Δολοφονική φιλία

Νότης Ανανιάδης, Αυγή, Δημοσιευμένο: 2008-07-26

Το "Friendship" δεν ήταν τελικά τόσο φιλικό. Κάθε άλλο. Το όνομα του υγραεριοφόρου που εξερράγη την Πέμπτη το απόγευμα στο Πέραμα παραπλανούσε. Εκείνο που δεν έπρεπε να παραπλανεί κανέναν είναι το γεγονός ότι, δυστυχώς, και αυτή η τραγωδία ήταν σχεδόν αναμενόμενη. Και μόνη της η επί σειρά ωρών καθυστέρηση να εξακριβωθεί ο ακριβής αριθμός των θυμάτων μαρτυρά την έκταση της αβελτηρίας αρμοδίων αρχών και εργοδοτών. Η "Αυγή" είχε από χθες, δυστυχώς, μια σαφή αντίληψη ότι επρόκειτο περί τραγωδίας. Οι αρμόδιες αρχές έδιναν για ώρες μια ασαφή εικόνα. Είχε πιστοποιητικό ασφαλείας το πλοίο ή όχι; Υπήρχε στον τόπο της τραγωδίας επόπτης ασφαλείας ή όχι; Πόσοι εργάζονταν εκεί; (Τραγική λεπτομέρεια αποτελεί το ερώτημα αν ήταν ασφαλισμένοι ή όχι, πλέον).

Την Πέμπτη το βράδυ στον Πειραιά, στο Πέραμα, έτρεχαν όλοι για να δούν αυτό που περίμεναν. Άλλο ένα πολύνεκρο δυστύχημα, άλλη μια τραγωδία, στην κεντρική ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη της χώρας. Οι λεπτομέρειες γίνονται σιγά – σιγά γνωστές. Το ρεπορτάζ λίγο – λίγο φωτίζει τα δεδομένα. Με έναν τόσο τραγικό τρόπο. Αλλά, πραγματικά, τι νόημα έχουν τέτοιες ώρες αυτές οι λεπτομέρειες; Όταν έχει χάσει κανείς τον λογαριασμό δυστυχημάτων και νεκρών σε ανάλογες καταστάσεις, στην ίδια ακριβώς Ζώνη, είναι σαφές ότι κάτι δεν πάει καλά εκεί. Κάτι δεν πάει τραγικά καλά. Με εξαίρεση ελάχιστους εργαζομένους στα λίγα ναυπηγεία που έχουν μείνει, οι συνθήκες εργασίας λίγο απέχουν από το να θυμίζουν σκλαβοπάζαρο. Αν υπάρχει δουλειά, κάτι που κρίνεται κάθε πρωί, τότε υπάρχει και μεροκάματο. Από εκεί ξεκινάνε όλα. Η ανασφάλεια –τραγικά κυριολεκτικός ο όρος– εξωθεί σε βιασύνη, εγκληματική επιπολαιότητα, καταστρατήγηση στοιχειωδών όρων ασφαλείας. Από όλους. Εργοδότες, εργοδηγούς, ακόμη και εργαζόμενους. Όσο η συγκεκριμένη αγορά εργασίας παραμένει απορρυθμισμένη, όπως εδώ και χρόνια είναι, τόσο θα χάνουμε το μέτρημα σε δυστυχήματα και νεκρούς στο Πέραμα.

Άρθρα/ Οικονομία-Εργασία

«Εγκλημα» στο πιάτο: Αργοπεθαίνει η αγρο-παραγωγή, ζητείται νέο μοντέλο

Ζώης Τσώλης, 2025-12-11

Αναζητώντας τις ρίζες του κακού που οδηγούν – απ΄ όσα βλέπουμε...

Φίλιππος Σαχινίδης

Ο σχεδιασμός 2026-29 ως άγγελος εξάγγελος

Φίλιππος Σαχινίδης, 2025-12-06

Η κατάθεση του Πολυετούς Δημοσιονομικού Προγραμματισμού...

Κώστας Καλλίτσης

Οι συλλογικές συμβάσεις

Κώστας Καλλίτσης, 2025-11-30

Την περασμένη Τετάρτη υπήρξε μια πολύ καλή εξέλιξη: Οι εκπρόσωποι...

Είναι βάσιμη η αισιοδοξία για τις συλλογικές συμβάσεις;

Κώστας Παπαδημητρίου, 2025-11-29

Μετά τις ανακοινώσεις για το Σχέδιο δράσης/Κοινωνική Συμφωνία...

Κώστας Καλλίτσης

Μή βιώσιμο

Κώστας Καλλίτσης, 2025-11-23

Το «θα» το έσπειραν αλλά δεν φύτρωσε. Ωστόσο, στο πρόσωπο...

Κώστας Καλλίτσης

Μειώνεται η φοροδιαφυγή;

Κώστας Καλλίτσης, 2025-11-16

Με λίγα 24ωρα διαφορά από την υπερψήφιση στη Βουλή των φορολογικών...

Κώστας Καλλίτσης

Κωλοτούμπες

Κώστας Καλλίτσης, 2025-11-09

H σταθερότητα τείνει να εκλείψει όταν μια κυβέρνηση στερείται...

Κώστας Καλλίτσης

Κράτος και αγορά

Κώστας Καλλίτσης, 2025-11-02

Ένας ιστορικός κύκλος που άνοιξε πριν από 50 χρόνια φαίνεται...

Κώστας Καλλίτσης

Το ισχυρό κίνητρο

Κώστας Καλλίτσης, 2025-10-26

Αν για κάτι μπορούμε να είμαστε βέβαιοι αυτό είναι η αβεβαιότητα,...

Κώστας Καλλίτσης

Πρώτη στη γραφειοκρατία

Κώστας Καλλίτσης, 2025-09-28

Ποια λέτε είναι η χώρα που διακρίνεται για την πολυπλοκότητα...

Κώστας Καλλίτσης

Ο λογαριασμός στους επόμενους

Κώστας Καλλίτσης, 2025-09-21

Μια πραγματικά χρόνια παθογένεια της χώρας μας είναι ο...

Κώστας Καλλίτσης

Το πουγκί

Κώστας Καλλίτσης, 2025-09-14

Mέσα σε πέντε μήνες από τότε που άρχισε η δημοσκοπική κατηφόρα...

×
×