέρουν να ελίσσονται με όλες τις καταστάσεις) αλλά γίνεται μια αρχή

δυστυχώς η ΔΗΜ.ΑΡ. επέλεξε να βρεθεί στην αντίπερα όχθη

κρίμα!

Σχόλιο 2: οψεις ενος συνθετου προβληματος....

Γιαννης Ιωαννου, 25/08/2011 16:00:18

...το τι σημαινει η ευρυτατη συναινεση εντος κοινοβουλιου θα το διαπιστωσουμε μαλλον συντομα...

...ειχα την τυχη να συμμετεχω ως εκλεγμενος αντιπροσωπος των φοιτητων -ανεξαρτητος και συνεργαζομενος με τον ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ στη διοικηση του ΓΕΩΛΟΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΤΡΑΣ την εποχη της εφαρμογης του νομου-πλαισιο( 1982-83).Ηταν μια εποχη που υπηρχε μια ευρυτατη κοινωνικη συναινεση -εννοω και τη δικη μας θεση που ηταν μια μορφης κριτικης υποστηριξης στις εκτεταμενες αλλαγες που εγιναν τοτε.Προβληματα συντεχνιακων λογικων ειχαν διαφανει ηδη απο τοτε...στη πορεια οντως γιγαντωθηκε η Ανωτατη και ανωτερη εκπαιδευση, με τη διασπορα σχολων -κυριως ΤΕΙ σε ολη την ΕΛΛΑΔΑ -ηταν αφενος ενας μηχανισμος στηριξης των τοπικων οικονομιων και αφετερου ικανοποιησης της επιθυμιας για ενα -εστω και οποιοδηποτε πτυχιο.

Εδω και χρονια ειχε ωριμασει η αναγκη μιας ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ.Εχω ολη τη καλη διαθεση να δω τα θετικα της σημερινης , οταν ομως το βραδυ τα καναλια αρχιζουν και γεμιζουν με διαφημισεις ιδιωτικων κολλεγιων , αναρωτιεμαι μηπως ολη η φασαρια γινεται για να διευρυνθει ο τζιρος καποιων ιδιωτων; Γιατι εκει θα στραφουν οσοι αποκλειστουν λογω των λιγοτερων θεσεων που σημαινουν τα λουκετα σε σχολες.

Βλεποντας ακομη τμηματα που στα τριαντα αυτα χρονια αναπτυχθηκαν απο υποτυπωδη στελεχωση και εξοπλισμο σε διεθνους φημης ιδρυματα , οπως π.χ. το ΓΕΩΛΟΓΙΚΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ να κινδυνευουν με λουκετο, αναρωτιεμαι : ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ;

π.χ. γιατι εφοσον καθε χρονια δεκαδες χιλιαδες κληρωνονται για λιγες χιλιάδες θεσεις στο ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ,ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΔΑΚΤΡΑ , γιατι να μην μπορουν να φοιτησουν στις σχολες της "κοκκινης ζωνης" Φοιτητες με διδακτρα , ή ακομη γιατι να μη γινουν καποιες απο αυτες τις σχολες διεθνεις -με κυρια γλωσσα την αγγλικη , ωστε να δεχονται αλλοεθνεις με διδακτρα;

...Οσο για την αντιληψη που θελει το πανεπιστημιο συνδεδεμενο στενα με την αγορα , θα συνιστουσα να διαβαστει ξανα ενα βιβλιο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ της δεκαετιας του 80: ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ, οπου με βαση το εργο των ΓΚΡΑΜΣΙ και ΠΟΠΠΕΡ , ανασκευαζει την δημοφιλη τοτε στην αριστερα αποψη , οτι το θεμελιακο αρνητικο στοιχειο της καπιταλιστικης εκπαιδευσης

ηταν η αποσπαση της απο την παραγωγικη διαδικασια...σημερα φαινεται οτι οι ποικιλοι "εκσυγχρονιστες" ανακαλυπτουν την γοητεια της "ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΛΕΤ. ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ" σαρανταπέντε χρονια σχεδον μετα , στην καταλυση της αυτονομιας του Πανεπιστήμιου και στον υποβιβασμο της εκπαιδευσης σε επαγγελματικη καταρτιση...

Σχόλιο 3: και επειδή πιθανόν θα διευρυνθεί ο τζίρος...

Αλέξανδρος Καραγιάννης, 27/08/2011 10:21:28

μερικών ιδιωτών που θα εμπορευτούν τη διάθεση του έλληνα γονιού να σπουδάσει το τέκνο εμείς πρέπει να υπερασπιζόμαστε το σημερινό χάλι;

δεν πρέπει επιτέλους να πούμε πως δεν είναι δυνατόν να σπουδάζουν όσα ελληνόπουλα δεν το αξίζουν, να γεμίζει η χώρα πτυχιούχους που θα είναι αιωνία άνεργοι;

για να μην υπάρξουν μαφιόζοι ας μείνουμε στην κολλεκτιβοποίηση όπως έλεγαν οι συντηρητικοί στο ΚΚΣΕ;


Εκτύπωση στις 11/04/2021
Από την ιστοσελίδα Ανανεωτική
www.ananeotiki.gr/el/articles.asp?tid=6128