Η αξία των (προ)γραμμάτων αντι-βίας στα σχολεία
Γιάννης Πανούσης, Ελευθεροτυπία, Δημοσιευμένο: 2007-11-30

Επειδή η ενδοσχολική «παραβατικότητα» έχει συνήθως ομαδικό και δημόσιο χαρακτήρα, είναι επιστημονικά ορθότερο να την αποδώσουμε στην οργάνωση της σχολικής ζωής και στις σχέσεις μαθητών-καθηγητών στο συγκεκριμένο σχολείο (καθώς και στην επηρεάζουσα το σχολείο γενική κοινωνικοπολιτική περιρρέουσα ατμόσφαιρα) παρά να τη χρεώσουμε στα προσωπικά (σχολικά και μη) προβλήματα κάποιου ή κάποιων μαθητών, στα ζητήματα εφηβείας ή σε κοινωνικο-δημογραφικούς παράγοντες.