Θέμα: Πολιτισμός - Σελίδα: 1

Η υπόθεση δεν είναι καλλιτεχνική, είναι κοινωνική και πολιτική

Μάνια Παπαδημητρίου, Η Αυγή, 21/07/2022

Θα ήθελα να μην είναι αυτός ο καλλιτέχνης που τα ’χει κάνει όλα αυτά. Γιατί είναι ένας άνθρωπος της γενιάς μου, με τον οποίο συναντήθηκα στη σκηνή όχι μία, αλλά τρεις φορές. Ναι, δεν συμφωνούσαμε μεν στις ιδέες, είχαμε τεράστια ιδεολογική κόντρα, αλλά παίξαμε μια χαρά μαζί. Και πήγαμε και περιοδεία, που σημαίνει ότι παίξαμε σε πολλές πιάτσες. Όχι, δεν είδα τίποτα με τα μάτια μου, τίποτα ποινικά επιλήψιμο, τίποτα που να μπορώ να καταγγείλω. Όταν άκουσα τι είχε κάνει όμως, δεν έπεσα από τα σύννεφα. Γιατί υπήρχαν φήμες, φήμες που ακούγαμε για ψυχικώς κακοποιητικές συμπεριφορές στις εισαγωγικές εξετάσεις του Εθνικού Θεάτρου, όταν διετέλεσε διευθυντής Σπουδών, αλλά και ως απλός δάσκαλος.

Είμαστε τα σημάδια της εποχής και της Ιστορίας μας, χωρίς αυτά ποίηση δεν γράφεται

Δημήτρης Χαλαζωνίτης, Συνέντευξη στην Π.Κρυμνιώτη, Αυγή, 24/10/2021

Δημήτρης Χαλαζωνίτης
Δημήτρης Χαλαζωνίτης

«Κακό είναι ότι διασπά την κοινωνική συνοχή, ότι αποδυναμώνει ή εξαφανίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα, ότι διαλύει τη συναίσθηση πως είμαστε ένα σύνολο»

"Είμαστε τα σημάδια της εποχής και της Ιστορίας μας, χωρίς αυτά ποίηση δεν γράφεται"

Διορισμός ή δημόσια προκήρυξη διευθυντών; Ενα βήμα μπρος, δύο βήματα πίσω

Μυρσίνη Ζορμπά, Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 19/10/2021

Μετά τον διασυρμό με αφορμή την υπόθεση Λιγνάδη, δεν θα πρέπει να επιτρέψουμε να υπάρξει ένα νέο πλήγμα που θα αφήσει σκιές.

Ο αναχρονισμός της διατήρησης των διορισμών στις διευθυντικές θέσεις των πολιτιστικών οργανισμών αποτέλεσε, τον Αύγουστο του 2019, λίγες μέρες μετά τις εκλογές, μια εξαιρετικά δυσάρεστη αναβίωση, καθώς συμπεριλήφθηκε στις άμεσες πρωτοβουλίες της νέας κυβέρνησης.

Υπό το βλέμμα της Ακρόπολης

Σία Αναγνωστοπούλου, Η Αυγή, 29/05/2021

Οι «μορφωμένοι άριστοι» δεν αντιλαμβάνονται ότι το ασφυκτικό «τσιμέντωμα» της Ακρόπολης αφαιρεί από το ίδιο το μνημείο το τεράστιο πολιτισμικό του εύρος

Θα ήταν εύκολο και «πιασάρικο» να μεταφέρουμε, με αφορμή τις διαρροές της υπουργού Πολιτισμού, τους διαλόγους ανάμεσα στην ίδια και τον γενικό γραμματέα του ΥΠΠΟ (που επιστράτευσε εσπευσμένα) και σε κάποιους από εμάς πολύ πριν την άφιξη του Τσίπρα στην Ακρόπολη: διαλόγους - αποδείξεις προσωπικού και θεσμικού αυτοεξευτελισμού μιας υπουργού με αγοραία αντίληψη για τους θεσμούς, ακόμα και για την Ακρόπολη.

Με αφορμή την υπόθεση «Λιγνάδη και λοιπών»

Θωμάς Ψύρρας, larissapress.gr, 23/02/2021

Θωμάς Ψύρρας
Θωμάς Ψύρρας

Η καταγγελτική ευκολία των ημερών και η επικέντρωση στην παραίτηση της Μενδώνη τείνουν να αποδιαρθρώσουν την ουσία του προβλήματος.

Βεβαίως και η Μενδώνη πρέπει να παραιτηθεί. Γιατί κανένας υπουργός δεν μπορεί να καλύπτεται στον τομέα ευθύνης του πίσω από αιτιάσεις του τύπου “δεν ήξερα” ή “με εξαπάτησαν”. Αλλά και αν δεχτούμε ότι όντως δεν ήξερε και εξαπατήθηκε, ευθύνεται τουλάχιστον για δύο βαθύτατα πολιτικά ατοπήματα (κι όχι για “άτυχους” επικοινωνιακούς χειρισμούς που της προσάπτει η κυβερνητική εκπρόσωπος):

Προς τους Ελληνες δημιουργούς: Γιατί τέτοια σιωπή;

Νίκος Παναγιωτόπουλος, Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 22/12/2020

Οι αποφάσεις της υπουργού Παιδείας επιτρέπουν τη συνειδητοποίηση του γεγονότος πως αυτό που διακυβεύεται σήμερα στην εκπαίδευση αφορά ολόκληρο τον κόσμο του πολιτισμού.

Οταν παρατηρεί κανείς τη σιωπή του πνευματικού κόσμου της χώρας σε σχέση με την απόσυρση των κοινωνικών επιστημών και τον περιορισμό της καλλιτεχνικής παιδείας από την εγκύκλια γνώση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δυσφορεί, αγανακτεί.

Ψηφιακές επενδύσεις στον πολιτισμό προς όφελος ποιων;

Μυρσίνη Ζορμπά, Αυγή της Κυριακής, 11/10/2020

Είναι επικίνδυνο να γίνεται η πολιτιστική κληρονομιά αντικείμενο ευκαιριακών και ad hoc αποφάσεων στο όνομα της «ανάπτυξης»

Η διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς αποτελεί σήμερα μείζον διακύβευμα για τη χώρα μας, καθώς τον τελευταίο χρόνο διατυπώνονται από το υπουργείο Πολιτισμού μονομερείς και επισφαλείς στοχεύσεις και κατευθύνσεις. Είναι επικίνδυνο να γίνεται η πολιτιστική κληρονομιά αντικείμενο ευκαιριακών και ad hoc αποφάσεων στο όνομα της «ανάπτυξης», αλλά χωρίς εγγυήσεις που την προάγουν και τη διασφαλίζουν.

Όταν ασεβούμε απέναντι στους καλλιτέχνες, πυροβολούμε το μέλλον μας

Σία Αναγνωστοπούλου, Αυγή της Κυριακής, 04/10/2020

Ένας νέος καλλιτέχνης, ο Παύλος Φύσσας, με την τέχνη του έδωσε μια γερή γροθιά στο αποκρουστικό πρόσωπο της εγκληματικής ναζιστικής οργάνωσης

Από τις πολύπλοκες σχέσεις της διεθνούς πολιτικής σκηνής, βρέθηκε υπεύθυνη για τον πολιτισμό στην πιο κρίσιμη στιγμή του στη χώρα μας. Η Σία Αναγνωστοπούλου όμως ποτέ δεν ήταν μαθημένη στα εύκολα.

ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ…

Γιάννης Γκιόλας, Αυγή της Κυριακής, 06/09/2020

H πυρκαγιά των Μυκηνών ήταν η θρυαλλίδα που διέλυσε την επικοινωνιακή μυθοπλασία της μετάδοσης των ειδήσεων που έχει καθιερώσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. ξεπερνώντας τεχνικές σκηνοθετικής αναπαράστασης. Πάντα με την επικουρία των πρόθυμων, «πετσωμένων» μιντιακών μέσων.

Νέα τραγωδία

Κώστας Καρακώτιας, Τα Νέα, 02/09/2020

Μετά την Επανάσταση του 1821 και τη δημιουργία του νέου ελληνικού κράτους, για τη συνοχή και την αναπαραγωγή του, γεννήθηκε η ανάγκη της συγκρότησης και της εγχάραξης μιας ενιαίας συνεκτικής εθνικής αφήγησης. Στη διαμόρφωσή της δε και στη συστηματοποίησή της συνετέλεσαν οι ιστορικοί Σπυρίδων Ζαμπέλιος και Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος.

«Ακροπόλ»: Μια χαμένη πολυαναμενόμενη άνοιξη για τον σύγχρονο πολιτισμό και τις τέχνες

Μυρσίνη Ζορμπά, Αυγή, 13/07/2020

Ύστερα από χρόνια υστέρησης και στασιμότητας, ο σύγχρονος πολιτισμός και η καλλιτεχνική δημιουργία χρειάζονται όχι μόνο στήριξη, αλλά και όραμα. Δυστυχώς, η αρχιτεκτονική του νομοσχεδίου για το «Ακροπόλ» υπηρετεί την κρίσιμη στρατηγική τού υπουργείου απέναντι στο σύγχρονο πολιτισμικό πεδίο προκαλώντας δύο ανεπανόρθωτες βλάβες στον πολιτισμό και στις τέχνες της χώρας. Αφενός αναστρέφει και αναιρεί τη μοναδική απόπειρα δημιουργίας ενός νέου καινοτόμου θεσμού, κομβικής σημασίας για την εφαρμογή ενός πλέγματος αποφάσεων πολιτισμικής πολιτικής με επίκεντρο την υποστήριξη της ανεξάρτητης καλλιτεχνικής παραγωγής. Αφετέρου εγκαθιδρύει ένα έμπιστο, στενό ανεξέλεγκτο διευθυντήριο, με ισχυρούς μηχανισμούς παράκαμψης κάθε διαφάνειας και λογοδοσίας, που θα διαχειρίζεται και θα ελέγχει την, όπως αποκαλείται, «δεξαμενή καλλιτεχνών».

Θέμα

Πολιτισμός

Πρόσφατα κείμενα

Ημερολόγιο κειμένων

Θέματα επικαιρότητας

Αρθρογράφοι