Αρχική | Εκτύπωσε ή Αποθήκευσε ως PDF | Αποθήκευσε ως WORD | Αποθήκευσε ως HTML

Ποια νεοφυής επιχειρηματικότητα;

Μαρία, Καλογεροπούλου

2018-11-05


Τα τελευταία χρόνια ακούμε συνεχώς διαμαρτυρίες για τη φορολογία και πόσο εμπόδιο αποτελεί για έναν νέο ή παλιό επιχειρηματία προκειμένου να ξεκινήσει, συνεχίσει ή επεκτείνει την επιχείρησή του.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια πιο θεμελιώδη προβλήματα στον χώρο των startups. Από την εμπειρία μου τα τελευταία 3 χρόνια στην Ελλάδα, διαπίστωσα ότι στα προγράμματα νεοφυούς και νεανικής επιχειρηματικότητας ανακυκλώνονται συνεχώς τα ίδια πρόσωπα. Οι νέοι startuppers είναι εγκλωβισμένοι μονίμως σε μια μίζερη κατάσταση, σε ένα αρχικό στάδιο για πολύ καιρό. Ουσιαστικά τα networking events όπως λέγονται, δεν προσφέρουν τίποτα. Δεν έχει σημασία πόσο καλά κάνεις τη δουλειά σου, πόσο μοναδική ή αποδοτική είναι, αλλά το ποια είναι η οικογένειά σου.

Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι τα ποσοστά συμμετοχής γυναικών στο χώρο της

τεχνολογίας και της καινοτομίας, που είναι ιδιαίτερα χαμηλά. Σε 100 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο οι γυναίκες κατέχουν περισσότερους ανώτερους τίτλους σπουδών από τους άνδρες, ωστόσο στις ίδιες χώρες κατέχουν ταυτόχρονα και τις λιγότερες υψηλές διοικητικές θέσεις και θέσεις λήψης αποφάσεων.

Επιπλέον τα πράγματα για μια νέα γυναίκα είναι ιδιαίτερα δύσκολα και όταν αποφασίσει να επιχειρήσει. Ξέρετε στις επαγγελματικές συναντήσεις πόσο γρήγορα περνάνε στην προσφώνησή σου από “κα Καλογεροπούλου” σε “κοριτσάκι μου”; Ο σεξισμός και ο ηλικιακός ρατσισμός σε αυτό τον χώρο είναι τόσο έντονα στην Ελλάδα που είτε καθιστούν αναγκαία μια ανδρική παρουσία στην εκπροσώπηση, είτε σε αποτρέπουν σε βαθμό που να μη μπορείς να συνεχίσεις.

Όπως όλοι ξέρουμε ο χώρος των μίντια στη χώρα μας είναι πολύ διεφθαρμένος. Αυτό το μήνα φτάσαμε τις 12 εκατομμύρια προβολές, έχουμε χιλιάδες ανθρώπους που μας παρακολουθούν και επιζητούν να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό μας αλλά δεν έχει καμία σημασία. Ακόμα και σήμερα εφημερίδες που το τιράζ τους δεν ξεπερνά το 2.000/ημέρα εξακολουθούν να λαμβάνουν εκατομμύρια ευρώ επενδύσεις το μήνα από ολιγάρχες και εφοπλιστές γιατί εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους.

Αυτή είναι η κατάσταση στο χώρο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας και χρειάζεται σοβαρή αντιμετώπιση.

Παρέμβαση στην εκδήλωση του Τομέα Νεοφυούς, Νεανικής & Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ στις 31 Οκτωβρίου 2018

----

Η Μαρία Καλογεροπούλου είναι συνιδρύτρια ενός media startup, που παράγει viral περιεχόμενο για κοινωνικά θέματα στα social media.


Εκτύπωση στις: 2024-04-25
Από την ιστοσελίδα: Ανανεωτική
http://www.ananeotiki.gr/el/sx_PrintPage.php?tid=10571