Ο ασεβής ιός
Διονύσης Γουσέτης, Η Καθημερινή, Δημοσιευμένο: 2009-08-12
H λογοκρισία ταινίας του Γαβρά στο μουσείο της Ακρόπολης έδειξε τη δύναμη της εκκλησίας να επιβάλλει τη θέλησή της σε υπουργούς και να ρεζιλεύει διεθνώς τη χώρα. Η νέα γρίπη των χοίρων προσφέρει άλλη μιαν απόδειξη. Σύμφωνα με την ιατρική έρευνα, ένα χιλιοστόλιτρο έκκρισης σιέλου περιέχει έως και ένα εκατομμύριο ιούς, που μπορεί να παραμείνουν μολυσματικοί επί ημέρες. Η ασθένεια μεταδίδεται ακόμα και με εισπνοή εκπνεομένου σταγονιδίου. Αυτή η έρευνα οδήγησε την Αγγλικανική εκκλησία να συνιστά ακόμη και την αποφυγή του εκκλησιασμού. Διάφοροι καθολικοί Καρδινάλιοι όρισαν να γίνεται η θεία κοινωνία μόνο με τη στεγνή όστια.
Οι καθ’ ημάς ιεράρχες, ευσεβέστεροι αυτών, τους αποδοκίμασαν. Ο αρχιμανδρίτης Επιφάνιος, εκπρόσωπος Τύπου του μακαριστού αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, τους επιτίμησε ότι έχουν απολέσει το ευχαριστιακό υπόβαθρο. Είναι ο ίδιος που απαιτεί να πιστέψουμε ότι «ουδέποτε στη διάρκεια της Εκκλησιαστικής Ιστορίας καταγράφηκε περιστατικό μετάδοσης νόσου, διά της Θείας Κοινωνίας». Προφανώς κατέχει όλα τα ιατρικά δεδομένα των τελευταίων 20 αιώνων. Πώς όμως ερμηνεύει το θαύμα; Απλούστατα. «Κοινωνούμε Σώμα και Αίμα Χριστού κυριολεκτικώς και όχι μεταφορικώς και συμβολικώς». Το ότι δεν γινόμαστε κανίβαλοι, το οφείλουμε -κατά τον κ. Επιφάνιο- στην θεία φιλανθρωπία. Με τη σειρά του ο άγιος Μεσογαίας, αφού καταγγείλει και αυτός τις άλλες εκκλησίες ότι απώλεσαν την εκκλησιαστική ταυτότητά τους, αναρωτιέται αν είναι δυνατόν το σώμα και το αίμα του Κυρίου να μολύνει το σώμα και το αίμα μας. Οχι αποφαίνεται, δεν είναι δυνατόν και γι’ αυτό, το ποτήρι και το κουτάλι της κοινωνίας δεν το πλένουν ποτέ και δεν το απολυμαίνουν ποτέ οι ιερείς!
Τέλος, ο άγιος Θεσσαλονίκης Ανθιμος μας εξέθεσε ως επιστημονική την άποψη ότι αν υπάρχουν μικρόβια, χάνονται στο ασήμι των κουταλιών της μετάληψης.
Στη χώρα της ελεύθερης έκφρασης που (υποτίθεται ότι) ζούμε, οι ιεράρχες έχουν κάθε δικαίωμα να πρεσβεύουν και να διαδίδουν τα παραπάνω και ό,τι άλλο νομίζουν πως τους αρμόζει, όπως π.χ. την ευωδία των λειψάνων των αγίων, τις εικόνες που δακρύζουν κλπ. Στο παρελθόν έχουν εκστομίσει και χειρότερα. Έχουν εξυβρίσει χιλιάδες νόμιμα ζευγάρια «πόρνους και πόρνες» επειδή παντρεύτηκαν στο δημαρχείο. Δεν θα εκπλαγώ αν ακολουθήσουν προτροπές ότι δεν χρειάζεται να ξοδευόμαστε για εμβόλια, όταν αντ’ αυτών, μπορεί το κράτος να διατάξει μια υποχρεωτική θεία μετάληψη, οπότε ο ασεβής ιός θα κατατροπωθεί.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στους κρατικούς και ιατρικούς φορείς, που αφήνουν αυτές τις επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία απόψεις να κυκλοφορούν, χωρίς να διαφωτίζουν τους πολίτες με τα δεδομένα και τις οδηγίες της ιατρικής για την πρόληψη της ασθένειας. Δεν πρόκειται για την πατροπαράδοτη τσαπατσουλιά. Ο κ. Αβραμόπουλος γνωρίζει πολύ καλά τον κίνδυνο, αλλά δεν έχει το σθένος να αντιπαραθέσει την επιστήμη στο δόγμα και ανέθεσε στον Αρχιεπίσκοπο να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά. Η δύναμη των ιεραρχών θριάμβευσε.
Οι καθ’ ημάς ιεράρχες, ευσεβέστεροι αυτών, τους αποδοκίμασαν. Ο αρχιμανδρίτης Επιφάνιος, εκπρόσωπος Τύπου του μακαριστού αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, τους επιτίμησε ότι έχουν απολέσει το ευχαριστιακό υπόβαθρο. Είναι ο ίδιος που απαιτεί να πιστέψουμε ότι «ουδέποτε στη διάρκεια της Εκκλησιαστικής Ιστορίας καταγράφηκε περιστατικό μετάδοσης νόσου, διά της Θείας Κοινωνίας». Προφανώς κατέχει όλα τα ιατρικά δεδομένα των τελευταίων 20 αιώνων. Πώς όμως ερμηνεύει το θαύμα; Απλούστατα. «Κοινωνούμε Σώμα και Αίμα Χριστού κυριολεκτικώς και όχι μεταφορικώς και συμβολικώς». Το ότι δεν γινόμαστε κανίβαλοι, το οφείλουμε -κατά τον κ. Επιφάνιο- στην θεία φιλανθρωπία. Με τη σειρά του ο άγιος Μεσογαίας, αφού καταγγείλει και αυτός τις άλλες εκκλησίες ότι απώλεσαν την εκκλησιαστική ταυτότητά τους, αναρωτιέται αν είναι δυνατόν το σώμα και το αίμα του Κυρίου να μολύνει το σώμα και το αίμα μας. Οχι αποφαίνεται, δεν είναι δυνατόν και γι’ αυτό, το ποτήρι και το κουτάλι της κοινωνίας δεν το πλένουν ποτέ και δεν το απολυμαίνουν ποτέ οι ιερείς!
Τέλος, ο άγιος Θεσσαλονίκης Ανθιμος μας εξέθεσε ως επιστημονική την άποψη ότι αν υπάρχουν μικρόβια, χάνονται στο ασήμι των κουταλιών της μετάληψης.
Στη χώρα της ελεύθερης έκφρασης που (υποτίθεται ότι) ζούμε, οι ιεράρχες έχουν κάθε δικαίωμα να πρεσβεύουν και να διαδίδουν τα παραπάνω και ό,τι άλλο νομίζουν πως τους αρμόζει, όπως π.χ. την ευωδία των λειψάνων των αγίων, τις εικόνες που δακρύζουν κλπ. Στο παρελθόν έχουν εκστομίσει και χειρότερα. Έχουν εξυβρίσει χιλιάδες νόμιμα ζευγάρια «πόρνους και πόρνες» επειδή παντρεύτηκαν στο δημαρχείο. Δεν θα εκπλαγώ αν ακολουθήσουν προτροπές ότι δεν χρειάζεται να ξοδευόμαστε για εμβόλια, όταν αντ’ αυτών, μπορεί το κράτος να διατάξει μια υποχρεωτική θεία μετάληψη, οπότε ο ασεβής ιός θα κατατροπωθεί.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στους κρατικούς και ιατρικούς φορείς, που αφήνουν αυτές τις επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία απόψεις να κυκλοφορούν, χωρίς να διαφωτίζουν τους πολίτες με τα δεδομένα και τις οδηγίες της ιατρικής για την πρόληψη της ασθένειας. Δεν πρόκειται για την πατροπαράδοτη τσαπατσουλιά. Ο κ. Αβραμόπουλος γνωρίζει πολύ καλά τον κίνδυνο, αλλά δεν έχει το σθένος να αντιπαραθέσει την επιστήμη στο δόγμα και ανέθεσε στον Αρχιεπίσκοπο να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά. Η δύναμη των ιεραρχών θριάμβευσε.