Οι κάμερες, η αξιολόγηση και οι μαθητές

Στέργιος Καλπάκης, www.thecaller.gr, Δημοσιευμένο: 2020-05-21

121219 stergios kalpakis

Τις τελευταίες ημέρες, η συζήτηση για την καταγραφή της μαθησιακής διαδικασίας δείχνει να ξεφεύγει από το ζητήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, λόγω των περιοριστικών μέτρων, και να επεκτείνεται στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με αυτό τον τρόπο.

Ο Ανδρέας Λοβέρδος μίλησε για μέσο διαμόρφωσης γνώμης για το εκπαιδευτικό έργο. Από κοντά και ο Άρης Πορτοσάλτε. Όσο για τον Γρηγόρη Ψαριανό… είναι γνωστή πλέον η εμμονική εχθρότητα ορισμένων πρώην αριστερών για οποιοδήποτε αίτημα των εργαζομένων, εν προκειμένω των εκπαιδευτικών.

Προσωπικά είμαι υπέρ της αξιολόγησης, αλλά όχι με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο. Αν θέλουμε ένα κράτος που θα παρέχει ποιοτικές κοινωνικές υπηρεσίες στους πολίτες, οφείλουμε να τις αξιολογούμε συνεχώς και να τις βελτιώνουμε λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές ανάγκες και τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα. Σε αυτή τη βάση στήθηκαν οι «Μεγάλες Κοινωνίες» στη μεταπολεμική Ευρώπη. Τα μεσαία στρώματα συναίνεσαν να πληρώνουν υψηλούς φόρους με την προϋπόθεση ότι θα «πιάνουν τόπο» σε ένα κράτος που θα παρέχει καθολικές και ποιοτικές υπηρεσίες στην Υγεία και την Παιδεία.

Στην Ελλάδα, η αξιολόγηση στο χώρο της εκπαίδευσης, με μνήμες από το μετεμφυλιακό κράτος και το ρόλο επιθεωρητών στη δικτατορία, δεν είχε ιδιαίτερη ανοχή ως θεσμός. Απαξιώθηκε ακόμη περισσότερο, όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης της κυβέρνησης Σαμαρά επιχείρησε να την αξιοποιήσει για να κάνει απολύσεις στην εκπαίδευση κι όχι για να βελτιώσει το εκπαιδευτικό έργο. Κι όλα αυτά σε ένα πλαίσιο απαξίωσης των εκπαιδευτικών ως «τεμπέληδων» από τους κυρίαρχους διαμορφωτές της κοινής γνώμης. Σήμερα προσπαθούν να παίξουν το ίδιο έργο. Αφού με την έξαρση της πανδημίας υπέστησαν μεγάλη ήττα στην προσπάθεια απαξίωσης της Δημόσιας Υγείας, τώρα στρέφονται κατά της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Η καταγραφή της μαθησιακής διαδικασίας, όμως, αφορά πρωτίστως τους ίδιους τους μαθητές. Είναι απαράδεκτο ένας μαθητής που ενδεχομένως έχει μαθησιακές δυσκολίες ή απλά κακές επιδόσεις να εκτίθεται στα σπίτια των συμμαθητών του. Φανταστείτε το κοινωνικό στίγμα που αυτό συνεπάγεται στις κλειστές κοινωνίες. Φανταστείτε το πλήγμα που θα δεχτεί η αυτοεκτίμηση αυτού του παιδιού και τις συνέπειες που θα έχει στη μετέπειτα ζωή του. Αυτά, όμως, είναι «προοδευτικές ευαισθησίες» και «ψιλά γράμματα» για τους υποστηρικτές μιας κανονικότητας στην οποία υπάρχουν μόνο νικητές και ηττημένοι, επιτυχημένοι και αποτυχημένοι, άριστοι και μέτριοι.

Απέναντι σε αυτή την προσπάθεια, η Αριστερά οφείλει συνεχώς να επεξεργάζεται και να προωθεί ένα συνολικό σχέδιο για τη Δημόσια Εκπαίδευση, που θα αρχίζει και θα τελειώνει στις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών του 21ου αιώνα. Η συνεννόηση με τους εκπαιδευτικούς είναι αναγκαία προϋπόθεση για οποιαδήποτε αλλαγή. Το ίδιο και η υπέρβαση συντεχνιακών αγκυλώσεων που συνεχίζουν να υπάρχουν ακόμη και σήμερα.

Θέματα επικαιρότητας: Παιδεία

Διονύσης-Χαράλαμπος Καλαματιανός

Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Εξυπηρέτηση συμφερόντων σε βάρος των κοινωνικών αναγκών

Διονύσης-Χαράλαμπος Καλαματιανός, 2024-03-03

Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ολοκληρώσει ένα ακόμα ιδεοληπτικό...

Περισσότερα
Γιώργος Σταθάκης

Η μάχη της ΝΔ για την ίδρυση ιδιωτικής Πανεπιστημιακής «παιδείας»

Γιώργος Σταθάκης, 2023-08-28

Η συζήτηση περί ιδιωτικών πανεπιστημίων έχει πολύ ποταπά...

Περισσότερα
Γιώργος Γιαννουλόπουλος

Το δικαίωμα στην παιδεία

Γιώργος Γιαννουλόπουλος, 2022-06-25

Πριν από δύο εβδομάδες και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα...

Περισσότερα

Ένα αυταρχικό σχέδιο νόμου για τα Πανεπιστήμια

Γρηγόριος Π. Καλφέλης, 2022-06-04

Ο πρωθυπουργός έβαλε στη Βουλή ένα αξιακό δίλημμα: Είναι...

Περισσότερα
Παναγιώτης Νούτσος

Πανεπιστημιακοί στον «τόπο» τους…

Παναγιώτης Νούτσος, 2021-10-05

Τι συνεπάγεται η ασκούμενη από τη Νέα Δημοκρατία πολιτική...

Περισσότερα

Κενά Δημοτικού

Άννα Δαμιανίδη, 2021-09-21

Τα δίδυμα της γειτόνισσας πήγαν φέτος νηπιαγωγείο κι εκείνη...

Περισσότερα
Ηλίας Κικίλιας

Μια επένδυση για τα παιδιά

Ηλίας Κικίλιας, 2021-09-20

Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην εκπαίδευση ήταν σχεδόν...

Περισσότερα
Γιάννης Σπιλάνης

Πολιτεία, κοινωνία και εκπαιδευτική κοινότητα σε σύγχυση

Γιάννης Σπιλάνης, 2021-09-19

Κάθε χρόνο, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εισαγωγικών...

Περισσότερα

Άρθρα/ Πολιτική

Η άθραυστη αλυσίδα των «αντιποίνων»

Παντελής Μπουκάλας, 2024-04-16

Στην επαληθευμένη από αμερόληπτες πηγές Ιστορία, το δόγμα...

Θόδωρος Τσίκας

Ιράν-Ισραήλ: Γόητρο, προσχήματα και ισορροπίες

Θόδωρος Τσίκας, 2024-04-14

Είναι γνωστό ότι το καθεστώς των φανατικών μουλάδων του...

Το δίλημμα της Τεχεράνης

Γιώργος Καπόπουλος, 2024-04-08

H ηγεσία της Ισλαμικής Δημοκρατίας βρίσκεται σε ένα άβολο...

Πώς απαντούν στην Ακροδεξιά τα άλλα κόμματα

Ξένια Κουναλάκη, 2024-04-04

Aπό την εποχή της ανόδου της Χρυσής Αυγής τα συστημικά κόμματα...

Η ατιμωρησία των ελίτ

Τάσος Παππάς, 2024-04-01

Αντιγράφω από τη στήλη «ΕΝΑ ΒΛΕΜΜΑ» στις Νησίδες της «Εφημερίδας...

Το νέο τουρκικό παζλ

Βαγγέλης Αρεταίος, 2024-04-01

Η «έκπληξη του CHP», όπως λένε από χθες το βράδυ Τούρκοι αναλυτές,...

Θόδωρος Τσίκας

Τουρκία: διαμαρτυρία για οικονομία και φθορά εξουσίας

Θόδωρος Τσίκας, 2024-04-01

Ακόμα μια φορά, η οικονομία έπαιξε ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις....

Διονύσης Τεμπονέρας

Άνθρακες ο θησαυρός της αύξησης του κατώτατου μισθού

Διονύσης Τεμπονέρας, 2024-03-28

Ανακοινώνεται στο υπουργικό συμβούλιο η αύξηση του κατώτατου...

Κουράστηκαν να λιβανίζουν

Τάσος Παππάς, 2024-03-26

Οταν τα μέσα ενημέρωσης όλων των κατηγοριών είναι ιμάντες...

Κώστας Καλλίτσης

Η κυριαρχία της Ν.Δ

Κώστας Καλλίτσης, 2024-03-23

Κάτι, αλήθεια, συμβαίνει εδώ; Μια πρόχειρη απάντηση θα ήταν...

Μερικές σκέψεις για τον «νέο κύκλο» του ΣΥΡΙΖΑ

Θανάσης Καρτερός, 2024-03-17

Για να πούμε την αλήθεια, δεν είναι εύκολο να συνηθίσει...

Πανηγυρίζοντας επί των ερειπίων του ΕΣΥ

Παντελής Μπουκάλας, 2024-03-17

Σημείο πρώτο: Με τις λέξεις μπορούμε να κάνουμε οτιδήποτε:...

×
×