Ελλάς Ελλήνων εθνικοσοσιαλιστών;

Δημήτρης Ψαρράς, www.efsyn.gr, 16/03/2020

Από τη μία η Ιερά Σύνοδος, που δεν έχει ακόμη αναθεωρήσει τη θέση της ότι πρέπει να συνεχιστούν εν μέσω πανδημίας η συγκέντρωση στις εκκλησίες και η μετάληψη με το ίδιο κουταλάκι, και από την άλλη οι επιτήδειοι «χριστέμποροι», που δεν διστάζουν να εκμεταλλευτούν τα θρησκευτικά αισθήματα μερίδας του πληθυσμού για να αποκομίσουν οι ίδιοι οφέλη και να εμφανιστούν ως «αγωνιστές της πίστης» ● Το παρακλάδι της Χρυσής Αυγής που έχει σκαρώσει ο Ιωάννης Λαγός με τους λοιπούς «ορθόδοξους» σατανολάτρες, η λεγόμενη Εθνική Λαϊκή Συνείδηση (ΕΛΑΣΥΝ), κάνει εκστρατεία για να πάνε μαζικά όλοι στις εκκλησίες, προκειμένου να αποδειχτεί η… αντίσταση του ελληνικού λαού.

Με αξιοσημείωτη καθυστέρηση συνεδριάζει σήμερα η Διαρκής Ιερά Σύνοδος προκειμένου, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, «να ασχοληθεί με θέματα υγείας σχετιζόμενα με τις τελευταίες εξελίξεις της επιδημίας του νέου κορονοϊού (Covid-19)».

Προφανώς θεωρήθηκε –και ορθά– ότι δεν αρκεί η πρόσφατη σχετική απόφαση, σύμφωνα με την οποία «για τα μέλη της Εκκλησίας, η προσέλευση στη Θεία Ευχαριστία και η κοινωνία από το Κοινό Ποτήριο της Ζωής, ασφαλώς και δεν μπορεί να γίνει αιτία μετάδοσης ασθενειών, γιατί οι πιστοί όλων των εποχών, γνωρίζουν ότι η προσέλευση στη Θεία Κοινωνία, ακόμη και εν μέσω πανδημίας, συνιστά αφενός μια έμπρακτη κατάφαση αυτοπαράδοσης στον Ζώντα Θεό, και αφετέρου τρανή φανέρωση αγάπης, η οποία κατανικά κάθε ανθρώπινο και ίσως δικαιολογημένο φόβο».

Το συμπέρασμα αυτής της ανακοίνωσης ήταν ότι πρέπει να συνεχιστεί εν μέσω πανδημίας η συγκέντρωση στις εκκλησίες και η μετάληψη με το ίδιο κουταλάκι: «Ολοι οι πιστοί, επιτελώντας το χρέος τής εν ελευθερία αγάπης μας, θα εξακολουθήσουμε στις Ορθόδοξες Εκκλησίες μας να λειτουργούμε και να κοινωνούμε, έχοντας τη βεβαιότητα ότι κοινωνούμε στη Ζωή και στην αθανασία».

Αυτή η ανακοίνωση εκδόθηκε την περασμένη Δευτέρα, 9 Μαρτίου, και προφανώς υπάρχει μεγάλη ανάγκη να αναθεωρηθεί άμεσα.

Ο Χίτλερ τούς ενώνει

Ο λόγος δεν είναι μόνο ο προφανής, ότι δηλαδή δεν μπορεί να εξαιρείται το εκκλησίασμα από τα αυστηρά μέτρα περιφρούρησης της δημόσιας υγείας που έχουν θεσπιστεί από την πολιτεία. Το χειρότερο είναι ότι έχουν εμφανιστεί οι επιτήδειοι «χριστέμποροι», εκείνοι που δεν διστάζουν να εκμεταλλευτούν τα θρησκευτικά αισθήματα μερίδας του πληθυσμού για να αποκομίσουν οι ίδιοι οφέλη και να εμφανιστούν ως «αγωνιστές της πίστης».

Το παρακλάδι της Χρυσής Αυγής που έχει σκαρώσει ο Ιωάννης Λαγός με τους λοιπούς «ορθόδοξους» σατανολάτρες (βλ. «Καιάδας» Γερμενής), η λεγόμενη Εθνική Λαϊκή Συνείδηση (ΕΛΑΣΥΝ), κάνει εκστρατεία για να πάνε μαζικά όλοι στις εκκλησίες, προκειμένου να αποδειχτεί η… αντίσταση του ελληνικού λαού.

Το Σάββατο η ΕΛΑΣΥΝ ζητούσε να γεμίσουν χτες οι εκκλησίες για πολιτικούς λόγους: «Η ΕΛΑΣΥΝ καλεί τους Ελληνες να γεμίσουν αύριο τις Εκκλησίες, μιμούμενοι τους Καλαματιανούς, που όπως δείχνει η φωτογραφία ήταν όλοι στην Εκκλησία τους στους Χαιρετισμούς. Και ας το καταλάβουν καλά οι ασεβείς. Η Εκκλησία δεν είναι συγκέντρωση ανθρώπων, είναι οίκος Θεού, που σώζει τους ανθρώπους που βρίσκονται εντός του».

Εξ αρχής βέβαια οι ναζιστές της ΕΛΑΣΥΝ έχουν υιοθετήσει το βλάσφημο σύνθημα της χούντας «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών», αλλά τώρα πια μιλάμε για ευθεία πρόκληση. Και ποιος φαντάζεστε ότι είναι ο «εκκλησιαστικός» παράγων που ευλογεί την ομάδα του Λαγού; Μα ο περιβόητος Μεθόδιος, ο αρχηγός της ομάδας ψευτοκαλογήρων που είχαν κάνει παράνομη κατάληψη στη Μονή Εσφιγμένου του Αγίου Ορους και έχει ήδη καταδικαστεί τον Απρίλιο του 2019 σε 17 χρόνια κάθειρξη για τη βίαιη (με μολότοφ και πέτρες) υπεράσπιση της κατειλημμένης μονής.

Ο Μεθόδιος είναι αυτός που καταγγέλλει συλλήβδην ως μασόνους όλους τους σημερινούς ιεράρχες και σε συγκέντρωση παλαιοημερολογιτών στην Αθήνα, στις 7.2.2016, είχε κερδίσει το ενθουσιώδες χειροκρότημα των παρευρισκόμενων χρυσαυγιτών βουλευτών Παππά, Λαγού, Μίχου, Μπαρμπαρούση και Παναγιώταρου. «Αγαπητοί μου αδελφοί», έλεγε ο Μεθόδιος, «εάν οι Εβραίοι παραπονιούνται ότι βρέθηκε ο Χίτλερ και τους σκότωσε, ας προσέξουν αυτή τη φορά, γιατί μπορεί να βγει κάνας Ελληνας Χίτλερ. Ας προσέξουν πάρα πολύ! Γιατί δεν μας χρειάζονται τα χρήματά τους».

Σε ομιλία του στα γραφεία της Χρυσής Αυγής που επισκοπήθηκε από το δικαστήριο που δικάζει την εγκληματική οργάνωση, ο Μιχαλολιάκος παραδεχόταν ότι οι ναζιστές έχουν κάποια μυστική πολιτική και όχι θρησκευτική σχέση με τους Εσφιγμενίτες: «Εμείς θέλουμε μια εθνική Εκκλησία. Αυτή είναι, αν θέλετε, η αίρεσή μας, εις ό,τι αφορά την Ορθοδοξία. Ευτυχώς υπάρχουν και άνθρωποι που τιμάνε το ράσο και είναι στο πλευρό μας. Προπαντός οι μεγάλοι μαχητές του Ελληνισμού της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, με την οποία -δεν το κρύβω- έχουμε κάποια σχέση, η οποία δεν είναι βέβαια σχέση θρησκευτική» (12.2.2012).

Και τώρα η ΕΛΑΣΥΝ προβάλλει νέες δηλώσεις του Μεθόδιου σχετικά με τον κορονοϊό ως έκτακτη, μάλιστα, ανακοίνωση: «Αγευστοι και άμοιροι Θείας Χάριτος όσοι πιστεύουν ότι μεταδίδεται ο κορονοϊός από τη μετάληψη της θείας κοινωνίας και ας απαντήσουν οι αντίθετοι που κατακρίνουν τη λοιμωξιολόγο Ελένη Γιαμαρέλλου. Οταν υπήρχαν οι λοιμικοί νόσοι, π.χ. λέπρα, χολέρα και άλλες ανίατες ασθένειες και είχαμε ιερείς που πήγαιναν και κοινωνούσαν τους πιστούς με τέτοιες αρρώστιες και μετά κατέλυαν με την ίδια θεία λαβίδα με την οποίαν κοινώνησαν τον άρρωστο, πώς δεν μεταδιδόταν η νόσος;». Ελα ντε! Γι’ αυτό και δεν υπήρξε ποτέ πανδημία πανούκλας και χολέρας.

Στη συνέχεια ο νοσταλγός του Χίτλερ πετά το γάντι στους κανονικούς ιεράρχες: «Τώρα θα αποδείξουν εάν πραγματικά είναι η Εκκλησία του Θεού να βγουν σαν Ποιμένες και να στηρίξουν το δοκιμαζόμενο ποίμνιο από κάθε άθεο. Εύχομαι να προστατέψει ο Θεός την Εκκλησία Του από τις κατασκευαζόμενες νόσους και ας μην ξεχνάμε ότι οι οπαδοί του Αντιχρίστου θέλουν να μειώσουν τον παγκόσμιο πληθυσμό στο 1/3».

Ο Πλεύρης, ο Βελόπουλος και ο Χριστός

Η ομάδα του Λαγού κατηγορεί βέβαια τον Βελόπουλο για τις κηραλοιφές που προτείνει ως αντίδοτο του κορονοϊού, αλλά τα μπερδεύει με την άλλη μεγάλη απάτη του αρχηγού της Ελληνικής Λύσης, τις περιβόητες «επιστολές» του Ιησού. Μέρες που είναι, και αφού ο Λαγός επέλεξε να εμφανίζεται ως φανατικός χριστιανός, ήρθε η ώρα και για τη δική του «θεία αλληλογραφία».

Το έργο ανέλαβε εκ μέρους της ΕΛΑΣΥΝ ο στενός συνεργάτης και εκδότης του Πλεύρη, Αναστάσιος Συμιγδαλάς, ο οποίος από την επίσημη διαδικτυακή συχνότητα της οργάνωσης επιτέθηκε στον Βελόπουλο κατηγορώντας τον για «χριστέμπορα», αλλά στη συνέχεια άρχισε να τα μασάει: «Γεγονός είναι ότι αυτές οι επιστολές υπάρχουνε, αλλά δεν είναι του Ιησού Χριστού».

Τι εννοεί ο ποιητής; Μόνο ότι δεν είναι χειρόγραφο του ίδιου του Χριστού, αλλά αντιγραφή από το πρωτότυπο: «Ο Ιησούς Χριστός, ο Θεός μας όπως τον αποκαλεί ο κ. Βελόπουλος, και έτσι είναι για μας τους Ελληνορθόδοξους, άφησε κάποιες επιστολές δι’ αντιπροσώπου. Πού αποδεικνύονται όλα αυτά που λέω; Εχει γίνει μεγάλος ντόρος. Αυτός ο άνθρωπος (ο Βελόπουλος) ήθελε να περάσει την αλήθεια, αλλά την πέρασε με λανθασμένο τρόπο».

Στη συνέχεια ο Συμιγδαλάς παραπέμπει στον δάσκαλό του τον Πλεύρη: «Η γλώσσα και μορφή του Χριστού», του Κώστα Πλεύρη «είναι ένα βιβλίο που αναλύει επιστημονικά την ύπαρξη του Χριστού. Οχι θεολογικά, επιστημονικά. Είναι ένα σημαντικότατο βιβλίο και πρέπει να το έχουμε όλοι μας».

Ο Πλεύρης αναφέρεται κι αυτός στις «επιστολές», αλλά ο Συμιγδαλάς παρουσιάζει ένα δεύτερο βιβλίο, «Τα Μεγάλα Μυστικά της Ιστορίας» του Ιωάννη Παπαζήση. «Το δεύτερο βιβλίο, το οποίο είναι πιο βασικό, τα αντικρούει όλα αυτά. Σ’ αυτά τα βιβλία αναφέρεται η ύπαρξη του Χριστού τεκμηριωμένη, μέσα από την ανταλλαγή επιστολών που υπήρξαν. Δηλαδή, ο Χριστός είχε λάβει μία επιστολή από τον Αβγαρο, την οποία παρουσίαζε ο κ. Βελόπουλος. Οι επιστολές έχουν αντιγραφεί και διασωθεί -εγώ το δέχομαι αυτό- από τον επίσκοπο Καισαρείας Ευσέβιο. Αρα δεν είναι χειρόγραφο του Ιησού Χριστού. Ο Ευσέβιος πήρε το χειρόγραφο του Ιησού Χριστού και αντέγραψε αυτά που έγραφε ο Ιησούς Χριστός σε ένα άλλο χαρτί. Αρα έχει γίνει μεταφορά του γραπτού του Χριστού. Ολα αυτά εμείς τα λέμε και τα αποδεικνύουμε».

Πού είναι το πρόβλημα; Μα βιβλίο του ίδιου συγγραφέα, του Παπαζήση, πουλούσε ο Βελόπουλος με τις «επιστολές»! Για την υπόθεση των ανύπαρκτων επιστολών, που είναι απλώς μια «παράδοση» και όχι ιστορικό γεγονός, έχουμε αναφερθεί αναλυτικά σε ειδικό ένθετο της «Εφ.Συν.» («Τα “λίγο ναζιστικά” του Κυριάκου Βελόπουλου», 29.6.2019). Εκεί αναφέρουμε και την ιδιαίτερη σχέση του Παπαζήση με τα στελέχη της Χρυσής Αυγής και φυσικά τους οργανωμένους παλαιοημερολογίτες και τους Εσφιγμενίτες του Μεθόδιου.

Οπως έκανε ο Βελόπουλος, έτσι τώρα και ο Συμιγδαλάς πουλάει ως «υπερπροσφορά» τα βιβλία Πλεύρη και Παπαζήση. Και διαλαλεί: «Εδώ θα δει ο κόσμος τις κωδικοποιημένες επιστολές, γιατί με κώδικες έγραφαν τότε, τις οποίες έχει αποκωδικοποιήσει ο Γιάννης ο Παπαζήσης». Ούτε τι θα πει «κώδικας» δεν καταλαβαίνει ο καημένος ο εκλεκτός των Πλεύρη και Λαγού. Γιατί βέβαια «κώδικας» είναι το «βιβλίο» της εποχής, η συναγωγή δηλαδή χειρογράφων ή και το ίδιο το χειρόγραφο.

Η λύση του… 1878

Και τι μπορεί να κάνει μπροστά σε όλα αυτά η Διαρκής Ιερά Σύνοδος; Οι ιεράρχες μοιάζουν παγιδευμένοι σε όσα έχουν οι ίδιοι πει και γράψει σχετικά με τη συγκέντρωση στις εκκλησίες και ειδικά για το ότι είναι αδύνατον να διανοηθεί κανείς ότι μπορεί να μεταδοθεί ασθένεια μέσω της θείας κοινωνίας. Το δίλημμα είναι πραγματικό και το έχουμε περιγράψει από τις στήλες της «Εφ.Συν.» («Ευθύνη της κυβέρνησης, όχι της Εκκλησίας», 10.3.2020).

Αλλά δεν είναι πρώτη φορά που η Διοικούσα Εκκλησία αντιμετωπίζει κάποιο σχετικό πρόβλημα. Υπάρχουν, μάλιστα, και ορισμένες αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως υπόδειγμα για τη σημερινή της στάση. Αυτές, μάλιστα, οι αποφάσεις δεν είναι καθόλου πρόσφατες.

Μπορεί να φτάσουμε στο μακρινό 1878, όταν η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος επιχειρούσε να αντικρούσει τη διδασκαλία και την πρακτική του Απόστολου Μακράκη, ενός ιδιότυπου ορθόδοξου φονταμενταλιστή, ο οποίος οργάνωνε μεταξύ άλλων και συχνές τελετουργίες θείας κοινωνίας για τους πιστούς που τον ακολουθούσαν. Στην απόφασή της η Ιερά Σύνοδος επέκρινε το γεγονός ότι ο Μακράκης οργάνωνε «κατά πάσαν Κυριακήν» το μυστήριο αυτό, χωρίς καμιά προετοιμασία, η οποία προβλέπει εξομολόγηση ενώπιον του ιερέως και νηστεία «εσωτερική τε και εξωτερική», διότι «η αληθής νηστεία είναι ουχί μόνον η από βρωμάτων (σ.σ. φαγώσιμων) αποχή, αλλά και η από παθών αλλοτρίωσις».

Στο ίδιο κείμενο εξηγείται ότι σύμφωνα με τον Ιωάννη Χρυσόστομο, στον οποίο οφείλεται η τυποποίηση των κανόνων της λειτουργίας, δεν υπάρχει καμιά ανάγκη τακτικής άσκησης των λειτουργικών καθηκόντων του πιστού και ειδικά της μετάληψης. Αναφέρεται μάλιστα ότι ο λόγος που καθιερώθηκε η Σαρακοστή ήταν ακριβώς «επειδή το παλαιόν πολλοί προσήρχοντο τοις μυστηρίοις απλώς και ως έτυχεν».

Σε άλλο σημείο που επισημαίνει η εγκύκλιος, ο Χρυσόστομος αποδέχεται ότι η μετάληψη μπορεί να γίνεται ακόμα και κάθε δύο χρόνια: «Απαξ μεταλαμβάνουσι του παντός ενιαυτού, άλλοι δε δις, άλλοι δε πολλάκις· οι δε εν ερήμω καθεζόμενοι και διά δύο ετών. Τίνας, λέγει, αποδεξόμεθα; Τους άπαξ; Τους πολλάκις; Τους ολιγάκις; Ούτε τους άπαξ, ούτε τους πολλάκις, ούτε τους ολιγάκις, λέγει αποδεξόμεθα, αλλά τους μετά καθαράς καρδίας, μετά βίου αλήπτου» («Εγκύκλιος παραινετική κατά της διδασκαλίας Απ. Μακράκη», 21.12.1878, στο «Συλλογή των εγκυκλίων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος», εκδ. Αποστολική Διακονία, Αθήνα 1998, σ. 940-944).

Την εγκύκλιο υπέγραφε ο πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου Προκόπιος, μητροπολίτης Αθηνών, και οι λοιποί συνοδικοί. Και ο μεν Μακράκης καταδικάστηκε από το Πλημμελειοδικείο ως αιρετικός, μετά την καταγγελία της Ιεράς Συνόδου, αλλά ο φανατισμός του έχει σφραγίσει τη νεοελληνική θεολογική σκέψη. Ενας από τους βασικούς του μαθητές υπήρξε ο Ευσέβιος Ματθόπουλος (1849-1929), ο γενάρχης των παρεκκλησιαστικών οργανώσεων (ο οποίος βέβαια στην πορεία αποκήρυξε τον δάσκαλό του), ενώ στους οπαδούς του συγκαταλέγονται πολλοί μεταγενέστεροι ζηλωτές μητροπολίτες, όπως ο Αυγουστίνος Καντιώτης (1907-2010).

Θα διαπιστώσουμε σήμερα το απόγευμα αν ο Μακράκης διατηρεί ερείσματα και στη σημερινή Ιεραρχία.

Σχόλια: 0

Πρόσθεσε σχόλιο

Παρακαλώ συμπλήρωσε όλα τα πεδία που σημειώνονται με αστερίσκο. Η ηλεκτρονική σου διεύθυνση (Email) δεν εμφανίζεται στην ιστοσελίδα. Απόφυγε την χρήση κεφαλαίων γραμμάτων - εκτός βέβαια από το πρώτο γράμμα ονόματος ή πρότασης.

* * * *

Γράψε μόνο καθαρό κείμενο (ελληνικό ή λατινικό αλφάβητο και αριθμούς, όχι σύμβολα ή κωδικούς του HTML). Αν εισάγεις σύμβολα, η αποστολή ακυρώνεται. Άφησε μια κενή σειρά μεταξύ των παραγράφων.

Για λόγους ασφαλείας, αντίγραψε τους αριθμούς της εικόνας στο αντίστοιχο πεδίο. Αν οι αριθμοί είναι δυσανάγνωστοι ή αν πέρασαν 20 λεπτά από τότε που άνοιξες την σελίδα, «κάνε κλικ εδώ για να τους αλλάξεις».

Το σχόλιό σου θα εμφανιστεί αφού πρώτα ελεγχθεί από την διαχείριση της ιστοσελίδας.

Πρόσφατα κείμενα

Ημερολόγιο κειμένων

Θέματα επικαιρότητας

Αρθρογράφοι