Δημοκρατική λογοδοσία
Λάμπρος Αθ. Τσουκνίδας, Αυγή, Δημοσιευμένο: 2021-04-09
Η αναγνώριση λαθών και ο καταλογισμός ευθυνών είναι ο μόνος τρόπος να σχεδιαστεί η επανεκκίνηση της αγοράς, του τουρισμού, της κοινωνικής ζωής
Χρειάστηκε να φτάσουμε δέκα μέρες πριν από την πασχαλινή αργία, με τα παιδιά να έχουν χάσει σχεδόν ολόκληρη τη σχολική χρονιά (τα πρωτάκια δεν έμαθαν ούτε τα βασικά), για να αναγνωρίσει χθες ο Γεραπετρίτης ότι πανευρωπαϊκά "έχουμε τη χειρότερη επίδοση σε ό,τι αφορά τα ανοιχτά σχολεία" και ότι "αυτό συμβάλλει στην όσο το δυνατόν (μεγαλύτερη) επιβάρυνση της ψυχικής υγείας των παιδιών".
Το ότι εμμέσως πλην σαφώς απέδωσε την ευθύνη των αποφάσεων στην επιτροπή των λοιμωξιολόγων θα μπορούσε να ενταχθεί στον αστερισμό της μικροπολιτικής. Μόνον που, ερωτηθείς αν η κυβέρνηση έχει αποδεχθεί πάντοτε την άποψη της πλειοψηφίας, ο κύριος καθηγητής έσπευσε να απαντήσει: Στη συντριπτική πλειονότητα ναι, ήταν ελάχιστες οι περιπτώσεις στις οποίες η κυβέρνηση αποφάσισε να πάρει διαφορετικό μέτρο, και πάντως σε ελάσσονα ζητήματα και όχι μείζονα... Άρα...
Καιρός να σταματήσουν την επίμονη άρνηση να δοθούν στη δημοσιότητα τα πρακτικά -χωρίς ονόματα-, ώστε να μπορέσει να κρίνει η επιστημονική κοινότητα στο σύνολό της. Διότι, όταν ο Γεραπετρίτης λέει το αυτονόητο -ότι "δεν υπάρχει μία επιστημονική αλήθεια"-, δεν μπορεί να βγαίνει ο Μητσοτάκης, γοητευμένος από μια αραχνιασμένη εκδοχή... δημοκρατικού συγκεντρωτισμού, και να υποδεικνύει σε "αυτούς οι οποίοι μειοψήφησαν να μην βγουν στα κανάλια και να εξηγήσουν γιατί μειοψήφησαν από τη στιγμή που υπάρχει μια απόφαση της Επιτροπής".
Η γνώση όλων των επιστημονικών προσεγγίσεων και όλων των στατιστικών δεδομένων -και όχι μόνον όσων επιλεκτικά δημοσιοποιεί ο ΕΟΔΥ- είναι ο μόνος τρόπος να αποφευχθούν από εδώ και πέρα τα λάθη που οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα. Είναι ο μόνος τρόπος για να σταθούμε στον χώρο της Εκπαίδευσης, ώστε να καταλάβουμε γιατί ήταν προτιμότερο τα αδιάθετα εμβόλια να έχουν διατεθεί σε στρατιωτικούς και αστυνομικούς (και κάτι γαλάζιους αιρετούς) αντί να σχεδιαστεί εξαρχής ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών. Είναι ο μόνος τρόπος να σχεδιαστεί η υγειονομικά ασφαλής επανεκκίνηση των σχολείων ενόψει Πανελλαδικών, αλλά και των εργαστηρίων σε πανεπιστημιακές σχολές άμεσης προτεραιότητας (Ιατρική, Βιολογία, Χημεία).
Η αναγνώριση λαθών και ο καταλογισμός ευθυνών είναι ο μόνος τρόπος να σχεδιαστεί η επανεκκίνηση της αγοράς, του τουρισμού, της κοινωνικής ζωής. Τουλάχιστον αυτή είναι η προϋπόθεση σε μια Πολιτεία η οποία αναγνωρίζει εμπράκτως ότι η λογοδοσία είναι ουσιώδες χαρακτηριστικό της δημοκρατίας.