Συντεχνιακή αυτονόμηση

Κώστας Κάρης, Αυγή, Δημοσιευμένο: 2010-07-28

Η υπόθεση των κινητοποιήσεων των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας δεν έχει μόνο τη βραχυπρόθεσμη βαρύτητα - σύγκρουση εν μέσω καλοκαιριού με πλήγμα στον τουρισμό, για την οποία ευθύνες έχει και η κυβέρνηση.

Έχει δύο άλλες πολύ σημαντικές πλευρές ουσίας που πρέπει να συζητηθούν, γιατί αφορούν όλη την κοινωνία. Η μία είναι η εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας και η άλλη το κεντρικό αίτημα των κινητοποιήσεων.

Είναι εντυπωσιακή η σιωπή της κυβέρνησης όταν συνδικαλιστές και μέσα ενημέρωσης παρουσιάζουν ως μορφή απεργίας (“λευκής”) την τήρηση των κανόνων ασφαλείας. Δεν πρέπει πάντα να τηρούνται; Εδώ έχουμε φθάσει στο ανάποδο: η “κανονική” λειτουργία είναι να παραβιάζονται οι κανόνες ασφαλείας. Είναι προφανές ότι διοργανωτής της συστηματικής παραβίασης είναι το υπουργείο και δυστυχώς συνένοχοι, η διοίκηση των υπηρεσιών και η συνδικαλιστική ηγεσία. Έως πότε;

Το κεντρικό αίτημα των κινητοποιήσεων των Ελεγκτών είναι η διοικητική και οικονομική αυτονόμηση της υπηρεσίας. Η θέση τους είναι -όπως κατ’ επανάληψη έχουν αναπτύξει στις ανακοινώσεις τους- τα έσοδα από τα τέλη υπερπτήσεως (της τάξεως των 180 εκ. ευρώ τον χρόνο) να διαχειρίζεται η αυτόνομη υπηρεσία που θα πληρώνει και το προσωπικό. Γι’ αυτό κυρίως πιέζουν τώρα την κυβέρνηση.

Η εικόνα για την πρόταση αυτή είναι ότι πρόκειται για μια σαφώς συντεχνιακή πρόταση: σημαντικοί δημόσιοι πόροι να εκχωρηθούν προς αυτόνομη διαχείριση από μια υπηρεσία. Οι διάδρομοι πτήσεως είναι δημόσιο αγαθό - χωρίς το κράτος και τις εγγυήσεις του δεν θα εισπράττει κανείς τίποτα. Τα έσοδα από τις πτήσεις των αεροπλάνων δεν μπορούν παρά να ανήκουν στην κεντρική διαχείριση τους κράτους - δυστυχώς με τα στραβά της. Ειδικά στις συνθήκες της κρίσης.

Η κυβέρνηση δεν δίνει καθαρή απάντηση. Ο μεν υπουργός Δ. Ρέππας “κλείνει το μάτι” προτείνοντας και δημόσιο και ελεγκτές “να κερδίσουν”, ενώ ο υφυπουργός Ν. Σηφουνάκης φέρεται να έχει συμφωνήσει με την “αυτονόμηση” της υπηρεσίας.

Αυτές οι επιλογές και οι χειρισμοί δεν στηρίζουν το δημόσιο συμφέρον, μάλλον το υπονομεύουν. Γι’ αυτό και δεν είναι δυνατόν αριστερές δυνάμεις να στηρίξουν τέτοια αιτήματα. Η προσπάθεια της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει με παλαιά, πελατειακά μέτρα το πρόβλημα θα προκαλέσει πολλαπλάσια προβλήματα.

Η κοινωνία δεν συμφωνεί, όλο και περισσότερο γίνεται κατανοητό πού μας οδήγησαν οι πολιτικές της πάσης μορφής ιδιοποιήσεως του κράτους.

Θέματα επικαιρότητας: Οικονομική κρίση

Φίλιππος Σαχινίδης

Προοδευτικές προτάσεις για την οικονομία σε συνθήκες permcrisis

Φίλιππος Σαχινίδης, 2022-11-21

H λέξη της χρονιάς για το 2022 σύμφωνα με το λεξικό Collins είναι...

Περισσότερα
Θανάσης Θεοχαρόπουλος

Η αδιέξοδη οικονομική πολιτική θα φέρει λουκέτα και ανεργία

Θανάσης Θεοχαρόπουλος, 2021-02-02

Η πανδημία του Covid19 άλλαξε ριζικά τα δεδομένα παγκοσμίως...

Περισσότερα
Γιάννης Βούλγαρης

Τι μαθαίνουμε από την τριπλή κρίση;

Γιάννης Βούλγαρης, 2020-09-12

Λίγες ήταν ευτυχώς οι φορές που η μεταπολιτευτική Ελλάδα...

Περισσότερα

Εικόνα δύσβατης πορείας

Αντώνης Παπαγιαννίδης, 2020-06-25

Είναι αλήθεια πως στην Ελληνική πραγματικότητα συχνά υπάρχει...

Περισσότερα
Κώστας Καλλίτσης

Από τη χαμένη 10ετία, μην πάμε στη χαμένη γενιά

Κώστας Καλλίτσης, 2020-05-10

Η καταιγίδα έχει όνομα, λέγεται ανεργία. Και θα είναι σφοδρή....

Περισσότερα
Αντώνης Λιάκος

Πλοήγηση μέσω κρίσεων

Αντώνης Λιάκος, 2020-05-03

Η τωρινή κρίση της πανδημίας, και η οικονομική που σέρνει...

Περισσότερα

Μειώστε τους φόρους στους μισθωτούς

Αντώνης Καρακούσης, 2019-10-20

Η μακρόχρονη κρίση και το πλήθος των μέτρων, μνημονιακών...

Περισσότερα
Κώστας Καλλίτσης

Τα πρωτογενή πλεονάσματα πριν και τώρα

Κώστας Καλλίτσης, 2019-04-27

Το 2016 είχαμε δεσμευτεί να πετύχουμε πρωτογενές πλεόνασμα...

Περισσότερα

Άρθρα/ Πολιτική

Γιάννης Βούλγαρης

Μια επέτειος για 70+ ή μια υπόμνηση;

Γιάννης Βούλγαρης, 2024-04-20

...Στις ιστορικά σημαδιακές μέρες όπως η αυριανή, επαναλαμβάνουμε...

Γιατί ανεβαίνει η ακροδεξιά;

Παύλος Τσίμας, 2024-04-27

Που είναι πιθανότερο να συναντήσει κανείς μετανάστες στον...

Το χαλί

Μιχάλης Μητσός, 2024-04-24

Aυτοί οι μπαγάσηδες οι δικαιωματιστές παντού έχουν διεισδύσει...

Τα τανκς με τα γαρίφαλα

Γιώργος Καπόπουλος, 2024-04-26

Πριν από πενήντα χρόνια η Λισαβόνα μόλις ξυπνούσε και όσοι...

Σπύρος Δανέλλης

Ψηφαλάκια ή γνώση και ικανότητες;

Σπύρος Δανέλλης, 2024-04-24

Τον Φεβρουάριο του 2014, λίγο πριν από τις ευρωεκλογές, η κυβέρνηση...

Θόδωρος Τσίκας

Οι «κόκκινες γραμμές» Ισραήλ-Ιράν

Θόδωρος Τσίκας, 2024-04-20

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα χτυπήματα μεταξύ Ιράν και...

Η άθραυστη αλυσίδα των «αντιποίνων»

Παντελής Μπουκάλας, 2024-04-16

Στην επαληθευμένη από αμερόληπτες πηγές Ιστορία, το δόγμα...

Θόδωρος Τσίκας

Ιράν-Ισραήλ: Γόητρο, προσχήματα και ισορροπίες

Θόδωρος Τσίκας, 2024-04-14

Είναι γνωστό ότι το καθεστώς των φανατικών μουλάδων του...

Το δίλημμα της Τεχεράνης

Γιώργος Καπόπουλος, 2024-04-08

H ηγεσία της Ισλαμικής Δημοκρατίας βρίσκεται σε ένα άβολο...

Πώς απαντούν στην Ακροδεξιά τα άλλα κόμματα

Ξένια Κουναλάκη, 2024-04-04

Aπό την εποχή της ανόδου της Χρυσής Αυγής τα συστημικά κόμματα...

Η ατιμωρησία των ελίτ

Τάσος Παππάς, 2024-04-01

Αντιγράφω από τη στήλη «ΕΝΑ ΒΛΕΜΜΑ» στις Νησίδες της «Εφημερίδας...

Το νέο τουρκικό παζλ

Βαγγέλης Αρεταίος, 2024-04-01

Η «έκπληξη του CHP», όπως λένε από χθες το βράδυ Τούρκοι αναλυτές,...

×
×