Οι προσκλήσεις των 58

Γιώργος Λακόπουλος, www.protagon.gr, 06/02/2014

Ένας από τους 58 δήλωσε ότι είναι ανοικτή η πρόσκλησή τους σε πολλούς και διάφορους μεταξύ των οποίων κατονόμασε τον Αλέκο Παπαδόπουλο και την Άννα Διαμαντόπουλου. Είναι μια ακόμη ένδειξη πώς σκέφτονται και πώς λειτουργούν ορισμένοι σε αυτή την κίνηση.

Η εν λόγω πρόσκληση είναι μνημείο α-πολιτικής λειτουργίας. Καλούν ανθρώπους να πάνε μαζί τους χωρίς ιδεολογικά και πολιτικά κριτήρια. Χωρίς αρχές και χωρίς ταύτιση απόψεων. «Έλα όπως είσαι» που λέει και το τραγούδι. Τι είδους πολιτική είναι αυτή; Προσπαθούν να προσελκύσουν στο άρμα τους πολιτικούς που δεν έχουν και δεν θα μπορούσαν να έχουν καμιά σχέση μαζί τους; Η απλώς προσπαθούν να τους σύρουν;

Πού ακριβώς εδράζεται η πρόσκληση προς τον Αλέκο Παπαδόπουλο; Έχουν παρακολουθήσει τη διαδρομή του; Διαβάζουν τα κείμενά του; Ξέρουν τις θέσεις του; Έχουν αξιολογήσει τις προτάσεις του;

Ποια συνάφεια, λοιπόν, έχουν μαζί του; Ποια σχέση μπορεί να έχει το προφίλ του με τους 58; Πού κολλάνε οι συγκεκριμένες και συνεπείς απόψεις που έχει ο Αλέκος -συμφωνεί ή όχι κανείς μαζί του- με τις γενικότητες και τις κοινοτυπίες που εκπορεύονται από τους 58;

Ποια σχέση μπορεί να έχει το πολιτικό του αποτύπωμα με τους 58; Έχουν υπολογίσει πόση απόσταση τον χωρίζει σε ό,τι αφορά την απήχηση στην κοινή γνώμη; Ξέρουν μερικοί από τους 58 πόσο βάθος αμέτρητο υπάρχει ανάμεσα στην εκτίμηση που έχει ίδιος στην κοινωνία από την εκτίμηση που -δεν- έχουν αυτοί σε προσωπικό επίπεδο;

Σε ποια βάση, με ποια λογική, με ποιο πλαίσιο -με ποια πολιτική νομιμοποίηση, τελικά- τον καλούν να μετέχει; Να κάνει τη γλάστρα τίνος; Χρειάζεται έλλειψη αυτογνωσίας για να βγαίνουν συγκεκριμένοι άνθρωποι και να προσκαλούν Παπαδόπουλο – ιδίως όταν δίνουν την εντύπωση ότι του κάνουν χάρη.

Αντίστοιχη είναι και η περίπτωση της Διαμαντόπουλου. Συμφωνεί ή όχι κανείς μαζί της, με όσα κουσούρια μπορεί κάποιος να της προσάψει, έχουν πολλούς στους 58 με τη διαδρομή και το πολιτικό ιστορικό της; Ξέρουν πολλούς ανάμεσά τους που να έχουν επαρκή γνώση της ευρωπαϊκής πραγματικότητας, να μετέχουν ενεργά σε ευρωπαϊκές δράσεις και να διατηρούν τακτική επαφή με ευρωπαϊκούς φορείς και προσωπικότητες; Αν μετρηθεί πολιτικά με τους περισσότερους από τους 58 ξέρουν πόσο πίσω θα τους αφήσει;

Με ποια έννοια λοιπόν προσπαθούν να την ομαδοποιήσουν και με ποιους; Πώς είναι δυνατόν να την καλεί ο εν λόγω 58άρης να πάρει μέρος σε μια κίνηση ως συμπλήρωμα του Βενιζέλου, όταν είναι γνωστό ότι λόγω του Βενιζέλου αποχώρησε από το ΠΑΣΟΚ; Πώς της λένε να πάει μαζί τους όταν τους έχει απορρίψει με συγκεκριμένα κριτήρια, ή όταν έχει εκφέρει τη θέση ότι το ΠΑΣΟΚ απορροφήθηκε από τη ΝΔ πλέον; Με ποια έννοια λοιπόν ισχυρίζονται ότι την περιμένουν να πάει μαζί τους ενώ ξέρουν ότι δεν θα ήταν δυνατόν να πάει;.

Τι σημαίνουν λοιπόν αυτές οι θεατρικές προσκλήσεις, στον γάμο του Καραγκιόζη; Πώς λες σε κάποιον να έλθει μαζί σου, όταν είναι γνωστό και φανερό ότι δεν ταυτίζεται μαζί σου; Τι είδους εκπτώσεις ζητάς από τους άλλους να κάνουν και για ποιον λόγο; Κοινωνική συναναστροφή είναι η πολιτική για να καλείς τους… γνωστούς σου, ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων;

Αν ήθελαν ο Αλέκος και η Άννα, αν πίστευαν στους 58 δεν θα πήγαιναν μαζί τους ήδη; Όπως, καλή ώρα ο Ανδρέας Λοβέρδος, που τους απέρριπτε πριν, αλλά τώρα βρίσκει τις προσκλήσεις τους θελκτικές;

Όλα αυτά είναι κόλπα. Συνιστούν ένα μείγμα πολιτικαντισμού, παλαιοκομματικού παραγοντισμού και ρητορικής που δείχνει ξεπερασμένη αντίληψη για την πολιτική.

Και επειδή στους 58 υπάρχουν και άνθρωποι που αν μη τι άλλο σέβονται τους άλλους -και ιδίως όσους έχουν το δικό τους στίγμα στον δημόσιο βίο- και δεν τα βάζουν όλα στο ίδιο τσουβάλι, δεν τα ισοπεδώνουν με αυθάδεια, θα τους διευκόλυνε να επιλέγουν ποιοι θα μιλούν για λογαριασμό τους.

Θέμα επικαιρότητας:
Αριστερά-κεντροαριστερά

Σύνολο: 401 Κείμενα

Πρόσφατα κείμενα

Ημερολόγιο κειμένων

Θέματα επικαιρότητας

Αρθρογράφοι