Κανένας πεζόδρομος δεν είναι πραγματικά πεζόδρομος στην Ελλάδα

Έλσα Τσεκούρα, 20 ερωτήσεις. Συνέντευξη στον Μάνο Χαραλαμπάκη, Τα Νέα, 18/04/2008

«Κανένας πεζόδρομος δεν είναι πραγματικά πεζόδρομος στην Ελλάδα», τονίζει απογοητευμένη από το... χάλι τους η πρόεδρος του Συλλόγου για τα δικαιώματα των πεζών («ΠΕΖΗ») κ. Έλσα Τσεκούρα. Όπως λέει, οι γονείς, οι πολίτες με αναπηρίες, γενικότερα οι πεζοί υποφέρουν όταν μετακινούνται στα πεζοδρόμια αφού αυτοκίνητα, στύλοι, ταμπέλες, σκουπίδια τούς κλείνουν τον δρόμο.

Χαρακτηρίζει το 90% των πεζοδρομίων της Αθήνας ως αφιλόξενα και συμπληρώνει ότι η κατάσταση για τους πεζούς στην Αθήνα και στις άλλες πόλεις θα βελτιωθεί μόνον «όταν αλλάξει η νοοτροπία της διοίκησης και βάλει τον άνθρωπο επάνω από τις μηχανές».

Περιπέτεια με κινδύνους η καθημερινή μετακίνηση μαμάδων και μπαμπάδων με παιδικά καροτσάκια στα πεζοδρόμια του Λεκανοπεδίου;

Η καθημερινή μετακίνηση με παιδικά καροτσάκια στα πεζοδρόμιά του, αλλά και γενικότερα όλων των πόλεων της Ελλάδας, είναι αδύνατη και όταν προσπαθήσει κάποιος να την κάνει, εξελίσσεται σε περιπέτεια.

Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα εμπόδια που συναντούν στα πεζοδρόμια οι γονείς με παιδικά καροτσάκια;

Εκτός από αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες,επάνω στα πεζοδρόμια υπάρχουν στύλοι, ταμπέλες,σκουπίδια που καθιστούν τη διάβαση του πεζού σχεδόν αδύνατη.

Οι πολίτες με αναπηρικά αμαξίδια και οι ηλικιωμένοι αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα;

Ακριβώς τα ίδια. Κατ΄ αρχήν δεν λειτουργούν οι ράμπες για να ανεβούν και να κατέβουν από τα πεζοδρόμια και ένα δεύτερο πρόβλημα (αυτό αφορά και όλους τους πεζούς) είναι οι οδηγοί για τους τυφλούς.

Οι πεζοί χωρίς κινητικές δυσκολίες, κι αυτοί εκτός... πεζοδρομίων;

Τελικάπρέπει να έχεις ειδικές ικανότητες για να μπορέσεις να περπατήσεις επάνω στα πεζοδρόμια και τους πεζοδρόμους.

Οι αρμόδιοι σας ακούνε;

Οι αρμόδιοι,όταν ευαρεστηθούν να απαντήσουν, δίνουν τυποποιημένες απαντήσεις του στυλ «κάνουμε ό,τι μπορούμε».

Τα πεζοδρόμια στα προάστια είναι το ίδιο αφιλόξενα με αυτά της Αθήνας;

Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων έχουν τα ίδια προβλήματα.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα;

Ισχύει το ίδιο και ίσως χειρότερα.

Ποιος ευθύνεται τελικά για τα αδιάβατα πεζοδρόμια, οι γιωταχήδες, οι καταστηματάρχες, οι δήμοι η κακή νοοτροπία του Έλληνα;

Η κακή νοοτροπία του Έλληνα, που συντηρείται από τη διεφθαρμένη και εντελώς αδιάφορη διοίκηση.

Μήπως έχουν δίκιο και οι γιωταχήδες, αφού δεν επαρκούν οι θέσεις στάθμευσης;

Δεν έχουν δίκιο,διότι το δικαίωμα τού να περπατάς είναι ανώτερο από τη μηχανοκίνηση και η χρήση του αυτοκινήτου αλλά και της μοτοσυκλέτας δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος του πεζού.

Πώς θα αλλάξει η κατάσταση;

Όταν αλλάξει η νοοτροπία της διοίκησης και βάλει τον άνθρωπο επάνω από τις μηχανές.

Αν βαθμολογούσατε τους καλύτερους πεζοδρόμους της Αθήνας, ποιους θα τοποθετούσατε στην πρώτη τριάδα;

Δεν μπορούμε να απαντήσουμε,γιατί κανένας πεζόδρομος δεν είναι πραγματικά πεζόδρομος στην Ελλάδα.

Τα καλύτερα πεζοδρόμια;

Ισχύει το ίδιο.

Τα πιο αφιλόξενα;

Το 90%.

Όλο και περισσότεροι Έλληνες κινούνται αποκλειστικά με αυτοκίνητο, ακόμα και για να

πάνε στο... περίπτερο. Άδικος κόπος ο αγώνας για τους πεζούς;

Όχι,γιατί πιστεύουμε ότι είναι προοπτική επιβίωσης μέσα στις ελληνικές πόλεις.

Γιατί είναι αναγκαία η κίνηση «ΠΕΖΗ» για τα δικαιώματα των πεζών;

Γιατί πιστεύουμε ότι μέσα από τη συλλογική δράση θα μπορέσουμε να αφυπνίσουμε τη διοίκηση για να βελτιώσουμε την καθημερινή μας ζωή.

Το χειρότερο εμπόδιο που έχετε συναντήσει σε ένα πεζοδρόμιο;

Είναι τόσα πολλά που δεν μπορούμε να τα ξεχωρίσουμε.

Η ευρωπαϊκή πόλη με τα πιο φιλικά για τους πεζούς πεζοδρόμια;

Όλες οι πολιτιστικά ανεπτυγμένες πόλεις (π.χ. Κοπεγχάγη,Μιλάνο, Βαρκελώνη...).

Η κατάσταση στα πεζοδρόμια της Αθήνας βελτιώθηκε μετά τους Ολυμπιακούς;

Όχι,χειροτέρεψε.

Οι κινητοποιήσεις που οργανώνετε, όπως αυτή τις προάλλες για τα καροτσάκια, πιάνουν τόπο;

Έχουμε ανταπόκριση από τον κόσμο,αλλά όχι από τις αρμόδιες Αρχές.

Σας έχει τύχει να διαμαρτυρηθείτε σε οδηγό που έχει παρκάρει σε πεζοδρόμιο και να αναγνωρίσει το λάθος του;

Ναι,σπανίως.

Θέμα επικαιρότητας:
Ανθρώπινα δικαιώματα

Σύνολο: 52 Κείμενα

Πρόσφατα κείμενα

Ημερολόγιο κειμένων

Θέματα επικαιρότητας

Αρθρογράφοι