ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ.

Προς τον Υπουργό Οικονομικών οι 10 βουλευτές της ΔΗΜΑΡ

21/10/2014

Η Κ.Ο. της Δημοκρατικής Αριστεράς κατέθεσε Επίκαιρη Επερώτηση, για τον εκσυγχρονισμό των φοροελεγκτικών μηχανισμών και την πάταξη της φοροδιαφυγής.

Οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς επαναφέρουν το θέμα της φοροδιαφυγής, ζητώντας για άλλη μια φορά τη λήψη μέτρων, για την αναβάθμιση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και την ενίσχυση του ΣΔΟΕ.

Οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς επικεντρώνουν την Επίκαιρη Επερώτηση σε οκτώ ενότητες:

Την ανασυγκρότηση των φοροελεγκτικών μηχανισμών.

Τις λίστες με τους καταθέτες σε Τράπεζες του εξωτερικού και τα εμβάσματα προς το εξωτερικό.

Τις υπεράκτιες, γνωστές ως OFFSHORE εταιρείες.

Την Επιτροπή άρθρου 70 και τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών.

Την αδυναμία των κρατικών μηχανισμών να εισπράξουν τον ΦΠΑ

Την προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Τη διασύνδεση ταμειακών μηχανών με την εφορία.

Το λαθρεμπόριο καυσίμων, ποτών, και τσιγάρων.

Τα μέλη της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Αριστεράς καλούν τον υπουργό Οικονομικών να απαντήσει εκ μέρους της κυβέρνησης, σε σειρά ερωτημάτων. Μεταξύ άλλων:

ü Ποια μέτρα έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα και ποια πρόκειται να ληφθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα, για την πάταξη της φοροδιαφυγής;

-Ποιο χρονοδιάγραμμα προβλέπεται για την ενίσχυση του ΣΔΟΕ, την αναβάθμιση του ρόλου της Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων;

- Ποιες αλλαγές θα προωθηθούν, ώστε οι υπηρεσίες αυτές να λειτουργούν ανεξάρτητα και πέρα από πολιτικές παρεμβάσεις;

- Θα ενισχυθούν οι φοροελεγκτικές υπηρεσίες με προσωπικό;

- Σκοπεύετε να ιδρύσετε ειδικό κλάδο φορολογικών ελεγκτών, κατά τα ισχύοντα στις χώρες της Ε.Ε. (taxinspectors στο Ηνωμένο Βασίλειο, inspecteursdesimpots στη Γαλλία κ.λπ), με ειδικό μισθολόγιο και αυστηρή διαδικασία επιλογής από υπηρετούντες ήδη υπαλλήλους ή νεοπροσλαμβανόμενους;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Επερώτησης:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: Εκσυγχρονισμός των φοροελεγκτικών μηχανισμών και πάταξη της φοροδιαφυγής

Η μεγάλη σε έκταση φοροδιαφυγή είναι ένα από τα χαρακτηριστικά της ελληνικής Οικονομίας. Σύμφωνα με υπολογισμούς κρατικών υπηρεσιών, Διεθνών Οργανισμών και ανεξάρτητων μελετητών η παραοικονομία και η φοροδιαφυγή στην Ελλάδα αντιστοιχεί περίπου στο 26-30% του Ακαθάριστου Εθνικού Εισοδήματος. Σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ-28 κατέχουμε θλιβερή πρωτιά.

Η αντιμετώπιση και η δραστική περιστολή της φοροδιαφυγής είναι έργο εθνικής σημασίας, γιατί εκτός από ζήτημα τεχνικό και πολιτικό είναι και ζήτημα ηθικής τάξης και κοινωνικής δικαιοσύνης, αφού θα μειώσει το δημόσιο χρέος, θα αυξήσει τις κοινωνικές παροχές και θα περιορίσει τα ελλείμματα.

Η Δημοκρατική Αριστερά από την πρώτη στιγμή που μετείχε στην τρικομματική κυβέρνηση έθεσε ως κεντρικό της στόχο την αναδιοργάνωση των φοροελεγκτικών μηχανισμών. Κατέθεσε ανάλογη επίκαιρη επερώτηση και πριν δύο χρόνια, ούσα μέλος της κυβέρνησης, με σκοπό να κινητοποιήσει τους αρμόδιους ώστε να εξευρεθούν οι αναγκαίες λύσεις, να επιταχύνει τις διαδικασίες, να πιέσει για την κατάθεση συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και απαντήσεων αλλά και για να προκαλέσει γόνιμο διάλογο για ένα θέμα που απασχολεί την κοινωνία.

Δυστυχώς το θέμα της φοροδιαφυγής παραμένει άλυτο και μόνιμα επίκαιρο.

Επανερχόμαστε λοιπόν αναζητώντας απαντήσεις, ζητώντας συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και καταθέτοντας τις προτάσεις μας.

Ανασυγκρότηση των φοροελεγκτικών μηχανισμών

ΣΔΟΕ

Το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) υπό τις σημερινές συνθήκες μπορούσε να γίνει ο κινητήριος μοχλός στην προσπάθεια πάταξης της φοροδιαφυγής. Όμως τα εγγενή προβλήματα που αντιμετωπίζει ο οργανισμός είναι πολλά. Εκτός από τον περιορισμένο αριθμό ελεγκτών, δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο ώστε να λειτουργεί ως πραγματικά ανεξάρτητος οργανισμός που να επιβάλλει άμεσα κυρώσεις. Χρειάζεται επειγόντως να αλλάξει ο τρόπος και η διαδικασία των ελέγχων κατά τα ισχύοντα στις χώρες της Ε.Ε.

Είναι εξίσου σημαντικό να εγκαταλειφθεί η μονοδιάστατη λογική των φυσικών ελέγχων. Τα στοιχεία από τους ελέγχους του ΣΔΟΕ σήμερα δεν μπορούν να αξιοποιηθούν συνδυαστικά με τα στοιχεία και τις δυνατότητες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) (η οποία πρέπει αμέσως να αναβαθμιστεί ώστε να αναδειχθεί σε κόμβο διασταύρωσης των στοιχείων για πάσης φύσεως οικονομικούς ελέγχους).

Επίσης μέχρι σήμερα δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική διασύνδεση του ΣΔΟΕ (αλλά και της ΓΓΠΣ) με τα ηλεκτρονικά συστήματα όπως το Taxis, Elenxis και Isis. Τα συστήματα αυτά δεν είναι ακόμη συμβατά μεταξύ τους και αδυνατούν να ανταλλάσσουν μεταξύ τους δεδομένα που να διευκολύνουν τους ελέγχους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στην Ιταλία σχεδιάστηκε για τη διευκόλυσνη των ελέγχων, η λεγόμενη «Επιχείρηση Σέρπικο». Η Ιταλία διαθέτει έναν υπερυπολογιστή με 2.000 servers, που επί 24ώρου βάσεως αξιολογεί τις 22.000 πληροφορίες ανά δευτερόλεπτο που συλλέγει και αφορούν τις καταθέσεις, τα ομόλογα και όλες τις συναλλαγές άνω των 1.000 ευρώ. Έτσι αύξησε τα έσοδα και αντιμετώπισε αποτελεσματικά ένα μεγάλο κομμάτι της φοροδιαφυγής.

Χρειάζεται να αλλάξει η δομή του ΣΔΟΕ. Να μετασχηματιστεί σε ενιαίο κέντρο διοίκησης, με αυτονομία στη λειτουργία και τις αποφάσεις, με πλήρη στελέχωση σε προσωπικό και υποδομές (εξοπλισμό, ηλεκτρονική υποστήριξη ) και συστηματική συνεργασία με τοΚέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ), την Αρχή Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, την Αρχή για την καταπολέμηση της Διαφθοράς, την Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, την ΕΥΠ κ.λπ.

Τελωνεία

Τα τελωνεία παραμένουν εδώ και χρόνια υποστελεχωμένα και χωρίς τεχνικά μέσα. Οι ελλείψεις είναι τεράστιες ακόμα και σε βασικά μέσα (π.χ. γεφυροπλάστιγγες). Η προϋπόθεση φυσικής παρουσίας του τελωνειακού, που έχει την απόλυτη ευθύνη για τον έλεγχο διαμορφώνει εστίες διαφθοράς, ενώ τα ελεγκτικά κενά που υπάρχουν και λόγω έλλειψης των απαραίτητων τεχνολογικών συστημάτων, γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης από διεθνή και εγχώρια δίκτυα διακίνησης προϊόντων παραεμπορίου ή λαθρεμπορίου.

Παρά τις συνεχιζόμενες εξαγγελίες της κυβέρνησης, οι μαγνητικές πύλες και τα μηχανήματα X-RAY στα τελωνεία ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί.

Στην επίκαιρη επερώτηση της Δημοκρατικής Αριστεράς (19/11/12) ο κ. Μαυραγάνης είχε αναφέρει χαρακτηριστικά πως «παρότι το κόστος και εκεί είναι 2,5 εκατομμύρια περίπου, προγραμματίζουμε μέχρι τον Ιούνιο του 2013 να έχουμε προμηθευτεί τρεις μαγνητικές πύλες οι οποίες θα εγκατασταθούν στα εξής τελωνεία: Στο 5ο του Πειραιά, στο 2ο της Θεσσαλονίκης και των Κήπων». Ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα.

Αποτέλεσμα είναι η απώλεια αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Με μετριοπαθείς εκτιμήσεις υπολογίζεται ότι τα έσοδα για τα Δημόσια Ταμεία θα ήταν τουλάχιστον 2 δισεκατομμύρια το χρόνο μόνο από την τοποθέτηση τέτοιων μηχανημάτων.

Λίστες και εμβάσματα στο εξωτερικό

Η κυβέρνηση ενώ έδειχνε στην αρχή να έχει τη βούληση, να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα, φαίνεται τελικά ότι για «διάφορους» λόγους κωλυσιεργεί, προβάλλοντας δικαιολογίες, όπως για παράδειγμα το ελλιπές νομοθετικό πλαίσιο, το τραπεζικό απόρρητο, την έλλειψη προσωπικού, την ελλιπή μηχανοργάνωση.

Ενδεικτικό της αμέλειας της κυβέρνησης ως προς τον έλεγχο του αφανούς αυτού πλούτου είναι η αναφορά σε συνέντευξη του κ. Φλωράτου (προϊστάμενου του ΣΔΟΕ) ότι «εάν ελεγχθούν τα αναγνωρίσιμα πρόσωπα 2004-2010, και ξέρετε τι εννοώ αναγνωρίσιμα, θα φέρει το μισό χρέος πίσω. Δείτε τι έχει γίνει με τα ακίνητα σε διάφορα μέρη της Ελλάδος. Στο ΣΔΟΕ έχουν καταγραφεί τα πάντα…».

Μέχρι στιγμής ελάχιστα έχουν γίνει όσον αφορά τους 24.710 πολίτες, που ελέγχονται για εμβάσματα στο εξωτερικό κατά πολύ υπολειπόμενα των φορολογικών τους δηλώσεων, ύψους 22 δισ. ευρώ την περίοδο 2009-2012, όπως επίσης και για τις λίστες Λιχτενστάιν, Λουξεμβούργου, ακινήτων Λονδίνου και της λίστας Λαγκάρντ, που αποτέλεσε και θέμα εξεταστικής επιτροπής με παραπομπή των εμπλεκομένων.

OFFSHORE –υπεράκτιες- εταιρείες

Από το 2003 μέχρι πρότινος, οι υπεράκτιες εταιρείες λειτουργούσαν απολύτως ανεξέλεγκτες· οι αρμόδιες αρχές δεν διέθεταν καν βασικά στοιχεία, όπως π.χ. ο ακριβής αριθμός τους, τα περιουσιακά τους στοιχεία, τα ονόματα των μισθωτών ή των αγοραστών, και βεβαίως αγνοούσαν πόσες από αυτές υπέβαλαν δηλώσεις και πλήρωναν το ετήσιο τέλος ακινήτων ποσοστού 3% επί της αντικειμενικής αξίας από το 2003 έως 2009 και 15% από το 2010 έως και σήμερα.

Όμως ακόμη και σήμερα οι υπεράκτιες εταιρείες (offshore) διαφεύγουν από τον ουσιαστικό έλεγχο των αρμόδιων μηχανισμών και εξακολουθούν να λειτουργούν σε πολλές περιπτώσεις ως πλυντήρια ξεπλύματος μαύρου χρήματος και ως προκαλύμματα που κρύβουν παράνομο πλουτισμό και εκτεταμένη φοροδιαφυγή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για την πορεία ελέγχων των offshore εταιρειών που εδρεύουν στην Ελλάδα είναι οι 104 offshore εταιρείες που εδρεύουν στο Κρανίδι. Ο έλεγχος έχει ολοκληρωθεί μόνο σε 15 και έχουν επιβληθεί πρόστιμα από 500.000 € έως 10.000.000 €. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που έχουν δημοσιοποιηθεί από το σύνολο των 6.800 περίπου εξωχώριων εταιρειών έχουν ελεγχθεί μόνο 32 και έχουν επιβληθεί πρόστιμα συνολικού ύψους 45 περίπου εκατ. ευρώ δηλαδή περισσότερο από 1 εκατ. ευρώ ανά εταιρεία.

Επιτροπή άρθρου 70 – Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών

Η λεγόμενη «Επιτροπή του Άρθρου 70Α» (εφεξής Επιτροπή) συστήθηκε το Μάϊο του 2012 με σκοπό την ελάφρυνση του όγκου των δικαστικών υποθέσεων που σχετίζονται με φορολογικές παραβάσεις. Επί της ουσίας η Επιτροπή θα συνέβαλε στην ταχύτερη είσπραξη βεβαιωμένων φόρων και προστίμων. Ωστόσο, το έργο της στέφθηκε με παταγώδη αποτυχία, αφού ο χρόνος εξέτασης των υποθέσεων συρρικνώθηκε δραματικά, ενώ δεν έλειψαν οι υπόνοιες για ιδιαίτερη μεταχείριση συγκεκριμένων οφειλετών (για παράδειγμα, δόθηκαν σε κάποιους υπέρογκες εκπτώσεις επί της οφειλής και των αντίστοιχων προσαυξήσεων).

Κατά το επόμενο έτος, με νομοθετική πρωτοβουλία υπήρξε προσπάθεια διόρθωσης της προβληματικής λειτουργίας της Επιτροπής. Συγκεκριμένα, επιβλήθηκε η προκαταβολή του 50% της οφειλής, ενώ οι αποφάσεις της Επιτροπής όφειλαν να λαμβάνονται εντός 60 ημερών από την ημέρα παραλαβής των εγγράφων που συνοδεύουν την εκάστοτε υπόθεση. Ωστόσο η Επιτροπή εξακολούθησε να είναι μη παραγωγική, με το ύψος των μη εισπραχθεισών οφειλών να ξεπερνάει το 1,1 δισ. ευρώ.

Στις αρχές του τρέχοντος έτους με πρωτοβουλία του τέως Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων υπήρξε αναδιάρθρωση της Επιτροπής. Να σημειωθεί ότι έως σήμερα δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία αναφορικά με τις εισπράξεις οφειλών υπέρ του Δημοσίου, απόρροια της λειτουργίας της Επιτροπής.

Αδυναμία είσπραξης ΦΠΑ- Προώθηση ηλεκτρονικών συναλλαγών -Διασύνδεση ταμειακών μηχανών με την εφορία

Η απώλεια εσόδων από ΦΠΑ οφείλεται, κατά κύριο λόγο, σε μη έκδοση φορολογικών στοιχείων ( αποδείξεων ή τιμολογίων) από καταστήματα και επαγγελματίες , σε έκδοση και χρήση εικονικών φορολογικών στοιχείων, σε υποβολή ανακριβών δηλώσεων σχετικά με το ΦΠΑ και τέλος σε μη υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ. Επιπλέον η αδυναμία του φοροελεγκτικού μηχανισμού να προβεί σε διασταύρωση των συναλλαγών που υπόκεινται σε ΦΠΑ συμβάλλει στη διατήρηση του φαινομένου της μη απόδοσής του.

Είναι καιρός να εφαρμοστούν και στην Ελλάδα μοντέλα που έχουν εφαρμοστεί στο εξωτερικό για την προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, την εξεύρεση κινήτρων για τη συλλογή ή έκδοση αποδείξεων (κληρώσεις, φοροαπαλλαγές) με στόχο το δημόσιο να εισπράττει άμεσα το ποσοστό των παρακρατηθέντων φόρων και να υπάρχει διαφάνεια στη συναλλαγές. Σημειώνουμε ότι το ποσοστό συναλλαγών μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών στην Ελλάδα είναι πολύ μικρό και είναι αναγκαίο να εφαρμοστούν κίνητρα μείωσης του ΦΠΑ, όταν και μόνο η συναλλαγή γίνεται μεσώ πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να αναζητήσει τους τρόπους ώστε να σταματήσει να μετακυλύει την ευθύνη της συλλογής φόρων στους επιχειρηματίες.

Σε αυτό μπορεί να συμβάλει και η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με την εφορία και τη ΓΓΠΣ. Και εδώ η κυβέρνηση έχει να επιδείξει χαρακτηριστική καθυστέρηση και αλληλοαντικρουόμενες προθέσεις. Σε επίκαιρη ερώτηση o υφυπουργός Οικονομικών κ. Μαυραγάνης (30/10/12) απάντησε: “Θα ήθελα να πω ότι όντως οι ταμειακές μηχανές και η σύνδεσή τους με τη ΓΓΠΣ είναι μια δράση την οποία έχουμε θέσει σαν προτεραιότητα και ήδη έχουμε επεξεργαστεί σχέδιο υπουργικής απόφασης το οποίο θα οριστικοποιηθεί πολύ σύντομα για να έχουμε πλέον τη σύνδεση των ταμειακών με τη Γενική Γραμματεία”. Ο πρώην Γενικός Γραμματέας Εσόδων είχε δηλώσει «ότι δεν είναι στις προθέσεις της Γ.Γ.Δ.Ε η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων με το υπουργείο Οικονομικών, χαρακτηρίζοντας το έργο ως φαραωνικό σχέδιο που έχει απορριφθεί από την τρόικα».

Υπενθυμίζουμε ότι με το ν. 3842/2010 και με το νόμο 3943/2011 ορίστηκε η υποχρέωση αποστολής των δεδομένων των τιμολογίων και των αποδείξεων στη ΓΓΠΣ και τέθηκαν οι σχετικές εξουσιοδοτικές διατάξεις για την έκδοση Υπουργικών αποφάσεων, αναφορικά με τις τεχνικές αποστολής των δεδομένων στη ΓΓΠΣ. Με πολύ μεγάλη καθυστέρηση το Δεκέμβριο του 2012 εκδίδονται δύο υπουργικές αποφάσεις (ΠΟΛ. 1220/13.12.2012 και ΠΟΛ. 1221/13.12.2012) που επέλυαν τα τεχνικά θέματα, αλλά οι άλλες δύο που θα όριζαν το χρόνο έναρξης της υποχρέωσης διαβίβασης των δεδομένων δεν υπογράφηκαν ποτέ.

Λαθρεμπόριο καυσίμων, ποτών, και τσιγάρων

Το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι μια ανοιχτή πληγή εδώ και χρόνια, που πλήττει άμεσα την εθνική οικονομία. Οι ετήσιες απώλειες δημοσίων εσόδων υπολογίζονται σε 1 δις από το λαθρεμπόριο καυσίμων και σε 200 εκατομμύρια ευρώ από το λαθρεμπόριο ποτών και των τσιγάρων.

Παρά τις συνεχιζόμενες υποσχέσεις της κυβέρνησης για την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης καυσίμων, παρά τις συνεχιζόμενες πιέσεις των πολιτικών κομμάτων και των φορέων, παρά τις καταγγελίες η κυβέρνηση δείχνει να μην έχει τη βούληση και τη θέληση να επιλύσει ένα χρόνιο πρόβλημα. Και το ερώτημα που γεννάται είναι αν η καθυστέρηση είναι σκόπιμη.

Μια σειρά νόμοι και Υπουργικές Αποφάσεις δεν εφαρμόζονται και έχουν μείνει στα χαρτιά. Χαρακτηριστική περίπτωση -που συνιστά “υπολογισμένο παραλογισμό” – είναι ότι ενώ ύστερα από μεγάλη καθυστέρηση και συνεχόμενες παρατάσεις εγκαταστάθηκε το σύστημα εισροών- εκροών στα πρατήρια Δεν εγκαταστάθηκε αντίστοιχο σύστημα στην πηγή (στα διυλιστήρια) όπου με σχετική ΚΥΑ (30/4/14) ορίζεται χρονοδιάγραμμα εφαρμογής έως τον Ιούλιο 2016.

Ανεφάρμοστες παραμένουν διατάξεις για την εφαρμογή του συστήματος εισροών – εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών· ανεφάρμοστη παραμένει και η υποχρεωτική εγκατάσταση ηλεκτρονικού σήματος εντοπισμού σε βυτιοφόρα και πλωτά εφοδιαστικά, ενώ σε εκκρεμότητα βρίσκεται και η ΚΥΑ που θα ρυθμίζει την ιχνηθέτηση των καυσίμων. Επιπλέον εκτός πρόβλεψης ελέγχου παραμένουν οι εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, των Μεγάλων Καταναλωτών και των Πρατηρίων Αφορολόγητων Καυσίμων.

Για το λαθρεμπόριο ποτών και τσιγάρων -το οποίο εκτός από την απώλεια εσόδων θέτει και ένα γενικότερο θέμα δημόσιας υγείας- οι διασυνοριακοί έλεγχοι είναι μηδενικοί. Η τοποθέτηση μοριακών ιχνηθετών και μηχανημάτων μαγνητικών ροών κρίνεται απαραίτητη.

Τα προηγούμενα αφορούν σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα της γραφειοκρατίας όπως εμφανίζεται σε επιμέρους τομείς του Δημοσίου. Η δε γραφειοκρατία σε ένα μεγάλο βαθμό λειτουργεί ως μηχανισμός επέκτασης της διαφθοράς.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

Ποια μέτρα έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα και ποια πρόκειται να ληφθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα, για την πάταξη της φοροδιαφυγής; Ποιο χρονοδιάγραμμα προβλέπεται για την ενίσχυση του ΣΔΟΕ, την αναβάθμιση του ρόλου της Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων; Ποιες αλλαγές θα προωθηθούν ώστε οι υπηρεσίες αυτές να λειτουργούν ανεξάρτητα και πέρα από πολιτικές παρεμβάσεις; Θα ενισχυθούν οι φοροελεγκτικές υπηρεσίες με προσωπικό; Σκοπεύετε να ιδρύσετε ειδικό κλάδο φορολογικών ελεγκτών, κατά τα ισχύοντα στις χώρες της Ε.Ε. (taxinspectors στο Ηνωμένο Βασίλειο, inspecteursdesimpots στη Γαλλία κ.λπ), με ειδικό μισθολόγιο και αυστηρή διαδικασία επιλογής από υπηρετούντες ήδη υπαλλήλους ή νεοπροσλαμβανόμενους;

Θα ενισχυθούν άμεσα και με ποιο χρονοδιάγραμμα όλα τα τελωνεία και τα λιμάνια της χώρας με μαγνητικές πύλες για τον έλεγχο των διερχόμενων κοντέινερς; Ποιος ευθύνεται για την καθυστέρηση δεδομένου των εξαγγελιών του κ. Μαυραγάνη στην Ολομέλεια της Βουλής;

Σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία ελέγχου της λίστας με πολίτες που έχουν εμβάσματα στο εξωτερικό και ιδιαίτερα της περιόδου 2009-2012; Σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία ελέγχου των λιστών Λαγκάρντ, Λιχτενστάϊν, Λουξεμβούργου; Υπάρχουν συγκεκριμένα αποτελέσματα;

Πότε θα κατατεθεί στους οικονομικούς εισαγγελείς η αναφορά για το σύνολο των καταθετών από τις τρεις λίστες;

Πόσες είναι οι καταγεγραμμένες offshore εταιρείες που διατηρούν ακίνητα, πολυτελή αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής και αεροσκάφη στην Ελλάδα; Πόσες από αυτές έχουν ελεγχθεί, τί ποσά έχουν καταλογιστεί και πόσα έχει εισπράξει το ελληνικό Δημόσιο; Ποια υπηρεσία είναι αρμόδια για τους ελέγχους των εταιρειών αυτών, πόσους ελεγκτές διαθέτει και με ποια συχνότητα διενεργούνται οι έλεγχοι;

Ποια είναι έως τώρα τα αποτελέσματα της λειτουργίας της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών; Πόσες υποθέσεις έχει εξετάσει από την έναρξη της λειτουργίας της και τί ποσά έχουν εισπραχθεί; Υπάρχει πρόθεση επανεξέτασης των υποθέσεων που εξέτασε η Επιτροπή του Άρθρου 70Α το 2012, για τις οποίες υπάρχουν αντικειμενικά στοιχεία που να υποδεικνύουν ιδιαίτερη μεταχείριση οφειλετών;

Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να ετοιμάσει ένα γενικευμένο πρόγραμμα για την προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, την εξεύρεση κινήτρων για τη συλλογή ή έκδοση αποδείξεων (κληρώσεις, φοροαπαλλαγές); Σκοπεύει να αναζητήσει τρόπους, ώστε να αποσυνδεθούν οι επιχειρηματίες από την υποχρέωση καταβολής του ΦΠΑ; Αν ναι, υπάρχει σχετικό χρονοδιάγραμμα;

Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η διασύνδεση των Ταμειακών Μηχανών με τη ΓΓΠΣ; Υπάρχει σχετικό χρονοδιάγραμμα;

Θα προχωρήσετε σε νομοθετική ρύθμιση, που θα καθιστά «την απιστία σε βάρος του Δημοσίου» και «τη φοροκλοπή» διαρκή εγκλήματα, χωρίς παραγραφή και θα θεσπίζει την αυτόματη άρση του φορολογικού, τραπεζικού και οποιουδήποτε άλλου απορρήτου; Θα προχωρήσετε στην άμεση δήμευση αδικαιολόγητων περιουσιακών στοιχείων;

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών; Για ποιο λόγο η κυβέρνηση εξέδωσε απόφαση όπου η εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών για τις φορολογικές αποθήκες έχει χρονοδιάγραμμα εφαρμογής τον Ιούλιο του 2016, ενώ θα έπρεπε να έχει προτεραιότητα; Είναι στις προθέσεις της να επιταχύνει τις διαδικασίες εγκατάστασης; Εφαρμόζεται η διάταξη για την υποχρεωτική εγκατάσταση σήματος εντοπισμού σε βυτιοφόρα και πλωτά εφοδιαστικά μέσα και, αν όχι, για ποιο λόγο; Πότε αναμένεται να εκδοθεί η ΚΥΑ για την ιχνηθέτηση των καυσίμων σε όλα τα στάδια διανομής; Πώς προβλέπεται να ελεγχθεί η παράνομη διακίνηση καυσίμων σε εταιρείες με στόλους αυτοκινήτων; Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να επεκτείνει το σύστημα εισροών-εκροών και ιχνηθέτησης στις εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, των Μεγάλων Καταναλωτών και των Πρατηρίων Αφορολόγητων Καυσίμων;

Θα ενισχυθούν οι υπηρεσίες με μηχανήματα μαγνητικών ροών και μοριακών ιχνηθετών για τον έλεγχο των λαθραίων τσιγάρων και ποτών;

Οι επερωτώντες βουλευτές

Κουβέλης Φώτης

Αναγνωστάκης Δημήτρης

Γιαννακάκη Μαρία

Κυρίτσης Γιώργος

Ξηροτύρη Ασημίνα

Πανούσης Ιωάννης

Ρεπούση Μαρία

Τσούκαλης Νίκος

Φούντα Νίκη

Ψύρρας Θωμάς

Θέμα επικαιρότητας:
Οικονομική κρίση

Σύνολο: 955 Κείμενα

Πρόσφατα κείμενα

Ημερολόγιο κειμένων

Θέματα επικαιρότητας

Αρθρογράφοι