Θέμα: Ιστορία Στ΄Δημοτικού - Σελίδα: 1

Η Ακαδημία Αθηνών, οι λογοκλοπές και το βιβλίο της 6ης Δημοτικού

Διονύσης Γουσέτης, Αυγή, 15/12/2007

Έχει ένα ελάττωμα η συντακτική πράξη της 18ης Μαρτίου, με την οποία ιδρύθηκε η Ακαδημία Αθηνών: υπογράφεται από τον δικτάτορα Θεόδωρο Πάγκαλο. Μικροελάττωμα είναι: και ο δικτάτορας Μεταξάς ίδρυσε το ΙΚΑ, όμως για τη σωτηρία του έγινε η μεγάλη απεργία της Τετάρτης.

Οι νόμοι της μνήμης

Η ομηρεία της Ιστορίας και η επίγνωση των ιστορικών

Μαρία Ρεπούση, Το Βήμα Ιδεών - Το Βήμα, 07/12/2007

Στην καμπή του 20ού προς τον 21ο αιώνα κάτι πρωτόγνωρο γίνεται με την Ιστορία και τη σχέση της με την πολιτική. Δεν πρόκειται μόνον για την παλαιά γνωστή σχέση χρήσης, πολιτικής εκμετάλλευσης και εργαλειοποίησης του παρελθόντος προς όφελος παροντικών πολιτικών, για μια άνωθεν πολιτική επιλογή.

Και τώρα τι γίνεται;

Άγγελος Μανταδάκης, Αυγή της Κυριακής, 27/10/2007

Με καθυστέρηση περισσότερο του μηνός έφτασε στα σχολεία το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού, που αντικαθιστά το αποσυρθέν εγχειρίδιο της Μ. Ρεπούση και των συνεργατών της.

Για την ακρίβεια το "νέο" βιβλίο δεν είναι άλλο από το παλιό που είχε αποσυρθεί αφού η ίδια η Πολιτεία το έκρινε ξεπερασμένο.

Και τώρα τι γίνεται; Το "κακό" έφυγε από τα σχολεία και οι εθνικώς σκεπτόμενοι και θεοσεβούμενοι Έλληνες, έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται "νικητές".

Νέες ιδεολογικές ομαδοποιήσεις

Τι ανέδειξε το βιβλίο της ΣΤ΄ Δημοτικού

Βασίλης Κρεμμυδάς, Τα Νέα, 17/10/2007

Το περιβόητο πια βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού αποσύρθηκε από την κυβέρνηση 14 μήνες μετά την κυκλοφορία του και αφού «δοκιμάστηκε», όπως δοκιμάστηκε και ολόκληρη η κοινωνία, για ένα σχολικό έτος.

Για τη σχολική ιστορία και τους ιστορικούς

Έφη Αβδελά, Αυγή της Κυριακής, 14/10/2007

Ένα χρόνο περίπου κράτησε το σήριαλ με το βιβλίο ιστορίας της Στ δημοτικού. Στο διάστημα αυτό πολλά γράφτηκαν και περισσότερα ειπώθηκαν, μέτωπα δημιουργήθηκαν, ομάδες συγκροτήθηκαν, νέες φιλίες φτιάχτηκαν και παλιές χάλασαν, θεσμοί καταπατήθηκαν, πρόσωπα λοιδορήθηκαν, εκατοντάδες άνθρωποι επέλεξαν "στρατόπεδο"

Οι τρεις παράμετροι της διαμάχης

Αντώνης Λιάκος, Κυρ. Ελευθεροτυπία, 30/09/2007

Η κ. Γιαννάκου είχε μιλήσει για τη συνέχεια του κράτους, ο κ. Καραμανλής όταν ρωτήθηκε στο debate απάντησε ότι σέβεται τις θεσμικές διαδικασίες, στις εκλογές ειπώθηκε ότι το βιβλίο δεν πρόλαβε αλλά θα τυπωνόταν και θα κρινόταν στη διαδικασία της διδακτικής πράξης.

Μέτωπο πολιτισμικής δεξιάς

Μαρία Ρεπούση, Κυρ. Ελευθεροτυπία, 30/09/2007

Το βιβλίο της Ιστορίας της Στ Δημοτικού ήταν και είναι μια πρόταση για τη διδασκαλία της Ιστορίας. Βασίζεται στη θεωρία, στην έρευνα, στα ερωτήματα και στις ανησυχίες του κλάδου της διδακτικής της ιστορίας. Στηρίζεται στην εμπειρία αντίστοιχων προσπαθειών που δρομολογήθηκαν στο δυτικό κόσμο ήδη από την ταραγμένη δεκαετία του 60.

Οι επιθέσεις στα βιβλία Ιστορίας

Αντώνης Λιάκος, Το Βήμα, Νέες Εποχές, 30/09/2007

Από τις αρχές του 2007 μια νέα διαχωριστική γραμμή χαράχθηκε στον χώρο της εκπαίδευσης αλλά και της κοινωνίας και της πολιτικής: αφορά το πώς τοποθετείται κανείς απέναντι στο βιβλίο Ιστορίας της Στ’ δημοτικού. Η πολιτική και όχι μόνο αντιπαράθεση οδήγησε στην απόσυρση του βιβλίου και στην επιστροφή στο παρελθόν

Δέκα ενστάσεις για μια "απόσυρση"

Στέφανος Πεσμαζόγλου, Αυγή της Κυριακής, 30/09/2007

Η πρώτη ένσταση αφορά ένα, δυστυχώς, ευρύτατο φάσμα της κοινωνίας και των ΜΜΕ. Πώς είναι δυνατόν για δεκατρείς μήνες -και δεν δείχνει ούτε για το εγγύς μέλλον να σταματάει- "όλοι" να ασχολούνται υποτίθεται με ένα σχολικό εγχειρίδιο και με κανένα άλλο; Είναι μάλλον σίγουρο, πως είναι η μοναδική περίπτωση, στην ελληνική, ευρωπαϊκή και παγκόσμια ιστορία της εκπαίδευσης, ένα βιβλίο να ταλαιπωρήθηκε τόσο πολύ και για τόσο μεγάλη χρονική διάρκεια.

Μετεκλογικό τοπίο με φόντο την Ιστορία

Βαγγέλης Χατζηβασιλείου, Ελευθεροτυπία, 24/09/2007

Δεν θα πρέπει να έχει συμβεί άλλοτε σε βουλευτικές εκλογές στην Ελλάδα αυτό το οποίο συνέβη κατά τη διάρκεια της πρόσφατης προεκλογικής εκστρατείας: δύο σχολικά βιβλία Ιστορίας, το βιβλίο της ΣΤ Δημοτικού, που μας έρχεται από την προηγούμενη χρονιά, και το βιβλίο της Γ Λυκείου, που εισήχθη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για φέτος, να καταλάβουν κεντρική θέση στον αγώνα των δύο κομμάτων εξουσίας για την εξασφάλιση ψηφοφόρων.

Χαρτοπόλεμος στα εγχειρίδια

Στρατής Μπουρνάζος, Αυγή της Κυριακής, 23/09/2007

Μετά το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, σειρά είχε το βιβλίο της Γ΄ Λυκείου, στον ιδιότυπο έλεγχο για την απόκτηση πιστοποιητικού "εθνικών φρονημάτων" των σχολικών εγχειριδίων. Το ζήτημα ξέσπασε λίγες μέρες πριν τις εκλογές, με αιχμή έναν χάρτη όπου υπήρχε η ακατονόμαστη ονομασία "Μακεδονία" εκτός των ελληνικών συνόρων.

Κουτοπονηριές

Γιάννης Η. Χάρης, Τα Νέα, 03/08/2007

Η ΛΥΣΗ βρέθηκε: θα μοιραστεί σε όλους τους μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού το κλασικό μυθιστόρημα της Διδώς Σωτηρίου «Ματωμένα Χώματα». Σαφώς κουτοπόνηρη η εμβαλωματική λύση: δεν αποσύρουμε το βιβλίο της Ιστορίας, μη μας πούνε δα και αντιδραστικούς, μοιράζουμε όμως μαζί και ένα λογοτεχνικό έργο για τα Μικρασιατικά...
Σύνολο καταγραφών: 34

Πρόσφατα κείμενα

Ημερολόγιο κειμένων

Θέματα επικαιρότητας

Αρθρογράφοι