Η αλήθεια για την ακτοπλοϊα
Γιώργος, Σταθάκης
Αυγή της Κυριακής, 2005-08-14
Χιλιάδες Έλληνες και ξένοι επιβάτες ταλαιπωρήθηκαν και φέτος στα λιμάνια. Οι περισσότεροι, βεβαίως, πήγαν στην ώρα τους στον προορισμό τους. Ακτοπλοϊα δύο ταχυτήτων στο Αιγαίο. Επενδύσεις 2 δισ. ευρώ για σύγχρονα και γρήγορα πλοία έκαναν ελληνικές εταιρείες τα τελευταία χρόνια. Οι εταιρείες αυτές, όμως, εξυπηρετούν τις γραμμές - φιλέτο και πιέζουν για απελευθέρωση των γραμμών και των εισιτηρίων. Μια τέτοια εξέλιξη θα εκτοξεύσει τα κέρδη τους, δεν θα εξυπηρετήσει, όμως, δεκάδες νησιά της άγονης ή της προβληματικής γραμμής. Η Ελλάδα είναι μια νησιωτική και τουριστική χώρα. Μπορεί και πρέπει να ζητήσει την εξαίρεσή της από την κοινοτική οδηγία που απελευθερώνει την ακτοπλοϊα. Αντ’ αυτού, η κυβέρνηση, δέσμια των πελατειακών σχέσεών της με τους εφοπλιστές, σπεύδει να διαμηνύσει ότι τον Σεπτέμβριο θα απελευθερώσει τα εισιτήρια στις προσοδοφόρες γραμμές των Κυκλάδων. Το "σύστημα των πειρατών", επιδοτούμενο αδρά με 42 εκατ. ευρώ ετησίως, θα συνεχιστεί και του χρόνου, μέχρις ότου τα υπέργηρα πλοία αποσυρθούν, αν στο μεταξύ δεν συμβεί μια νέα τραγωδία όπως με το "Σαμίνα". Υπάρχει ανάγκη δημόσιας πολιτικής για την ακτοπλοϊα. Η "Αυγή" παρουσιάζει σήμερα το πρόβλημα της ακτοπλοϊας στο Αιγαίο χωρίς τους παραμορφωτικούς φακούς του λαϊκισμού των καναλιών.
Εκτύπωση στις: 2024-12-05
Από την ιστοσελίδα: Ανανεωτική
http://www.ananeotiki.gr/el/sx_PrintPage.php?tid=740