Φορτηγά, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και συντεχνιασμός

Κώστας Κάρης, Αυγή, Δημοσιευμένο: 2010-07-29

Όλοι έχουν αντιληφθεί ότι η κρίση με τα φορτηγά και τα βυτία οφείλεται στη σύγκρουση του πελατειακού συστήματος (μη έκδοσης) των αδειών με την οικονομική πραγματικότητα και τις ανάγκες της κοινωνίας από τις οδικές τις μεταφορές. Η αντίθεση αυτή δεν είναι τωρινή, με την κρίση και την τρόικα, αλλά τώρα κλιμακώνεται.

Δύο είναι τα κεντρικά και σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί το ισχύον επί δεκαετίες σύστημα, το οποίο έστησαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και συντεχνιασμός :

Πρώτο. Οι μεταβιβάσεις των αδειών δεν φορολογούνται επί της – πράγματι μεγάλης – αγοραίας αξίας τους, αλλά επί ασημάντου εικονικής. Έτσι συγκροτείται, με κρατική ανοχή και οργάνωση, το κύκλωμα της παραοικονομίας στις μεταφορές.

Δεύτερο. Η μη έκδοση νέων αδειών επι τόσο μεγάλο διάστημα (από το 1977) εκτίναξε τις αξίες των ισχυουσών αδειών, καθώς αυξάνονταν συνεχώς οι ανάγκες για οδικές μεταφορές. Η εκτίναξη αυτή που φθάνει για τα βυτιοφόρα και τις 300.000 ευρώ έχει σαν πρώτο δυσμενές αποτέλεσμα την αύξηση των κομίστρων, καθώς το επιθυμητό για τον επιχειρηματία μηναίο κέρδος λογίζεται όχι μόνον πάνω στο κόστος αγοράς του φορτηγού ή βυτιοφόρου, αλλά και στο διπλάσιο και άνω κεφάλαιο λόγω της μεγάλης αξίας της άδειας.

Επιπλέον - και πιό σημαντικό από την μακροπρόθεσμη κοινωνική σκοπιά - αποτέλεσμα της μεγάλης αξίας των αδειών είναι η διάθεση τουλάχιστον του μισού κεφαλαίου ενάρξεως του επαγγελματία όχι στην αγορά του οχήματος αλλά σε κείνον που πουλά άδειες. Έτσι, ενισχύεται με μεγάλα κεφάλαια το (φοροδιαφεύγον) κύκλωμα μεταπωλήσεως αδειών.

Η αδικία και η στρέβλωση με δυό κουβέντες : η κοινωνία μέσω των υψηλών κομίστρων και οι επαγγελματίες με μεγάλο μέρος του εισοδήματος από τη δουλειά τους (αρκετά χρόνια έχουν να ξεχρεώσουν γραμμάτια) πληρώνουν υπέρογκο ποσό στο κύκλωμα μεταβιβάσεων αδειών, ποσό που δεν διατίθεται στην αύξηση του αριθμού και την ανανέωση των οχημάτων.

Αυτή η κατάσταση οδηγεί σε περισσότερες παραβιάσεις των κανονισμών εργασίας - ασφαλείας των οδηγών. Οι ιδιοκτήτες οδηγοί δρούν ως φορείς ανταγωνισμού στην υποβάθμιση των συνθηκών εργασίας και των οδηγών που είναι μισθωτοί.

Η κυβέρνηση με την προσφιλή μέθοδο της, να τα περάσει όλα μέσω τρόικας, παριστάνει ότι “δίνει αγώνες” για το ανάποδο από το αναγκαίο : για το πώς θα καθυστερήσει η έκδοση νέων αδειών, που έπρεπε να έχει ξεκινήσει δύο δεκαετίες τώρα!

Ήδη το θέμα θέτουν και δυνάμεις της αριστεράς. Ανακοίνωση εξέδωσε η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ και σαφή θέση έχει πάρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης. Το συντομότερο πρέπει να τελειώσει αυτό το σύστημα, στηρίζοντας όμως τους νέους επαγγελματίες, που για να πάρουν άδεια τα τελευταία χρόνια έδωσαν (ή δανείστηκαν) υπέρογκα ποσά._

Θέματα επικαιρότητας: Μνημόνιο-Κυβερνητική πολιτική

Θανάσης Αθανασίου

Εμμονές από το παρελθόν...

Θανάσης Αθανασίου, 2011-06-30

Την ώρα που ο Παπανδρέου και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε συνεργασία...

Περισσότερα

Σκέψεις μέσα στα ερείπια

Τάκης Θεοδωρόπουλος, 2011-06-28

Πώς είναι δυνατόν μια ομάδα ανθρώπων να εισβάλλει με την...

Περισσότερα

Τέλος το έλλειμμα σε μια νύχτα...

Γιώργος Προκοπάκης, 2011-06-27

Με αγωνία παρακολουθήσαμε τις διαπραγματεύσεις στις Βρυξέλλες...

Περισσότερα
Κώστας Κάρης

Απαντήσεις και όχι προφητείες

Κώστας Κάρης, 2011-06-26

Σε τελική ευθεία η ψήφιση της νέας συμφωνίας με την Ευρωπαική...

Περισσότερα
Ελίζα Παπαδάκη

Στις Βρυξέλλες ψάχνουν όρους για το νέο δάνειο, στην Αθήνα πλήρης αβεβαιότητα

Ελίζα Παπαδάκη, 2011-06-26

Όπως ακριβώς αναμενόταν, οι Ευρωπαίοι ηγέτες εξέφρασαν...

Περισσότερα

Σε απόγνωση το σύστημα εξουσίας

Τάσος Παππάς, 2011-06-26

Από ορισμένα σήματα που εκπέμπει το σύστημα εξουσίας καταλαβαίνεις...

Περισσότερα
Πόπη Διαμαντάκου

Μήπως να κάνουµε και κάνα τάµα;

Πόπη Διαμαντάκου, 2011-06-23

Να προσευχηθούµε γιατην ελληνική οικονοµία προτείνουν...

Περισσότερα

Ένα βήμα μπρος δυο βήματα πίσω

Ευθύμης Δημόπουλος, 2011-06-23

Πρόσφατα η ΔΗΜΑΡ διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία εκδήλωση...

Περισσότερα

Άρθρα/ Πολιτική

Λάμπρος Αθανάσιος Τσουκνίδας

Το μακρύ ζεϊμπέκικο του Π. Πολάκη δεν ξεκίνησε (ούτε τελείωσε) χθες

Λάμπρος Αθανάσιος Τσουκνίδας, 2024-07-26

Όταν το Νοέμβριο του 2023 ο Παύλος Πολάκης τασσόταν υπέρ των...

Θόδωρος Τσίκας

50 χρόνια: Αναζητείται πολιτική βούληση για λύση του Κυπριακού

Θόδωρος Τσίκας, 2024-07-20

Το τελευταίο διάστημα φάνηκε ότι αναθερμαίνονται οι διεργασίες...

Αλέξης Ηρακλείδης

Εξωτερική πολιτική:τρία μέτωπα

Αλέξης Ηρακλείδης, 2024-07-09

Η Ελλάδα σήμερα έχει να αντιμετωπήσει τρία μέτωπα ταυτόχρονα...

Στέργιος Καλπάκης

Η Γαλλία τρομάζει ήδη Μητσοτάκη και συμφέροντα

Στέργιος Καλπάκης, 2024-07-09

Ανησυχούν: Αυτό που έγινε για να αποτραπεί η νίκη της Ακροδεξιάς...

Θόδωρος Τσίκας

”Οι Γάλλοι στον πρώτο γύρο τιμωρούν. Στο δεύτερο επιλέγουν”

Θόδωρος Τσίκας, 2024-07-08

Δεν είναι βέβαιο αν ο πρώτος σοσιαλιστής Πρόεδρος της Γαλλίας,...

Η απόλυτη ανατροπή στη Γαλλία

2024-07-08

Μια τεράστια ανακούφιση του Γαλλικού λαού και της προοδευτικής...

Θανάσης Θεοχαρόπουλος

Ισχυρή Κεντροαριστερά απέναντι στη Δεξιά

Θανάσης Θεοχαρόπουλος, 2024-07-07

...Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία οφείλει να συμμετέχει...

Δημήτρης Χατζησωκράτης

Όλοι/ες είμαστε σήμερα του Νέου Λαϊκού Μετώπου(NFP)

Δημήτρης Χατζησωκράτης, 2024-07-06

Δεν αρκεί όμως να δηλώνουμε τη στήριξή στο NFP και να μην...

Θανάσης Θεοχαρόπουλος

Για μία μεγάλη Κεντροαριστερά με ανανέωση

Θανάσης Θεοχαρόπουλος, 2024-06-28

H ΝΔ μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο διακυβέρνησης έχασε...

ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

2024-06-24

.Επειδή οι καιροί ου μενετοί, αποφασίσαμε να απευθύνουμε...

Χάρης Τσιόκας

Πώς και γιατί πρέπει τώρα μαζί…

Χάρης Τσιόκας, 2024-06-23

...Ο κατακερματισμος του προοδευτικού χώρου ,οι άγονοι και...

Εγκλήματα διαρκείας στη Ράφα

2024-05-29

Τραγικό λάθος ο κυριακάτικος βομβαρδισμόςκαταυλισμού...

×
×