Φορτηγά, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και συντεχνιασμός

Κώστας Κάρης, Αυγή, Δημοσιευμένο: 2010-07-29

Όλοι έχουν αντιληφθεί ότι η κρίση με τα φορτηγά και τα βυτία οφείλεται στη σύγκρουση του πελατειακού συστήματος (μη έκδοσης) των αδειών με την οικονομική πραγματικότητα και τις ανάγκες της κοινωνίας από τις οδικές τις μεταφορές. Η αντίθεση αυτή δεν είναι τωρινή, με την κρίση και την τρόικα, αλλά τώρα κλιμακώνεται.

Δύο είναι τα κεντρικά και σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί το ισχύον επί δεκαετίες σύστημα, το οποίο έστησαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και συντεχνιασμός :

Πρώτο. Οι μεταβιβάσεις των αδειών δεν φορολογούνται επί της – πράγματι μεγάλης – αγοραίας αξίας τους, αλλά επί ασημάντου εικονικής. Έτσι συγκροτείται, με κρατική ανοχή και οργάνωση, το κύκλωμα της παραοικονομίας στις μεταφορές.

Δεύτερο. Η μη έκδοση νέων αδειών επι τόσο μεγάλο διάστημα (από το 1977) εκτίναξε τις αξίες των ισχυουσών αδειών, καθώς αυξάνονταν συνεχώς οι ανάγκες για οδικές μεταφορές. Η εκτίναξη αυτή που φθάνει για τα βυτιοφόρα και τις 300.000 ευρώ έχει σαν πρώτο δυσμενές αποτέλεσμα την αύξηση των κομίστρων, καθώς το επιθυμητό για τον επιχειρηματία μηναίο κέρδος λογίζεται όχι μόνον πάνω στο κόστος αγοράς του φορτηγού ή βυτιοφόρου, αλλά και στο διπλάσιο και άνω κεφάλαιο λόγω της μεγάλης αξίας της άδειας.

Επιπλέον - και πιό σημαντικό από την μακροπρόθεσμη κοινωνική σκοπιά - αποτέλεσμα της μεγάλης αξίας των αδειών είναι η διάθεση τουλάχιστον του μισού κεφαλαίου ενάρξεως του επαγγελματία όχι στην αγορά του οχήματος αλλά σε κείνον που πουλά άδειες. Έτσι, ενισχύεται με μεγάλα κεφάλαια το (φοροδιαφεύγον) κύκλωμα μεταπωλήσεως αδειών.

Η αδικία και η στρέβλωση με δυό κουβέντες : η κοινωνία μέσω των υψηλών κομίστρων και οι επαγγελματίες με μεγάλο μέρος του εισοδήματος από τη δουλειά τους (αρκετά χρόνια έχουν να ξεχρεώσουν γραμμάτια) πληρώνουν υπέρογκο ποσό στο κύκλωμα μεταβιβάσεων αδειών, ποσό που δεν διατίθεται στην αύξηση του αριθμού και την ανανέωση των οχημάτων.

Αυτή η κατάσταση οδηγεί σε περισσότερες παραβιάσεις των κανονισμών εργασίας - ασφαλείας των οδηγών. Οι ιδιοκτήτες οδηγοί δρούν ως φορείς ανταγωνισμού στην υποβάθμιση των συνθηκών εργασίας και των οδηγών που είναι μισθωτοί.

Η κυβέρνηση με την προσφιλή μέθοδο της, να τα περάσει όλα μέσω τρόικας, παριστάνει ότι “δίνει αγώνες” για το ανάποδο από το αναγκαίο : για το πώς θα καθυστερήσει η έκδοση νέων αδειών, που έπρεπε να έχει ξεκινήσει δύο δεκαετίες τώρα!

Ήδη το θέμα θέτουν και δυνάμεις της αριστεράς. Ανακοίνωση εξέδωσε η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ και σαφή θέση έχει πάρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης. Το συντομότερο πρέπει να τελειώσει αυτό το σύστημα, στηρίζοντας όμως τους νέους επαγγελματίες, που για να πάρουν άδεια τα τελευταία χρόνια έδωσαν (ή δανείστηκαν) υπέρογκα ποσά._

Θέματα επικαιρότητας: Μνημόνιο-Κυβερνητική πολιτική

Θανάσης Αθανασίου

Εμμονές από το παρελθόν...

Θανάσης Αθανασίου, 2011-06-30

Την ώρα που ο Παπανδρέου και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε συνεργασία...

Περισσότερα

Σκέψεις μέσα στα ερείπια

Τάκης Θεοδωρόπουλος, 2011-06-28

Πώς είναι δυνατόν μια ομάδα ανθρώπων να εισβάλλει με την...

Περισσότερα

Τέλος το έλλειμμα σε μια νύχτα...

Γιώργος Προκοπάκης, 2011-06-27

Με αγωνία παρακολουθήσαμε τις διαπραγματεύσεις στις Βρυξέλλες...

Περισσότερα
Κώστας Κάρης

Απαντήσεις και όχι προφητείες

Κώστας Κάρης, 2011-06-26

Σε τελική ευθεία η ψήφιση της νέας συμφωνίας με την Ευρωπαική...

Περισσότερα
Ελίζα Παπαδάκη

Στις Βρυξέλλες ψάχνουν όρους για το νέο δάνειο, στην Αθήνα πλήρης αβεβαιότητα

Ελίζα Παπαδάκη, 2011-06-26

Όπως ακριβώς αναμενόταν, οι Ευρωπαίοι ηγέτες εξέφρασαν...

Περισσότερα

Σε απόγνωση το σύστημα εξουσίας

Τάσος Παππάς, 2011-06-26

Από ορισμένα σήματα που εκπέμπει το σύστημα εξουσίας καταλαβαίνεις...

Περισσότερα
Πόπη Διαμαντάκου

Μήπως να κάνουµε και κάνα τάµα;

Πόπη Διαμαντάκου, 2011-06-23

Να προσευχηθούµε γιατην ελληνική οικονοµία προτείνουν...

Περισσότερα

Ένα βήμα μπρος δυο βήματα πίσω

Ευθύμης Δημόπουλος, 2011-06-23

Πρόσφατα η ΔΗΜΑΡ διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία εκδήλωση...

Περισσότερα

Άρθρα/ Πολιτική

Κώστας Καλλίτσης

Και η αντιπολίτευση;..

Κώστας Καλλίτσης, 2025-02-09

Η δημοσκοπική εικόνα της κυβέρνησης είναι πολύ κακή, κακή...

Ξενοφών Κοντιάδης

Υπάρχει κίνδυνος να παραγραφούν αδικήματα Υπουργών για τα Τέμπη και ποιά η ευθύνη της κυβέρνησης;

Ξενοφών Κοντιάδης, 2025-02-06

Υπάρχει κίνδυνος να παραγραφούν αδικήματα υπουργών για...

Η βουβή οργή που δεν έπιασαν

Αλέξης Παπαχελάς, 2025-02-05

«Μα τι έγινε ξαφνικά με το θέμα των Τεμπών και ξαναβγήκε...

Όταν η μετακίνηση πληθυσμών και η εθνοκάθαρση προβάλλονται ως ”λύση”

Αντώνης Παπαγιαννίδης, 2025-02-05

Τα πιο ζωηρά και σκοτεινά όνειρα των υπερ-συντηρητικών...

Ουσιαστικές δεσμεύσεις και ηθικές υποχρεώσεις

Αλέξης Παπαχελάς, 2025-02-02

Μας θύμωσε το γεγονός ότι η Γαλλία σκέπτεται σοβαρά να πουλήσει...

Γιάννης Βούλγαρης

Ένας Κόσμος Ολιγαρχών;

Γιάννης Βούλγαρης, 2025-01-26

De te fabula narratur. Για σένα μιλάει ο μύθος. Με αυτή τη ρήση ο Καρλ...

Κώστας Καλλίτσης

Το τραμπικό ρεύμα

Κώστας Καλλίτσης, 2025-01-26

Η ανάδειξη του Ντ. Τραμπ στην ηγεσία των ΗΠΑ προκαλεί αναταράξεις...

Την εποχή των αυτοκρατοριών

Παύλος Τσίμας, 2025-01-24

Την ημέρα που ο Τραμπ έκοβε με το σπαθί την τούρτα (και το...

Για να λυθούν  τα προβλήματα των πολιτών απαιτείται κυβερνητική αλλαγή

Για να λυθούν τα προβλήματα των πολιτών απαιτείται κυβερνητική αλλαγή

2025-01-18

...Η υποψηφιότητα της Λούκας Κατσέλη είναι η πιο κατάλληλη...

Χρήστος Ροζάκης

Ένας Χρόνος Ελληνικής Εξωτερικής πολιτικής

Χρήστος Ροζάκης, 2025-01-05

Το 2024 υπήρξε ένας έντονος χρόνος με γεωπολιτικές μεταβολές...

Κώστας Καλλίτσης

Να διασωθεί ό,τι απέμεινε

Κώστας Καλλίτσης, 2025-01-05

Το 2024 οι ανεπτυγμένες οικονομίες της Ευρώπης μεγεθύνονταν...

Σωτήρης Βαλντέν

Πού έχει δίκιο ο Αντώνης Σαμαράς

Σωτήρης Βαλντέν, 2024-12-16

Ακούγοντας την τελευταία ομιλία του Αντώνη Σαμαρά (12/12),...

×
×