Θέμα: Εκκλησία -Κράτος - Σελίδα: 1

Η πεπαλαιωμένη Ορθοδοξία μας

Νίκος Δήμου, Το Βήμα της Κυριακής, 22/03/2020

Τι θα γίνει με την Εκκλησία μας;

Δύο χιλιάδες χρόνια πέρασαν από την παρουσία του ιδρυτή της (και δεν εννοώ τόσο τον Ιησού Χριστό όσο τον Απόστολο Παύλο) και παραμένει ακλόνητη, δογματική, παραδοσιακή και πεισματικά αντίθετη σε κάθε μεταρρύθμιση ή ανανέωση. Αλλες χριστιανικές Εκκλησίες είχαν τους ανανεωτές τους, υιοθέτησαν καινοτομίες, τροποποίησαν τα δόγματά τους, αφουγκράστηκαν τις αλλαγές στην ανθρώπινη κοινωνία. Επηρεάστηκαν από τις εκπληκτικές εξελίξεις στις επιστήμες και στην τεχνολογία που άλλαξαν ριζικά τη ζωή μας και προσπάθησαν να επωφεληθούν από αυτές.

Διαχωρίζεται η Εκκλησία από τη θρησκεία;

Γιώργος Σιακαντάρης, ΤΟ ΒΗΜΑ, 22/03/2020

Γιώργος Σιακαντάρης
Γιώργος Σιακαντάρης
Πολλοί μέμφονται την ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία γιατί δεν πήρε θέση που να αποτρέπει τους πιστούς από τη Θεία Κοινωνία. Προ τριετίας η ίδια Εκκλησία αντιτάχθηκε με σφοδρότητα στη νομική κατοχύρωση του δικαιώματος των διεμφυλικών ατόμων να ορίζουν – χωρίς χειρουργική επέμβαση – το φύλο τους. Με τον ίδιο, ίσως και μεγαλύτερο, ζήλο η Καθολική Εκκλησία διαχρονικά αντιτίθεται σε ζητήματα όπως οι αμβλώσεις και η χρήση προφυλακτικών. Αναχρονισμοί;

Επιδημία,θεία κοινωνία και μετάληψη

Σταύρος Ζουμπουλάκης, www.lifo.gr, 14/03/2020

Ο ΦΟΒΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΗΜΙΑΣ COVID-19 πλάκωσε τη ζωή μας και μαύρισε τις μέρες μας. Ο φόβος του ανθρώπου είναι ένας, ο φόβος του θανάτου, όλοι οι άλλοι φόβοι είναι παράγωγά του. Αυτός είναι ο φόβος των φόβων. Η νέα επιδημία δείχνει για άλλη μια φορά αυτό που ξέρουμε και που πάντα ξεχνάμε, δηλαδή ότι είμαστε ένα τίποτε, έρχεται ένα αόρατος ιός και όλα τουμπάρουν. Πολλά ζητήματα ανακίνησε η νέα επιδημία, κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά, ηθικά, ανθρωπολογικά, που απασχόλησαν ήδη τη δημόσια συζήτηση και θα την απασχολήσουν εντονότερα, ελπίζω, όταν περάσει η μπόρα.

Η ευθύνη μας προς τον πλησίον

Σταύρος Τζίμας, Η Καθημερινή, 13/03/2020

H Εκκλησία της Ελλάδος αναλαμβάνει μεγάλη ευθύνη τούτες τις δύσκολες ώρες με την κατηγορηματική θέση ότι διά της Θείας Κοινωνίας δεν μεταδίδεται ο κορωνοϊός.

Και συνεχίζει, παρά τη δημόσια αποδοκιμασία της στάσης της (και) από τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Αγνοεί πεισματικά την επιστήμη και «ρισκάρει» την υγεία των πιστών, τους οποίους προτρέπει, με τον τρόπο της, να προσέρχονται στις εκκλησίες και να μεταλαμβάνουν άφοβα!

Ειδικοί και «ειδικοί» της συμφοράς

Τάσος Παππάς, www.efsyn.gr, 12/03/2020

Ποιον πρέπει να εμπιστευθούμε για να αντισταθούμε στην επέλαση του κορονοϊού;

● Σίγουρα δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε την Ιεραρχία της Εκκλησίας, η οποία για να μη θέσει εν αμφιβόλω το δόγμα που υπηρετεί λέει περίεργα και αντιφατικά πράγματα που μπερδεύουν τον κόσμο και ιδιαίτερα τους πιστούς. Καλεί, από τη μια μεριά, τους πολίτες που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες να μη βγαίνουν από τα σπίτια τους, άρα να μην πηγαίνουν ούτε στις εκκλησίες, αλλά την ίδια στιγμή μάς βεβαιώνει (;) ότι ο ιός δεν μεταδίδεται με τη θεία κοινωνία.

Ευθύνη της κυβέρνησης, όχι της Εκκλησίας

Δημήτρης Ψαρράς, Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 10/03/2020

Η Ιερά Σύνοδος είναι παγιδευμένη στους δικούς της Ιερούς Κανόνες για τη Θεία Μετάληψη. Ετσι, την απόφαση για την αναστολή των λειτουργιών στις εκκλησίες και, πολύ περισσότερο, για την αναστολή της Θείας Κοινωνίας, οφείλει να λάβει η κυβέρνηση.

Πίστη - επιστήμη σημειώσατε τι;

Παντελής Μπουκάλας, Η Καθημερινή, 10/03/2020

Αραιά και πού τη βλέπουμε ακόμα την προειδοποιητική πινακιδούλα: «Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου ουδέν λάθος αναγνωρίζεται». Οποιος κι αν λάθεψε, ο ταμίας ή ο πελάτης, ο κύκλος έκλεισε και δεν ξανανοίγει. Τις τελευταίες ημέρες, και ενώ η οικουμένη δοκιμάζεται από τον κορωνοϊό, εδώ ορισμένοι αξιωματούχοι της Εκκλησίας, της πολιτικής και της ιατρικής έσπευσαν να γράψουν άλλο μήνυμα πάνω στην πινακιδούλα: «Μετά την απομάκρυνση εκ του άμβωνος ή εκ της κάμερας ουδέν λάθος αναγνωρίζεται. Το κρίμα στον λαιμό σας». Οπου το λάθος το κάνει πια αποκλειστικά ο «ταμίας», ο οιονεί γιατρός που γνωματεύει σαν αυθεντία μπροστά σε κάμερα ή από τον άμβωνα. Ενα λάθος μάλιστα, με το οποίο ο κύκλος ενδέχεται να ξανανοίξει αμέτρητες φορές: ο φαύλος κύκλος της μετάδοσης του ιού.

Καθηγητές και καφετζούδες: η αυγή του νέου Μεσαίωνα

Μάκης Καραγιάννης, Τα Νέα, 09/03/2020

Καθηγήτρια Λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών δηλώνει ότι οι πιστοί «δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη Θεία Κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο». Αντιπρύτανης του ΑΠΘ και των θεωριών συνωμοσίας «πιθανολογεί» ανερυθρίαστα ότι ο κορωνοϊός είναι κατασκευασμένος, «το εμβόλιο είναι από πριν γνωστό« και του χρόνου θα έχουμε έναν ακόμα υποχρεωτικό εμβολιασμό. Στο περιοδικό της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών και στο πλαίσιο «του πλουραλισμού» των απόψεων, δημοσιεύεται άρθρο που ισχυρίζεται ότι η θεωρία της σχετικότητας είναι λανθασμένη.

Ζητείται αναθεωρητική τόλμη για Εκκλησία και Πανεπιστήμιο

Γιώργος Χ. Σωτηρέλης, Τα Νέα, 24/11/2018

Γιώργος Χ. Σωτηρέλης
Γιώργος Χ. Σωτηρέλης
Είναι φανερό ότι τα δύο πλέον επίμαχα ζητήματα που έχουν αναδειχθεί στην τρέχουσα διαδικασία της αναθεώρησης είναι αυτά που αφορούν την σχέση του κράτους με την Εκκλησία και το Πανεπιστήμιο. Ωστόσο και στα ζητήματα αυτά, κατά την άποψή μου, υπάρχουν περιθώρια συγκλίσεων, αν τα δύο μεγάλα κόμματα τολμήσουν, επιτέλους, να ξεφύγουν από δογματικές εμμονές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Ειδικότερα

Χωρισμός Κράτους - Εκκλησίας: το αυτονόητο

Θόδωρος Τσίκας, www.matrix24.gr, 27/06/2018

Θόδωρος Τσίκας
Θόδωρος Τσίκας
Η ανακίνηση για πολλοστή φορά, του θέματος χωρισμού Κράτους -Εκκλησίας, ευπρόσδεκτη πάντα, δεν πρέπει να προκαλέσει ανησυχία για το πόσο βαθιά θα πάει. Αλλά για το ακριβώς αντίθετο: να μην μείνει κι αυτή την φορά στα λόγια, ή (το πιθανότερο) να προταθούν μερικές μόνο, μικρές και ανεπαίσθητες τροποποιήσεις.

Η συζήτηση όμως που άνοιξε, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πολλές φορές στην Ελλάδα, όσον αφορά ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού, το αυτονόητο παραβλέπεται.

Και δεν μπορεί παρά να είναι αυτονόητο στην εποχή μας ότι, το κράτος δεν μπορεί και δεν πρέπει να θρησκεύεται.

Θεοκρατία ή Δημοκρατία;

Γιώργος Χ. Σωτηρέλης, Τα Νέα, 18/04/2018

Η πρόσφατη απόφαση 660/2018 της «Ολομέλειας» του Συμβουλίου Επικρατείας (ΣτΕ) για το μάθημα των θρησκευτικών αποτελεί αναμφισβήτητα μια από τις χειρότερες στιγμές του.

Εν πρώτοις, είναι απορίας άξιον γιατί ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, το οποίο έχει απασχολήσει επανειλημμένα και έντονα την κοινή γνώμη, κρίθηκε από την μικρότερη δυνατή σύνθεση της Ολομέλειας (συνολικά 17 σε σύνολο 64 Συμβούλων!!!). Ας όψεται βεβαίως ο πρόεδρος του ΣτΕ, που επιλέχθηκε, ελαφρά τη καρδία, από την παρούσα κυβέρνηση, παρά τις πανταχόθεν προειδοποιήσεις…

To κράτος της εκκλησίας

Γιώργος Σιακαντάρης, Τα Νέα, 12/10/2017

Η ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία αντιτάχτηκε με σφοδρότητα στη νομική κατοχύρωση του δικαιώματος των διεμφυλικών ατόμων να ορίζουν - χωρίς χειρουργική επέμβαση - το φύλο τους. Καμία έκπληξη. Με τον ίδιο, ίσως και μεγαλύτερο, ζήλο η Καθολική Εκκλησία διαχρονικά αντιτίθεται σε ζητήματα όπως οι αμβλώσεις και η χρήση προφυλακτικών.
Εχουν περάσει σχεδόν τρεις αιώνες από τότε που ο Βολταίρος αναφερόμενος στην Εκκλησία προέτρεπε «να τσακίσουμε την άτιμη». Γιατί; Οχι επειδή ήταν ή δεν ήταν άθεος, αλλά γιατί γιʼ αυτόν και τον Διαφωτισμό η Εκκλησία ήταν μια από τις δυο αυθεντίες - η άλλη ήταν η Μοναρχία - που εμπόδιζε το αίτημα υπέρ της αυτονομίας του ατόμου.

Σύνολο καταγραφών: 71

Πρόσφατα κείμενα

Ημερολόγιο κειμένων

Θέματα επικαιρότητας

Αρθρογράφοι