Εξιλαστήρια θύματα
Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, Αυγή, Δημοσιευμένο: 2008-04-08
Με ένα ισοπεδωτικό κατηγορητήριο, που βάζει στο ίδιο «τσουβάλι» θύτες και θύματα, δικάζονται στις 10 Απριλίου στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης για «νόθευση δημοσίων εγγράφων κατά συρροή» οκτώ βαθμολογήτριες του μαθήματος των Αγγλικών στις Εισαγωγικές Εξετάσεις του περασμένου Ιουνίου, καθώς και η φερόμενη ως «ηθική αυτουργός» πρόεδρος του Βαθμολογικού Κέντρου Ειδικών Μαθημάτων στην Πυλαία Θεσσαλονίκης. Ανάμεσά τους και οι δύο βαθμολογήτριες που κατήγγειλαν στις εκπαιδευτικές αρχές και στις ΕΛΜΕ-Θ την αλλοίωση των βαθμών στα αναβαθμολογημένα γραπτά των Αγγλικών.
Έτσι έχουμε την κραυγαλέα αδικία, και οι καταγγέλλουσες καθηγήτριες αλλά και οι υπόλοιπες έξι που παραπλανήθηκαν και συνέργησαν στη νόθευση των γραπτών, να αντιμετωπίζονται κατά τον ίδιο τρόπο με την προϊσταμένη του Βαθμολογικού Κέντρου, η οποία έδωσε την εντολή να παρανομήσουν, «παρερμηνεύοντας - σύμφωνα και με την «αθώα» κυβερνητική εκδοχή - τις πάγιες οδηγίες του ΥΠΕΠΘ να μην υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στους βαθμούς των γραπτών».
Το κατηγορητήριο παραβλέπει ότι ο αντιδημοκρατικός Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, με τις αλληλοαναιρούμενες διατάξεις του άρθρου 25, από τη μια επιβάλλει στον Δ.Υ. «να υπακούει στις διαταγές των προϊσταμένων του» και από την άλλη «να μην εκτελεί διαταγή που είναι προδήλως αντισυνταγματική ή παράνομη». Αμφισβητώντας ότι υπήρχε κυβερνητική εντολή, το κατηγορητήριο όχι μόνο απαλλάσσει το ΥΠΕΠΘ από κάθε πολιτική ευθύνη, αλλά και θεωρεί ότι έπεσε θύμα «παραπλάνησης» (!) των κατηγορούμενων καθηγητριών. Αφήνει επίσης στο «απυρόβλητο» τους πραγματικούς ηθικούς και φυσικούς συνεργούς της νόθευσης των γραπτών: τους Επόπτες και Αναβαθμολογητές των γραπτών των Αγγλικών, που λειτούργησαν ως «ιμάντες μεταβίβασης» των παράνομων εντολών της προϊσταμένης τους και ήταν, τουλάχιστον, μάρτυρες της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατούσε στο Βαθμολογικό Κέντρο: φύρδην-μίγδην διορθωμένα και μη γραπτά, με ακάλυπτα τα ατομικά στοιχεία αρκετών υποψηφίων. Πώς συμβιβάζονται όλα αυτά με τις «πάγιες οδηγίες του ΥΠΕΠΘ για την επιμελή διόρθωση των γραπτών»; Ή μήπως προείχε η άρον άρον εφαρμογή της «προκρούστειας»-ψηφοθηρικής γραμμής του ΥΠΕΠΘ να «τεντωθούν» οι βαθμοί ώστε να πιάσουν τη «μαγική βάση του 10» - απαραίτητο εισιτήριο εισόδου στα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ;
Ποιος είναι τόσο αφελής ώστε να πιστέψει ότι «σκοπός των βαθμολογητριών ήταν να παραπλανήσουν τόσο τους υπαλλήλους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, που ήταν επιφορτισμένοι με τη διαδικασία της διεκπεραίωσης των πανελλαδικών εξετάσεων, όσο και τους συνυποψηφίους των μαθητών των ανωτέρω γραπτών...ως προς το να μην δημιουργηθούν δικαιολογητικοί λόγοι τόσο για την προσφυγή των συνυποψηφίων των μαθητών με τα εν λόγω γραπτά στο Υπουργείο Παιδείας και στο Συμβούλιο Επικρατείας για διοικητικό και δικαστικό έλεγχο των πράξεων βαθμολόγησης των γραπτών...όσο και για να μη διενεργηθεί πειθαρχικός έλεγχος των βαθμολογητών από τα όργανα του Υπουργείου Παιδείας»;
Γι’ αυτό τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ-Θ και της ΟΛΜΕ δηλώνουν ότι θα προσφέρουν κάθε νομική, ηθική και συνδικαλιστική υποστήριξη στις δικαζόμενες οκτώ συναδέλφισσες, που, από αγαθή προαίρεση και επειδή παραπλανήθηκαν από τα εκτελεστικά όργανα του ΥΠΕΠΘ, αναίρεσαν την κρίση τους και παραβίασαν την ισότιμη αξιολόγηση των υποψηφίων για τα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ.
Παράλληλα, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές να πάψουμε να τρέφουμε το «Μινώταυρο των εξετάσεων» και να διεκδικήσουμε, όπως αποφάσισε και το 13ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ:
• Συνεχή διεύρυνση της πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με τελικό στόχο την κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων, με την αντίστοιχη γενναία χρηματοδότηση των υποδομών και ιδρυμάτων της.
• Ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με βάση το απολυτήριο που θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις. Στο μεταβατικό χρονικό διάστημα η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με πανελλαδικές εξετάσεις, σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων και με την ευθύνη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Έτσι έχουμε την κραυγαλέα αδικία, και οι καταγγέλλουσες καθηγήτριες αλλά και οι υπόλοιπες έξι που παραπλανήθηκαν και συνέργησαν στη νόθευση των γραπτών, να αντιμετωπίζονται κατά τον ίδιο τρόπο με την προϊσταμένη του Βαθμολογικού Κέντρου, η οποία έδωσε την εντολή να παρανομήσουν, «παρερμηνεύοντας - σύμφωνα και με την «αθώα» κυβερνητική εκδοχή - τις πάγιες οδηγίες του ΥΠΕΠΘ να μην υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στους βαθμούς των γραπτών».
Το κατηγορητήριο παραβλέπει ότι ο αντιδημοκρατικός Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, με τις αλληλοαναιρούμενες διατάξεις του άρθρου 25, από τη μια επιβάλλει στον Δ.Υ. «να υπακούει στις διαταγές των προϊσταμένων του» και από την άλλη «να μην εκτελεί διαταγή που είναι προδήλως αντισυνταγματική ή παράνομη». Αμφισβητώντας ότι υπήρχε κυβερνητική εντολή, το κατηγορητήριο όχι μόνο απαλλάσσει το ΥΠΕΠΘ από κάθε πολιτική ευθύνη, αλλά και θεωρεί ότι έπεσε θύμα «παραπλάνησης» (!) των κατηγορούμενων καθηγητριών. Αφήνει επίσης στο «απυρόβλητο» τους πραγματικούς ηθικούς και φυσικούς συνεργούς της νόθευσης των γραπτών: τους Επόπτες και Αναβαθμολογητές των γραπτών των Αγγλικών, που λειτούργησαν ως «ιμάντες μεταβίβασης» των παράνομων εντολών της προϊσταμένης τους και ήταν, τουλάχιστον, μάρτυρες της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατούσε στο Βαθμολογικό Κέντρο: φύρδην-μίγδην διορθωμένα και μη γραπτά, με ακάλυπτα τα ατομικά στοιχεία αρκετών υποψηφίων. Πώς συμβιβάζονται όλα αυτά με τις «πάγιες οδηγίες του ΥΠΕΠΘ για την επιμελή διόρθωση των γραπτών»; Ή μήπως προείχε η άρον άρον εφαρμογή της «προκρούστειας»-ψηφοθηρικής γραμμής του ΥΠΕΠΘ να «τεντωθούν» οι βαθμοί ώστε να πιάσουν τη «μαγική βάση του 10» - απαραίτητο εισιτήριο εισόδου στα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ;
Ποιος είναι τόσο αφελής ώστε να πιστέψει ότι «σκοπός των βαθμολογητριών ήταν να παραπλανήσουν τόσο τους υπαλλήλους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, που ήταν επιφορτισμένοι με τη διαδικασία της διεκπεραίωσης των πανελλαδικών εξετάσεων, όσο και τους συνυποψηφίους των μαθητών των ανωτέρω γραπτών...ως προς το να μην δημιουργηθούν δικαιολογητικοί λόγοι τόσο για την προσφυγή των συνυποψηφίων των μαθητών με τα εν λόγω γραπτά στο Υπουργείο Παιδείας και στο Συμβούλιο Επικρατείας για διοικητικό και δικαστικό έλεγχο των πράξεων βαθμολόγησης των γραπτών...όσο και για να μη διενεργηθεί πειθαρχικός έλεγχος των βαθμολογητών από τα όργανα του Υπουργείου Παιδείας»;
Γι’ αυτό τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ-Θ και της ΟΛΜΕ δηλώνουν ότι θα προσφέρουν κάθε νομική, ηθική και συνδικαλιστική υποστήριξη στις δικαζόμενες οκτώ συναδέλφισσες, που, από αγαθή προαίρεση και επειδή παραπλανήθηκαν από τα εκτελεστικά όργανα του ΥΠΕΠΘ, αναίρεσαν την κρίση τους και παραβίασαν την ισότιμη αξιολόγηση των υποψηφίων για τα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ.
Παράλληλα, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές να πάψουμε να τρέφουμε το «Μινώταυρο των εξετάσεων» και να διεκδικήσουμε, όπως αποφάσισε και το 13ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ:
• Συνεχή διεύρυνση της πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με τελικό στόχο την κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων, με την αντίστοιχη γενναία χρηματοδότηση των υποδομών και ιδρυμάτων της.
• Ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με βάση το απολυτήριο που θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις. Στο μεταβατικό χρονικό διάστημα η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με πανελλαδικές εξετάσεις, σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων και με την ευθύνη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.