Κυβέρνηση ταχυδακτυλουργών. Μειώνουν τα τέλη, αυξάνοντας τα έσοδα

Γιάννης Αργυρός, Δημοσιευμένο: 2015-12-12

argiros

Είναι άκρως εντυπωσιακό. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ υπό τον πανικό της συνεχόμενης πτώσης των εσόδων λόγω της ύφεσης που έφεραν τα capital controls στην Ελληνική οικονομία αύξησε τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Τώρα. Φέτος. Μόλις πριν 20 ημέρες. Προχθές ο αρμόδιος υπουργός επί των εσόδων Τρύφων Αλεξιάδης προανήγγειλε φόρο κατανάλωσης στην βενζίνη ώστε να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας και να εξισορροπηθούν οι αδικίες με όσους πληρώνουν υπέρμετρα τέλη για παλιά αυτοκίνητα ή χρησιμοποιούν το όχημα τους ελάχιστα.

Με μια γρήγορη σκέψη όλα μοιάζουν σωστά και προς την κατεύθυνση της απονομής κοινωνικής δικαιοσύνης. Είναι όμως έτσι ή υποκρύπτονται με τον επικοινωνιακό αυτό τρόπο, νέες αυξήσεις για όλους που δεν θα γίνουν αντιληπτές;

Τι λέει ο αρμόδιος υπουργός; Μείωση σε συμβολικό επίπεδο των τελών κυκλοφορίας. Ακούγεται ευχάριστο ίσως και αναπάντεχο μέσα στον ορυμαγδό των φόρων. Δεν μιλά όμως για κατάργηση του τέλους παρότι θα αντικατασταθεί από άλλο φόρο. Άρα εύκολα αργότερα το συμβολικό θα γίνει ελάχιστο, μικρό ή όσο ήταν δυνατόν λόγω της έκτακτης οικονομικής κατάστασης. Υπενθυμίζω πως ξεκίνησε η έκτακτη εισφορά στα εισοδήματα, το περίφημο χαράτσι στα ακίνητα, η έκτακτη εισφορά στις ασφαλιστικές εισφορές υπέρ των ανέργων και τον κουμπαρά του ΑΚΑΓΕ. Όλα προσωρινά και συμβολικά που έγιναν τελικά μόνιμα και ασήκωτα.

Σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας αποδίδουν συγκεκριμένα ποσά στο κράτος εφόσον βέβαια εισπραχθούν. Και τελευταία οι εισπράξεις έχουν δυσκολέψει. Αντίθετα μέσω των καυσίμων η είσπραξη είναι δεδομένη ενώ ο τζίρος μπορεί να αποφέρει πολύ μεγαλύτερα ποσά στα κρατικά ταμεία καθώς οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για επιβολή φόρου 10 λεπτών ανά λίτρο βενζίνης ή πετρελαίου. Δεν θα πει τότε ο επικοινωνιολόγος-υπουργός να επιστραφούν στους πολίτες –πελάτες οι υπερβάλλοντες φόροι. Είναι ποσά που μπορούν να καλύψουν και καμιά τρύπα του προυπολογισμού ή να δώσουν στην κυβέρνηση την δυνατότητα να ασκήσει πολιτική χωρίς την έγκριση των δανειστών. Και δεν είναι μόνο αυτά. Τα χαμηλότερα τέλη θα φέρουν πίσω όσους κατέθεσαν τις πινακίδες άρα ακόμη μεγαλύτερα έσοδα και αυξημένη κατανάλωση ακριβών καυσίμων. Δεν είναι τέλειο;

Συνεπώς και έσοδα από τα τέλη που παραμένουν έστω και μειωμένα ( αφού προηγήθηκε φυσικά αύξηση) και φόρος κατανάλωσης που θα αποδίδει πολλαπλάσια έσοδα. Και νέοι πελάτες από την επιστροφή οχημάτων στους δρόμους. Αυξημένα τέλη για το 2016, αυξημένα έσοδα με κόλπο αλά λογαριασμών ΔΕΗ το 2017.

Τελικά μου φαίνεται τα στελέχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν ήθελαν να κάνουν καριέρα πολιτικού, επικοινωνιολόγοι ήθελαν να γίνουν!

Θέματα επικαιρότητας: Νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

Νίκος Μπίστης

Υπάρχουν δύο γραμμές στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ;

Νίκος Μπίστης, 2018-03-26

Έρχεται ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης...

Περισσότερα
Νίκος Τσούκαλης

Ακυρώθηκε ο σχεδιασμός για δομικές αλλαγές

Νίκος Τσούκαλης, 2018-03-02

Ο ανασχηματισμός φέρει την σφραγίδα του απρόοπτου και του...

Περισσότερα
Γιάννης Παπαθεοδώρου

Κυνηγοί κεφαλών

Γιάννης Παπαθεοδώρου, 2018-02-26

«Εμείς είμαστε από άλλο υλικό, δεν τρομάζουμε», είπε ο πρωθυπουργός...

Περισσότερα
Δημήτρης Χατζησωκράτης

Στόχος της κυβέρνησης είναι η δημιουργία σκιών για τους πολιτικούς αντιπάλους

Δημήτρης Χατζησωκράτης, 2018-02-18

Ο στόχος της κυβέρνησης είναι έκδηλος: η δημιουργία σκιών,...

Περισσότερα
Κώστας Καλλίτσης

Καθυστερήσεις και άγνοια κινδύνου

Κώστας Καλλίτσης, 2018-02-17

Οι αυταπάτες είναι κακός σύμβουλος. Και η κυβέρνηση φέρεται...

Περισσότερα
Κώστας Καλλίτσης

Κυβέρνηση με διχασμένη προσωπικότητα

Κώστας Καλλίτσης, 2017-10-01

Ο πρωθυπουργός επισκέπτεται κέντρα τεχνολογίας, επαινεί...

Περισσότερα
Γιάννης Βούλγαρης

Άλλαξαν όλα σε λίγες μέρες

Γιάννης Βούλγαρης, 2017-05-27

Μέσα σε μια εβδομάδα η ελληνική πολιτική κατάσταση άλλαξε...

Περισσότερα

Την πάτησε...

Νίκος Φιλιππίδης, 2017-05-24

«Μας κοροϊδέψατε. Μας βάλατε να ψηφίσουμε μέτρα και τώρα...

Περισσότερα

Άρθρα

Λάμπρος Αθανάσιος Τσουκνίδας

Το μακρύ ζεϊμπέκικο του Π. Πολάκη δεν ξεκίνησε (ούτε τελείωσε) χθες

Λάμπρος Αθανάσιος Τσουκνίδας, 2024-07-26

Όταν το Νοέμβριο του 2023 ο Παύλος Πολάκης τασσόταν υπέρ των...

Θόδωρος Τσίκας

50 χρόνια: Αναζητείται πολιτική βούληση για λύση του Κυπριακού

Θόδωρος Τσίκας, 2024-07-20

Το τελευταίο διάστημα φάνηκε ότι αναθερμαίνονται οι διεργασίες...

Κώστας Καλλίτσης

Φταίει το μοντέλο

Κώστας Καλλίτσης, 2024-07-14

Γιατί το δημόσιο έχει προχωρήσει σε αναστολή αρκετών πληρωμών;...

Αλέξης Ηρακλείδης

Εξωτερική πολιτική:τρία μέτωπα

Αλέξης Ηρακλείδης, 2024-07-09

Η Ελλάδα σήμερα έχει να αντιμετωπήσει τρία μέτωπα ταυτόχρονα...

Στέργιος Καλπάκης

Η Γαλλία τρομάζει ήδη Μητσοτάκη και συμφέροντα

Στέργιος Καλπάκης, 2024-07-09

Ανησυχούν: Αυτό που έγινε για να αποτραπεί η νίκη της Ακροδεξιάς...

Θόδωρος Τσίκας

”Οι Γάλλοι στον πρώτο γύρο τιμωρούν. Στο δεύτερο επιλέγουν”

Θόδωρος Τσίκας, 2024-07-08

Δεν είναι βέβαιο αν ο πρώτος σοσιαλιστής Πρόεδρος της Γαλλίας,...

Η απόλυτη ανατροπή στη Γαλλία

2024-07-08

Μια τεράστια ανακούφιση του Γαλλικού λαού και της προοδευτικής...

Θανάσης Θεοχαρόπουλος

Ισχυρή Κεντροαριστερά απέναντι στη Δεξιά

Θανάσης Θεοχαρόπουλος, 2024-07-07

...Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία οφείλει να συμμετέχει...

Κώστας Καλλίτσης

Πάμε σαν άλλοτε

Κώστας Καλλίτσης, 2024-07-07

Το υπουργείο Οικονομικών κατά κανόνα έχει -εκ της θέσεώς...

Δημήτρης Χατζησωκράτης

Όλοι/ες είμαστε σήμερα του Νέου Λαϊκού Μετώπου(NFP)

Δημήτρης Χατζησωκράτης, 2024-07-06

Δεν αρκεί όμως να δηλώνουμε τη στήριξή στο NFP και να μην...

Θανάσης Θεοχαρόπουλος

Για μία μεγάλη Κεντροαριστερά με ανανέωση

Θανάσης Θεοχαρόπουλος, 2024-06-28

H ΝΔ μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο διακυβέρνησης έχασε...

Νικόλας Φαραντούρης

Κλιματική κρίση – οδικός χάρτης για την Κεντροαριστερά

Νικόλας Φαραντούρης, Κατερίνα Μπατζελή, 2024-06-25

Η ευρωπαϊκή πολιτική περιβάλλοντος και οι επιμέρους πολιτικές...

×
×