«ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»
Ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας και Έρευνας της Δημοκρατικής Αριστεράς
Δημοσιευμένο: 2015-12-01
Έρχεται όμως σε αντίθεση με την πρακτική που η ίδια η κυβέρνηση ακολουθεί αφού συγχρόνως με την εξαγγελία της έναρξης του εθνικού διαλόγου φέρνει Σχέδιο νόμου για την Έρευνα, με σκοπό να ψηφιστεί αμέσως, και ανακοινώνει ότι θα φέρει πριν το τέλος του χρόνου μίνι νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια!
Αν αυτό δεν είναι υπονόμευση της ίδιας της έννοιας του εθνικού διαλόγου είναι απλή κοροϊδία, εφόσον καλεί σε διάλογο αφού έχει πρώτα νομοθετήσει, όπως αυτή θέλει!
Επιπλέον η κυβέρνηση προχώρησε στη συγκρότηση της "Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου" αυθαιρέτως, χωρίς κριτήρια, χωρίς να υπάρχει αναλογία στην εκπροσώπηση όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και μάλιστα με παντελή απουσία των ερευνητών των Ερευνητικών Κέντρων, όταν υποτίθεται ότι στηρίζει τον Ενιαίο χώρο Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και Έρευνας!
Δεν είναι δυνατόν να γίνει ουσιαστικός εθνικός διάλογος όταν η συγκρότηση της "Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου" αποτελείται στη συντριπτική πλειοψηφία από κομματικά στελέχη της κυβέρνησης.
Εάν το Υπουργείο θέλει να πείσει ότι ενδιαφέρεται να οργανώσει έναν ουσιαστικό εθνικό διάλογο οφείλει:
1. Να αλλάξει την Επιτροπή και να τη συγκροτήσει από ανθρώπους που θαέχουν προκύψει με θεσμικό τρόπο και με συγκεκριμένα κριτήρια και με συμμετοχή των εκπροσώπων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης (ΠΟΣΔΕΠ, ΕΕΕ, ΟΣΕΠ-ΤΕΙ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ).
2. Να μην προχωρήσει στην ψήφιση νομοσχεδίων για την έρευνα και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
3. Να δεσμευθεί από την αρχή, εφ’ όσον δεν τίθεται ως βάση του διαλόγου το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά όπως ο Υπουργός ισχυρίζεται, ο διάλογος γίνεται πάνω σε "λευκό χαρτί", ότι θα πρέπει τελικά ναα θεσμοθετήσει όχι το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, αλλάτη συνισταμένη που θα προκύψει από τον Εθνικό Διάλογο. Δηλαδή αυτό που θαυποδείξει η πλειοψηφία της αναδιοργανωμένης επιτροπής μέσω των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Τέλος θα πρέπει να είναι από την αρχή προσδιορισμένη η όλη η διαδικασία που θα ακολουθηθεί μέχρι το τέλος, ώστε ο διάλογος να έχει νόημα, να μην είναι προσχηματικός και να οδηγήσει στη χάραξη εθνικής πολιτικής για την εκπαίδευση και την έρευνα».