Αρχική | Εκτύπωσε ή Αποθήκευσε ως PDF | Αποθήκευσε ως WORD | Αποθήκευσε ως HTML

Θαν. Θεοχαρόπουλος:Ζητούμε να ισχύσει από 1/1/2016 η καθιέρωση της κάρτας αγροτικού πετρελαίου

Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής επί του Νομοσχεδίου για τα συνταξιοδοτικά και την ενσωμάτωση της Οδηγίας 212/27/ΕΕ

2015-11-05


Η ομιλία και η παρέμβαση του Προέδρου της ΔΗΜΑΡ και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θανάση Θεοχαρόπουλου στη συζήτηση επί της αρχής για το πολυνομοσχέδιο:

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα πέρα από την ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της κοινοτικής Οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση, περιλαμβάνει πλήθος άλλων ετερόκλητων και αποσπασματικών διατάξεων.

Το κυριότερο, όμως, είναι ότι συνεχίζετε να νομοθετείτε πρόχειρα, αποσπασματικά, χωρίς στόχο για αξιοκρατία και ένα κράτος δικαίου, αλλά με τάσεις συγκεντρωτισμού –και θα εξηγήσω γιατί-, με υποβάθμιση του ρόλου των θεσμικών φορέων της αυτοδιοίκησης και χωρίς ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία.

Το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου μας φέρνει, δυστυχώς, αντιμέτωπους με την παραβίαση της έννοιας του «ορθώς νομοθετείν», καθώς αποτελείται από το πρώτο άρθρο που περιλαμβάνει συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και καλεί το Κοινοβούλιο να ξε-ψηφίσει διατάξεις τις οποίες είχε υπερψηφίσει λίγες μόνο μέρες πριν. Μιλάω για τη διάταξη εκείνη σύμφωνα με την οποία ο ν. 3865/2010 που αφορά στον τρόπο υπολογισμού συντάξεων στον δημόσιο τομέα θα εφαρμόζεται και για όσους θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα και αποχώρησαν από την υπηρεσία από 1/1/2015 έως και 31/8/2015.

Η Κυβέρνηση αναφερόμενη σε αναντιστοιχία που προφανώς πραγματοποιήθηκε εκ παραδρομής, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, και καθιστά τις οικείες διατάξεις ανεφάρμοστες, παραδέχθηκε ότι ο επισπεύδων Υπουργός είχε άγνοια ότι η διάταξη για την οποία ζήτησε γνωμοδότηση από το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλοιώθηκε και εντάχθηκε διαφορετική στο νομοσχέδιο.

Κατά συνέπεια, Υπουργός και Κυβέρνηση παραπλάνησαν, κατά λάθος ή σκοπίμως -ας πούμε «κατά λάθος»- ολόκληρο το νομοθετικό Σώμα να ψηφίσει ένα λάθος κείμενο, εντείνοντας την ανασφάλεια των πολιτών, τους οποίους αγγίζει η εν λόγω ρύθμιση. Στην καλύτερη περίπτωση, προχειρότητα μπορούμε να πούμε για αυτήν τη διαδικασία.

Όμως, κύριες και κύριοι Βουλευτές της Κυβέρνησης, δεν τιμά αυτό το ελληνικό Κοινοβούλιο και πρέπει όλοι μας και όλες οι Κοινοβουλευτικές Ομάδες να το τονίσουν. Η Κυβέρνηση πρέπει να είναι πιο σοβαρή σε αυτά τα ζητήματα. Είναι πράγματι για εμάς ανεπίτρεπτο να καταργούνται θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα και για πρώτη φορά να τιμωρούνται εκείνοι που επέλεξαν να μείνουν στην εργασία τους αντί να αποχωρήσουν.

Για τον λόγο αυτό, η Δημοκρατική Συμπαράταξη έχει ζητήσει μία συγκεκριμένη αλλαγή, για την οποία δεσμεύτηκε προφορικά αρχικά ο Υφυπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Πετρόπουλος στην Επιτροπή. Γι’ αυτό έχουμε φέρει και συγκεκριμένη τροπολογία, με την οποία ζητάμε τα μέχρι 18 Αυγούστου 2015 θεμελιωμένα δικαιώματα να μην θίγονται και το δικαίωμα της συνταξιοδότησης να μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε.

Δυστυχώς δεν είναι εδώ ο αρμόδιος Υφυπουργός, ο οποίος αποδέχθηκε –και έχει καταγραφεί στα Πρακτικά- αρχικά αυτήν την αλλαγή. Ανέφερε ότι θα υπάρξει τροπολογία που θα την υπερκαλύπτει μάλιστα και βέβαια όχι μόνο δεν ξεκαθάρισε το επόμενο χρονικό διάστημα τι ακριβώς εννοεί, αλλά με σημείωμά του –όπως ακούσαμε- μετά από δύο ώρες, είπε ότι δεν την υπερκαλύπτει τελικά, δείχνοντας μία κατάσταση η οποία μόνο σοβαρότητα δεν μπορεί να δείξει για τον τρόπο που νομοθετούμε και τον τρόπο που νομοθετεί αυτή τη στιγμή το Κοινοβούλιο.

Επιτρέψτε να κάνω μου κάποιες σημαντικές επισημάνσεις για το δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου, για τα άρθρα από το 2 έως το 23, που εναρμονίζει με την ελληνική νομοθεσία την Οδηγία 2012/27 για την ενεργειακή απόδοση. Αφήνει βέβαια κενά ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα στηριχθούν οι προβλεπόμενες διατάξεις.

Η πρώτη σοβαρή επισήμανση αφορά τη δημιουργία Ειδικού Ταμείου Ενεργειακής Απόδοσης για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων και άλλων μέτρων βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης, την ανάπτυξη της αγοράς παροχής ενεργειακών υπηρεσιών και την υλοποίηση ενεργειών κοινωνικού χαρακτήρα. Και εδώ τίθεται εύλογα το ερώτημα της σκοπιμότητας της δημιουργίας αυτού του Ταμείου. Όσο και να ρωτήσαμε δεν πήραμε συγκεκριμένες απαντήσεις. Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν στη δημιουργία ενός ακόμα δημόσιου φορέα και στην ανάγκη να επωμισθεί το κράτος νέα διοικητικά έξοδα; Δεδομένης εξάλλου της ύπαρξης του Πράσινου Ταμείου, με ποιον τρόπο θα διασφαλισθεί ότι η δημιουργία αυτού του νέου Ταμείου δεν θα οδηγήσει σε καθυστέρηση αλλά ούτε και σε κατακερματισμό των οικονομικών πηγών για το περιβάλλον;

Δεν μπορώ, επίσης, να μην εκφράσω και τη διαφωνία της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, διότι όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, οι ενεργειακοί έλεγχοι θα διενεργούνται από άτομα χωρίς επιμόρφωση, αλλά μόνο με συγκεκριμένη εμπειρία. Εδώ ρωτάμε: με ποιον τρόπο θα διασφαλιστεί η δουλειά των ελεγκτών και θα εξασφαλιστεί η αξιοπιστία της; Η ρύθμιση αυτή μπορεί εύκολα να ανοίξει την πόρτα σε λαϊκισμούς και συντεχνίες. Και επειδή ακούσαμε για λαϊκισμούς, να μην ξεχνάμε τον λαϊκισμό που πρόσφατα έχουμε ζήσει σε σχέση με πάρα πολλά θέματα και πάρα πολλές αλλαγές απόψεων και θέσεων για όλα τα ζητήματα, από τη διαπραγμάτευση ως το δημόσιο χρέος. Δεν θέλω να μιλήσω για τα γενικά θέματα αυτή τη στιγμή, αλλά νομίζω ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, ιδίως σε αυτήν τη χρονική στιγμή, όταν αναφερόμαστε σε λαϊκισμό.

Η Δημοκρατική Συμπαράταξη, λοιπόν, έχει επανειλημμένα επισημάνει την ανάγκη να περνούν οι ενεργειακοί ελεγκτές από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, εμείς αυτά τα άρθρα, αυτή την κριτική την κάνουμε με καλόπιστη διάθεση και έχουμε ξεκαθαρίσει ότι τα άρθρα αυτά τα οποία εναρμονίζουν την ελληνική με την κοινοτική νομοθεσία, τα περισσότερα, όσα βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση, τα περισσότερα από αυτά θα τα στηρίξουμε, όμως αυτά δεν συγκροτούν την πλειοψηφία αυτού του νομοσχεδίου.

Δυστυχώς, το τρίτο μέρος αυτού του νομοσχεδίου, στο οποίο θα αναφερθώ τώρα, υπερκαλύπτει οποιοδήποτε θετικό γεγονός, οποιαδήποτε θετική ρύθμιση υπάρχει. Και θα αναφερθώ συγκεκριμένα. Μείναμε πραγματικά κατάπληκτοι με τη συρροή διατάξεων αρμοδιότητας διάφορων Υπουργείων. Θα σταθώ μόνο σε τέσσερα βασικά σημεία και στην αυριανή συζήτηση θα αναφερθούμε αναλυτικότερα επί των άρθρων.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, αντιλαμβάνεστε στα αλήθεια τι πραγματικά θα επιφέρουν οι διατάξεις του τρίτου μέρους του νομοσχεδίου; Πλήττουν σημαντικά τον πρωτογενή τομέα, τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. Και όσον αφορά την Παιδεία, δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί, ενώ η χώρα χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο νομοσχέδιο, μια αλλαγή, μια μεταρρύθμιση στην Παιδεία, έρχεται μια αποσπασματική ρύθμιση την οποία σας έχουμε ζητήσει να την αποσύρετε για συγκεκριμένους λόγους.

Αυτό που χρειαζόμαστε είναι να προχωρήσουμε σε βαθιές τομές, να καθιερώσουμε αξιοκρατικές διαδικασίες. Μόνο αυτό δεν κάνετε στο τρίτο μέρος αυτού του νομοσχεδίου.

Για να γίνω σαφέστερος, λοιπόν, το άρθρο 51 καταργεί τις φοροαπαλλαγές των αγροτών στο πετρέλαιο ντίζελ και αυξάνεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης από τα 66 ευρώ στα 200 ευρώ ανά χιλιόλιτρο. Μάλιστα το μέτρο αυτό έχει αναδρομική ισχύ. Σας ρωτάμε, λοιπόν -και σας ρωτήσαμε και στις Επιτροπές- κάτι το οποίο ήταν και δική σας εξαγγελία μέχρι τον Ιανουάριο του 2015: Γιατί δεν προχωράμε εδώ, σήμερα, όλοι μαζί σε αγροτικό πετρέλαιο κίνησης, με βάση στρέμματα και είδος της καλλιέργειας; Γιατί δεν θεσπίζουμε για το επόμενο έτος αγροτικό πετρέλαιο κίνησης;

Εμείς καταθέσαμε συγκεκριμένη τροπολογία για αυτό το ζήτημα στο οποίο ζητούμε να ισχύσει από 1/1/2016 η καθιέρωση της κάρτας αγροτικού πετρελαίου, με δεδομένη την ανάγκη για στήριξη της αγροτικής παραγωγής, των εξαγωγών και της ενίσχυσης του εισοδήματος όσον ασχολούνται με τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Καλούμε όλες τις πτέρυγες της Βουλής να στηρίξουν αυτήν την προσπάθεια.

Η ανταγωνιστικότητα των προϊόντων με το άρθρο, τη ρύθμιση την οποία φέρνετε, μειώνεται σε σχέση με τα προϊόντα άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν καθιερώσει τη χρήση αγροτικού πετρελαίου. Αυτό το μέτρο, μάλιστα, το οποίο φέρνετε -και καταθέτουμε τροπολογία, η οποία πρέπει να ψηφιστεί- έρχεται σε συνδυασμό με άλλες ρυθμίσεις που αναμένονται να έρθουν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, αλλά έχουν ήδη ανακοινωθεί κι έχουν φέρει τεράστια αναστάτωση στους αγρότες αυτήν τη στιγμή. Με τη φορολόγηση των κοινοτικών ενισχύσεων με 26%, ένα στοιχείο το οποίο δεν ισχύει πουθενά στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυτήν τη στιγμή, με την αύξηση του ΦΠΑ στα γεωργικά εφόδια από το 13% στο 23%, ενώ ο ΦΠΑ σε όλες τις χώρες της ευρωζώνης είναι κάτω κι από το 13% αυτήν τη χρονική στιγμή, με τον τριπλασιασμό των ασφαλιστικών εισφορών, με την προκαταβολή φόρου 100%, δεν θα μείνει κανένας να παράγει. Πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε.

Δεν είναι εδώ ο αρμόδιος Υπουργός για να απαντήσει σ’ αυτά τα ερωτήματα. Υπάρχει αναστάτωση στον αγροτικό πληθυσμό. Στις Επιτροπές ζητήσαμε να έρθουν όλοι οι αγροτικοί φορείς. Δυστυχώς αν και οι Κοινοβουλευτικές Ομάδες ζητήσαμε να έρθουν πολλοί αγροτικοί φορείς, δεν κλήθηκαν αυτοί στη διαδικασία της ακρόασης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αυτήν τη στιγμή η πλήρης ενημέρωση.

Έχουμε ένα μέτρο μπροστά μας, το οποίο το έχετε δεχθεί, απ’ ό,τι έχουμε μάθει, στη διαπραγμάτευση. Ζητούμε, λοιπόν, να καθιερωθεί αγροτικό πετρέλαιο κίνησης άμεσα από το επόμενο έτος, με βάση τα στρέμματα και το είδος της καλλιέργειας.

Όσον αφορά στα άλλα άρθρα, θα αναφερθώ πάλι μόνο στα πιο σημαντικά. Έχετε ένα άρθρο, το άρθρο 53, που προβλέπει τη μεταφορά τεσσάρων χιλιάδων είκοσι μεγάλων φορολογικών υποθέσεων από το ΣΔΟΕ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και τη δημιουργία πεντακοσίων οργανικών θέσεων στη Γενική Γραμματεία. Θεωρούμε ότι η πάταξη της φοροδιαφυγής είναι αναγκαία, αλλά δεν είναι μόνο θέμα εσόδων. Πρέπει να ικανοποιήσει το αίσθημα δικαίου αυτήν τη στιγμή των πολιτών. Ακόμη όμως δεν γνωρίζουμε τι γίνεται με τις υπόλοιπες περίπου τριάντα τέσσερις χιλιάδες υποθέσεις που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, καθώς το ΣΔΟΕ έχει περίπου συνολικά τριάντα οκτώ χιλιάδες υποθέσεις που ελέγχει, ενώ στο νομοσχέδιο προβλέπεται να μεταφερθούν τέσσερις χιλιάδες είκοσι μεγάλες υποθέσεις.

Ρωτάμε, λοιπόν: Γι’ αυτές τις τέσσερις χιλιάδες είκοσι υποθέσεις θα ξεκινήσει ο φορολογικός έλεγχος από το μηδέν ή θα ληφθεί υπ’ όψιν η προεργασία που έχει γίνει; Ζητήσαμε στις Επιτροπές να έρθει ο αρμόδιος Υπουργός Οικονομικών για να απαντήσει τι γίνεται με τις τριάντα τέσσερις χιλιάδες υποθέσεις. Δεν ήρθε. Ελπίζουμε να έρθει στην Ολομέλεια να απαντήσει στο συγκεκριμένο ερώτημα η Κυβέρνηση, δηλαδή στο τι γίνεται και πώς θα γίνει ο έλεγχος όλων αυτών των υποθέσεων.

Με το άρθρο 31, κυρίες και κύριοι, τροποποιείτε διατάξεις σχετικά με το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων και τα Περιφερειακά Σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων και επανακαθορίζετε τη σχετική διαδικασία εκπόνησης.

Επί της ουσίας, όμως, δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα, τυπικό και ουσιαστικό ως προς το σκέλος που αναφέρεται στην έγκριση των Περιφερειακών Σχεδίων Διαχείρισης Αποβλήτων. Εισάγεται μια ακόμη φάση έγκρισης, σε κυβερνητικό επίπεδο, προσθέτοντας γραφειοκρατία, με όποιες αρνητικές συνέπειες αυτό συνεπάγεται.

Σε ό,τι αφορά το τυπικό πρόβλημα, η προτεινόμενη ρύθμιση έρχεται ως επείγουσα, ενώ δεν έχει ζητηθεί από κάποιον αιρετό φορέα και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αναθεώρησης των ΠΕΣΔΑ των περιφερειών. Αυτά, κύριοι της Κυβέρνησης, δεν τα λέμε εμείς. Τα λέει η κυρία Δούρου. Και δεν έχει αναιρεθεί το γεγονός ότι δεν έχει ζητηθεί από κάποιον αιρετό φορέα και ότι έχει έλθει ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αναθεώρησης των ΠΕΣΔΑ των περιφερειών, όπως είπατε. Συνεπώς, αν δεν θέλετε να απαντήσετε σε μας, πρέπει να απαντήσετε στους περιφερειάρχες που σας έχουν θέσει αυτά τα συγκεκριμένα ζητήματα.

Επιχειρήσατε για εμάς μια ακατανόητη ρύθμιση: να χρειάζεται αρχικά η σύμφωνη γνώμη του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου, ώστε η Κυβέρνηση να εγκρίνει ή να απορρίπτει την απόφαση ενός περιφερειακού συμβουλίου για τη διαχείριση απορριμμάτων. Για να καταλάβει κάποιος προθέσεις, αρκεί να σημειώσω το εξής: όταν ζητήσαμε στο νομοσχέδιο για τις ραδιοτηλεοπτικές άδειες να υπάρχει σύμφωνη γνώμη μιας Ανεξάρτητης Αρχής, του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, το αρνηθήκατε και επιμείνατε στο να είναι ο εκάστοτε αρμόδιος Υπουργός Επικρατείας ο μοναδικός υπεύθυνος για τον αριθμό των αδειών.

Σε αυτό το νομοσχέδιο, όμως, επιχειρήσατε το ακριβώς αντίθετο: Εκεί που η δικαιοδοσία ανήκει στις περιφέρειες, να υπάρχει σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου. Το ακριβώς αντίθετο. Μήπως να καταργήσουμε πέρα από τις Ανεξάρτητες Αρχές και την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την Περιφερειακή;

Ιδιαίτερη αναφορά θα ήθελα να κάνω για την Παιδεία -θα τα πούμε στα άρθρα- και στα δυσεπίλυτα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Είδαμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα το ζήτημα των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης, των δεκατριών περιφερειών, που τοποθετήθηκαν έντεκα από το ΣΥΡΙΖΑ και δύο από τους ΑΝ.ΕΛ. Το είδαμε και το ζήσαμε. Τώρα έχουμε εδώ το άρθρο 42 με το οποίο καταργούνται τα υπηρεσιακά συμβούλια πριν τη λήξη της θητείας τους. Ζητήσαμε διευκρινίσεις γιατί καταργείτε τα υπηρεσιακά συμβούλια πριν τη λήξη της θητείας. Συνιστά αυτό πρόοδο; Να συμφωνήσουμε, κυρίες και κύριοι, ότι χρειάζεται μια συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Είναι ώρα να συζητήσουμε ένα ολοκληρωμένο νομοσχέδιο. Δεν τιμά κανέναν να συζητούμε αυτό εδώ το άρθρο, το οποίο σας αναφέρω συγκεκριμένα μόνο για την Παιδεία.

Αν, λοιπόν, πιστεύετε έστω κατ’ ελάχιστον στις εξαγγελίες για κοινωνική συνοχή, δεν μπορείτε παρά να δεχτείτε τις προτάσεις μας. Έχουμε κάνει έξι τροπολογίες. Κάθε άλλη ενέργεια θα έχει ως αποτέλεσμα να πλήττεται η κοινωνική συνοχή. Η στήριξη της ελληνικής οικογένειας είναι σήμερα περισσότερο απαραίτητη από ποτέ και όχι η επιβολή νέων δυσβάστακτων μέτρων. Γι’ αυτό έστω και τώρα, ζητάμε να δεχθείτε τις προτάσεις μας. Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε εποικοδομητική αντιπολίτευση. Έχουμε φέρει συγκεκριμένες τροπολογίες, τις οποίες σας αναφέραμε, και νομίζω ότι αυτές οι τροπολογίες μπορούν να γίνουν αποδεκτές.

Το νομοσχέδιο αυτό θα μπορούσε για εμάς να χαρακτηριστεί ως ένα τρανταχτό παράδειγμα ανεπάρκειας σε πολλά ζητήματα. Ενσωματώνει μεν στην ελληνική νομοθεσία την κοινοτική Οδηγία, κάτι που πράγματι είναι απαραίτητο, αλλά αφήνει πολλά νομοθετικά κενά. Πλήττει σημαντικά τον πρωτογενή τομέα και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Και βέβαια δεν τιμά κανέναν ότι στο ζήτημα με τη ζυθοποιία και αυτό που αναδείχθηκε ως ζήτημα, οι Βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, του ΣΥΡΙΖΑ, το ψήφισαν στην Επιτροπή για να έλθει στην Ολομέλεια. Παρά την αντίδραση όλης της Αντιπολίτευσης, χρειάστηκε το κόμμα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων από τη Συμπολίτευση και χρειάστηκε, δυστυχώς, ο συγκυβερνήτης σας, της λαϊκίστικης Δεξιάς, να προσπαθήσει να σας επηρεάσει για να μην έλθει τελικά αυτό στο νομοσχέδιο. Στο τέλος το ψηφίσατε για να έλθει στην Ολομέλεια. Δεν το συζητούμε σήμερα, παρά τη δική σας ψήφο.

Το κυριότερο, όμως, είναι ότι το νομοσχέδιο αυτό αποδεικνύει ότι δεν έχετε καταλάβει τι πρέπει να γίνει για να υπερβεί η χώρα την κρίση.

Για όλους, λοιπόν, τους παραπάνω λόγους η Δημοκρατική Συμπαράταξη θα καταψηφίσει επί της αρχής το νομοσχέδιο. Θα ψηφίσει βέβαια εκείνα τα άρθρα και τις ρυθμίσεις τα οποία είναι απαραίτητα για να γίνει μια ουσιαστική εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας στις κοινοτικές Οδηγίες, γιατί αυτό επιτάσσει η λογική μας.

Θα θέλαμε να δείτε σοβαρά τις τροπολογίες τις οποίες έχουμε καταθέσει. Οι τροπολογίες αυτές δείχνουν το πώς χρειάζεται να υπάρχει συναίνεση. Συναίνεση ζητάτε. Δείξτε το πραγματικά στις τροπολογίες τις οποίες έχουμε φέρει!

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Kατά τη διάρκεια της συζήτησης ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης έκανε παρέμβαση σχετικά με την διαφάνεια που πρέπει να διέπει την όλη διαδικασία με Συμβούλιο Ακτοπλοικών Συγκοινωνιών:

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Υπουργέ, σας ακούσαμε για το συγκεκριμένο θέμα του άρθρου 56, που έγινε 55 . Έχουμε τις επιφυλάξεις μας, για το ότι παρέχεται εν λευκώ η εξουσιοδότηση στον εκάστοτε Υπουργό Ναυτιλίας να τροποποιεί τις συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας, όμως θα κάνω συγκεκριμένη πρόταση με βάση αυτά που άκουσα από εσάς πριν από λίγο, γιατί καταλάβαμε ένα σκεπτικό. Καταλάβαμε ένα σκεπτικό πριν από λίγο, οπότε να κάνουμε μια συγκεκριμένη πρόταση, για να προφυλάξει και εσάς σ’ αυτή τη διαδικασία, τον εκάστοτε Υπουργό.

Το πρόβλημα ποιο είναι; Ότι πρέπει να αποτραπούν εξυπηρετήσεις συμφερόντων εφοπλιστών εις βάρος της εξυπηρέτησης δημοσίου συμφέροντος.

Νομίζω ότι αυτό πρέπει να είναι κοινός στόχος εδώ. Να δούμε, λοιπόν, εάν εξασφαλίζεται. Πώς θα γλιτώσεις την αδιαφάνεια, όταν είναι ο εφοπλιστής από την άλλη πλευρά; Και σ’ αυτή τη διαδικασία είπατε ότι θέλετε και το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το ΣΑΣ, να παίζει τον ρόλο του. Εδώ, λοιπόν, για να προφυλαχτείτε και εσείς, πρέπει να βάλετε τον όρο να υπάρχει σύμφωνη γνώμη του ΣΑΣ σ’ αυτή τη διαδικασία. Δεχθείτε αυτή τη στιγμή, συνεπώς, με βάση το σκεπτικό που αναλύσατε πριν από λίγο, να υπάρχει σύμφωνη γνώμη του ΣΑΣ.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής):

Τη ρύθμιση αυτή όπου θέτουμε στην κρίση του ΣΑΣ τη διαδικασία για τη διαπίστωση τού αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας ή αντικειμενικής αδυναμίας, δεν την εφευρίσκουμε εμείς στη διαδικασία αυτών των συμβάσεων. Υπάρχουν στα άρθρα 24 και 26 του Προεδρικού Διατάγματος 118/2007 που είναι γενική ρύθμιση συμβατικών όρων. Δεν πάμε να διαμορφώσουμε ένα προνόμιο του Υπουργού. Υπάρχει αυτό το ζήτημα, γιατί η ζωή το αναδεικνύει, και θέλω να σας πω ένα παράδειγμα όπου προέκυψε αυτή η ανάγκη, το νησί του Τάσου Αλιφέρη, η Τήλος. Υπάρχει κίνδυνος, ακριβώς για λόγους ανωτέρας βίας ή αντικειμενικής αδυναμίας, που δεν θα την κρίνει ο Υπουργός, θα την κρίνει το ΣΑΣ, κατόπιν αιτήσεως…

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ: Με τη σύμφωνη γνώμη. Να βάλετε τη σύμφωνη γνώμη.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Θα την κρίνει, ακριβώς, για να μην καταστραφεί ένα νησί σαν την Τήλο που είναι υπόδειγμα και αυτοδιοικητικό και κοινωνικό. Αυτό δεν μπορεί να το αγνοήσει κανείς. Ούτε τίποτα πονηρό υπάρχει σ’ αυτήν την ιστορία ούτε τίποτε άλλο.

Προσέξτε. Εγώ την πρότασή σας για τη «σύμφωνη γνώμη» θα τη μελετήσω και μέχρι αύριο θα έχω προχωρήσει στην τελική απόφαση. Δεν έχω κατ’ αρχήν κανέναν ιδιαίτερο ενδοιασμό, απλώς θέλω λίγο να τη μελετήσω για να δω ακριβώς μήπως υπάρχει κάποιο κενό επ’ αυτού.

Εγώ θα ήθελα γενικώς -και τελειώνω με αυτό- το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στις περισσότερες των περιπτώσεων να δίνει σύμφωνη γνώμη.

Σας ενημερώνω ότι επί της θητείας της Κυβέρνησης αυτής το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έχει αναβαθμίσει την ποιότητα της λειτουργίας του πάρα πολύ και λειτουργεί άψογα, με διαφάνεια και χωρίς εξαναγκασμούς.


Εκτύπωση στις: 2024-04-23
Από την ιστοσελίδα: Ανανεωτική
http://www.ananeotiki.gr/el/sx_PrintPage.php?tid=8934