Ο Θαν. Θεοχαρόπουλος, στην Βουλή στην συζήτηση επί του νομοσχεδίου για το προσφυγικό

01/04/2016

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, κύριε Υπουργέ, τα έχουμε πει αρκετές φορές το τελευταίο χρονικό διάστημα. Οι εξελίξεις, όμως, είναι ραγδαίες.

Μόλις χθες το βράδυ –και τα μαθαίνουμε σήμερα το πρωί- στη Χίο έγιναν σοβαρά επεισόδια στο hotspot μεταξύ Αφγανών και Σύρων. Επειδή πρόσφατα επισκέφτηκα τη Χίο, μπορώ να σας πω ότι ίσως ήταν το πιο οργανωμένο νησί σε αυτή τη διαδικασία και πριν γίνει το hotspot.

Αυτά που συνέβησαν χθες το βράδυ και αυτά που μας λένε οι κάτοικοι είναι ότι υπήρξε απουσία του κράτους σε αυτή τη διαδικασία. Χίλιοι επτακόσιοι είναι αυτήν τη στιγμή οι μετανάστες, ενώ χωρούν χίλιοι εκατό – χίλιοι διακόσιοι. Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε πεντακόσιοι πεζοί πρόσφυγες πηγαίνουν προς το κέντρο της Χίου για να κατευθυνθούν προς το λιμάνι. Μαθαίνουμε ότι διμοιρία των ΜΑΤ φεύγει από την Αθήνα για να πάει στη Χίο. Παρακαλούμε να ενημερώσει η Κυβέρνηση την Ολομέλεια για το τι συμβαίνει. Διότι είχαμε –και έχουμε- την Ειδομένη με την παντελή απουσία του κράτους, η οποία, απ’ ό,τι έχουμε καταλάβει, είναι επιλογή, έχουμε τον Πειραιά όπου με αυτά που έγιναν την Τετάρτη το βράδυ φαίνεται πως και εκεί δεν μπορεί να επιληφθεί το κράτος και χθες το βράδυ είχαμε τη Χίο.

Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό. Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Σας άκουσα στην αρχή να λέτε ότι είναι μία καλή συμφωνία. Και στη συζήτηση που κάναμε εδώ σε μια επίκαιρη επερώτηση -στις 21 Μαρτίου- και εσείς είχατε παραδεχθεί ότι είναι μία δύσκολα εφαρμόσιμη συμφωνία. Εμείς σας είχαμε πει ότι έτσι όπως πάει θα είναι μία ανεκτέλεστη απόφαση.

Είπατε, επίσης, σήμερα ότι η Κυβέρνηση δεν χαίρεται για την κατάσταση στην Ειδομένη και στον Πειραιά -φαντάζομαι δεν χαίρεται τώρα και για την κατάσταση στη Χίο- και πως θα χρειαστεί να υπάρξει οργάνωση του κράτους. Άρα, το κράτος είναι ανοργάνωτο αυτήν τη στιγμή. Στην ουσία αυτό είπατε. Και δεν έχετε δώσει κανένα χρονοδιάγραμμα για όλες αυτές τις ενέργειες.

Είπατε και κάτι ακόμα. Είπατε ότι κανένα κόμμα -και θέλω να σας το ζητήσω αυτό εκ μέρους και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης- δεν είχε αντιληφθεί ως τον Μάρτιο το θέμα του προσφυγικού. Να το αποσύρετε, Υπουργέ. Και ξέρετε γιατί σας λέω να το αποσύρετε. Έχω εδώ αυτήν τη στιγμή έναν κατάλογο με τις ενέργειες που έχουμε κάνει. Τη διευκρίνισή σας για τον Μάιο την ακούμε αυτήν τη στιγμή. Και έχουμε κάνει πάρα πολλές ενέργειες για το συγκεκριμένο θέμα. Ξέρετε ότι και προσωπικά έχουμε βρεθεί στο γραφείο σας και στις αρχές Νοεμβρίου και τώρα και έχουμε συζητήσει το θέμα και με την επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και έχουμε κάνει πάρα πολλές ενέργειες. Και ξέρετε και τη διάθεσή μας –ειπώθηκε και στο Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών- να προσφέρουμε στην εθνική συνεννόηση.

Συνεπώς, να αποσύρετε αυτήν την έκφραση διότι θεωρώ ότι δεν είναι κάτι το οποίο συνάδει με τη συνεργασία την οποία είχαμε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, στην κρισιμότερη καμπή της χώρας μας, λοιπόν, υπάρχει ορατός ο σοβαρός κίνδυνος να μείνουμε πλήρως απομονωμένοι και παγιδευμένοι στη διπλή κρίση: οικονομική και κοινωνική από τη μία πλευρά, ανθρωπιστική και προσφυγική από την άλλη. Εξακολουθεί η Κυβέρνηση να πορεύεται χωρίς ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό σχέδιο, χωρίς συνέπεια, επιβεβαιώνοντας, δυστυχώς, την ανησυχία μας για τον τρόπο που αντιμετωπίζει την προσφυγική και μεταναστευτική κρίση: πρόχειρα, επιπόλαια, με πολλές αυταπάτες.

Δεν ήταν παρά λίγες μόνο ημέρες όταν μετά την ολοκλήρωση της κρίσιμης Συνόδου Κορυφής της 18 Μαρτίου επισημάναμε ότι φάνηκε να κατανοήθηκε πως το πρόβλημα είναι κοινό, ευρωπαϊκό. Επισημάναμε ότι η απόφαση αυτή αποτελεί ένα μικρό βήμα που σε καμία περίπτωση δεν συνιστά την κοινή μεταναστευτική πολιτική που επειγόντως έχει ανάγκη η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Και η κριτική μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πολύ σκληρή και αυστηρή και όταν συναντιόμαστε στην Ευρωπαϊκή Ένωση με το Σοσιαλιστικό Κόμμα και τους εκπροσώπους του και στη χώρα μας για το γεγονός ότι δεν έχει αναπτυχθεί μια κοινή ευρωπαϊκή πολιτική, που θα είχε προφυλάξει πάρα πολλά πράγματα, για παράδειγμα και στην κοινή πολιτική άμυνας που θα έπρεπε να έχουμε.

Δεν υπάρχει, πλέον, το περιθώριο, λοιπόν, να προχωράει η Ευρωπαϊκή Ένωση το προσφυγικό με τόσο αργά βήματα. Δεν είναι δυνατό οι προσφυγικές ροές να είναι μαζικές και οι αποφάσεις να τρέχουν καθυστερημένα να αντιμετωπίσουν τετελεσμένα.

Καλούσαμε, λοιπόν, την ελληνική Κυβέρνηση να διασφαλίσει την προστασία και τη μεταφορά των προσφύγων στα κέντρα φιλοξενίας και, πέραν της εγρήγορσης των ίδιων των κρατικών δομών, να αναλάβει πρωτοβουλίες και να πρωτοστατήσει στην άμεση οργάνωση και συνεργασία όλων των φορέων. Διότι διακρίναμε πως η απόφαση της Συνόδου σε πολλά σημεία της είναι απλώς ένα ευχολόγιο. Δεν προβλέπει με σαφήνεια εάν και πότε θα γίνει η μετεγκατάσταση των προσφύγων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να παραμείνουν εγκλωβισμένες πολλές χιλιάδες ανθρώπων στη χώρα μας.

Αντιληφθήκαμε την πολυπλοκότητα της συμφωνίας και σας την είπαμε, διότι απαιτεί αφενός τη συνεργασία της Τουρκίας, αφετέρου την ουσιαστική συμβολή των κρατών-μελών και των αρμόδιων υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συμφωνήσατε, συμφώνησε η χώρα μας, σε ταχύτατες διαδικασίες για την αναγνώριση ασύλου, τις οποίες δεν είναι έτοιμη να εφαρμόσει.

Είπαμε από την πρώτη στιγμή ότι ο Έλληνας Πρωθυπουργός στην συνέντευξη Τύπου της συμφωνίας αρκέστηκε στη θριαμβολογία. Είχε δηλώσει, μάλιστα -και σας το είπα και στην Ολομέλεια- ότι αν υπάρξουν χώρες που δεν θέλουν να συμμετέχουν στην κατανομή προσφύγων, τότε θα πρέπει να συνεισφέρουν οικονομικά. Για εμάς είναι μία δήλωση που δείχνει την επιπολαιότητα και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται από την Κυβέρνηση τόσο σοβαρά θέματα. Κι αν οι περισσότερες χώρες θελήσουν να συνεισφέρουν οικονομικά και όχι στη δίκαιη κατανομή προσφύγων, τι θα γίνει; Θα εγκλωβιστούν όλοι στη χώρα μας;

Εξάλλου, εσείς πρόσφατα είπατε ότι η χώρα μας δεν μπορεί να δεχθεί όλους τους πρόσφυγες και να μετατραπεί σε Λίβανο της Ευρώπης για να παίρνει απλώς οικονομική βοήθεια.

Σε καμία περίπτωση, κύριε Υπουργέ, δεν έχετε λάβει υπ’ όψιν τις προτάσεις που η Δημοκρατική Συμπαράταξη κατέθεσε σε όλους τους φορείς για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Επισκεφθήκαμε σε κρίσιμες περιόδους και την Ειδομένη και την Πλατεία Βικτωρίας. Συναντηθήκαμε μαζί σας αρκετές φορές –σας το είπα και πριν- και κάναμε παρεμβάσεις στην προ Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες και δύο φορές στο Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών συμβάλαμε στην εθνική κοινή γραμμή για το προσφυγικό. Τώρα πρέπει να απαντήσετε εσείς για τα σημεία τα οποία ήταν αναποτελεσματικά στη διαπραγμάτευση.

Μας καλείτε, λοιπόν, σε μια διαδικασία εκτάκτου ανάγκης, όπως την ονομάζετε, με ένα νομοσχέδιο το οποίο έρχεται με τη μορφή του κατεπείγοντος και που δεν έχει αποκλειστική σχέση με τη συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Τουρκίας.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, καλούμαστε να ψηφίσουμε –το είπαν και αρκετοί συνάδελφοι- ένα νομοθέτημα που περιέχει, όπως αναφέρθηκε, πενήντα έξι κανονιστικές πράξεις, οι οποίες δεν είναι έτοιμες. Αυτό καταλαβαίνουμε και σήμερα.

Γνωρίζετε, λοιπόν, πολύ καλά ότι το προσφυγικό το έχουμε αντιμετωπίσει με εξαιρετική σοβαρότητα και με αυτή τη σοβαρότητα θέλουμε να αντιμετωπίζετε και εσείς αυτή την κατάσταση σήμερα εδώ πέρα.

Το νομοσχέδιο που συζητούμε δεν καταφέρνει βέβαια να καλύψει τους φιλόδοξους στόχους του. Δημιουργεί διάφορα ερωτηματικά σε σχέση με τα κέντρα για τους μετανάστες, με τον διαχωρισμό προσφύγων και μεταναστών και με άλλα τέτοια θέματα. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που αποτελείται από ογδόντα εννιά άρθρα διαρθρωμένα σε επτά μέρη.

Στις 8 Φεβρουαρίου 2015, πριν δεκατέσσερις μήνες, ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε στις προγραμματικές του δηλώσεις το Υπουργείο Μετανάστευσης. Μέχρι σήμερα, δεκατέσσερις μήνες, δεν υπήρχε ουσιαστικά αυτόνομο, σύγχρονο Υπουργείο με την απαραίτητη στελέχωση και τις απαιτούμενες αρμοδιότητες. Με το παρόν νομοσχέδιο επιχειρείται η οργάνωση αυτού του Υπουργείου με τη μορφή του κατεπείγοντος σε μια ημέρα. Δεν είναι σοβαρή αυτή η διαδικασία.

Θα ήθελα για παράδειγμα να εκφράσω την επιφύλαξή μας σχετικά με την τεράστια ευελιξία που δίνεται για σύναψη δημοσίων συμβάσεων κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων και χωρίς γνωμοδοτήσεις της ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων σχετικά με όλες τις δαπάνες διαχείρισης της προσφυγικής κρίσης.

Εκτός από αυτό, θα σας αναφέρω τι λέει για το συγκεκριμένο θέμα η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής και για το ρόλο που πρέπει να έχει το Ελεγκτικό Συνέδριο στο συγκεκριμένο ζήτημα. Ορίζεται ότι οι συμβάσεις εκτέλεσης έργων, προμηθειών και υπηρεσιών που συνάπτονται από το Δημόσιο και τις δημόσιες επιχειρήσεις ή τους δημόσιους οργανισμούς και έχουν προϋπολογιζόμενη δαπάνη που υπερβαίνει το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ υπόκεινται πριν από τη σύναψή τους σε υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας, ο οποίος διενεργείται από τα κλιμάκια του Ελεγκτικού Συνεδρίου -αυτό πρέπει να γίνεται κανονικά- και επισημαίνεται από την έκθεση ότι ο αποκλεισμός του ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου ως προς τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων εισάγει εξαίρεση από τον κανόνα που θέτει το άρθρο 35 του ν. 4129/2013 κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 98 παράγραφος 1 του Συντάγματος. Περί αυτού πρόκειται. Αν δεν θέλετε να απαντήσετε σε εμάς, να απαντήσετε τουλάχιστον στην Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής και στο συγκεκριμένο που αναφέρει.

Δεν θα αναφερθώ στο μέρος του νομοσχεδίου με το οποίο γίνεται η πλήρης ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της αναθεωρημένης ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις κοινές ευρωπαϊκές διαδικασίες. Όμως, θα σταθώ στο άρθρο 56 αυτού, όπου γίνεται αναφορά στην έννοια της ασφαλούς χώρας καταγωγής -μιλάμε για την Τουρκία τώρα, εδώ θα μιλάμε καθαρά- στο οποίο ο χαρακτηρισμός μιας τρίτης χώρας ως ασφαλούς δεν θα μπορούσε να γίνεται στο νόμο –να το πούμε αυτό- αφού απαιτείται ευελιξία λόγω των μεταβαλλόμενων συνθηκών στις τρίτες χώρες.

Για παράδειγμα, πριν μερικά χρόνια η Συρία μπορεί να ήταν ασφαλής χώρα. Συνεπώς, να μην παίζουμε ένα παιχνίδι εδώ για το αν είναι ασφαλής ή δεν είναι ασφαλής η χώρα. Δεν θα έμπαινε αυτό στο νόμο. Να το ξεκαθαρίσουμε στους Βουλευτές. Και επειδή ο κύριος Πρόεδρος της Βουλής ανέφερε πριν και θέλω να το καταθέσω, αναφερθήκατε ότι από καμία πλευρά δεν είχε επισημανθεί το θέμα ότι έρχεται το ζήτημα των προσφύγων, το συγκεκριμένο πρόβλημα. Αναφέρομαι σε αυτό που δήλωσε ο Πρόεδρος της Βουλής. Έχω εδώ χαρακτηριστικά το εξής: Από το 2013, λοιπόν, το Λιμενικό καλούσε τους δήμους να προτείνουν χώρους υποδοχής των προσφύγων και συγκεκριμένα κάποιοι δήμοι είχαν ανταποκριθεί και κάποιοι δήμοι όχι. Ο ΟΗΕ ζητούσε σχέδιο επείγουσας δράσης.

Τα έγγραφα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ προς τη χώρα μας είναι αποκαλυπτικά για τη διαρκή αύξηση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών. Ερωτήσεις στη Βουλή; Έχω εδώ μπροστά μου ερωτήσεις του 2014 και του 2013 πρώην Βουλευτών της ΔΗΜΑΡ, για παράδειγμα, όπου το Λιμενικό καλούσε τους δήμους -και υπάρχουν αυτά τα στοιχεία- γιατί θα υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη και μαζική ροή προσφύγων.

Όλα αυτά τα στοιχεία, λοιπόν, δείχνουν ότι υπήρχαν οι συγκεκριμένες εκκλήσεις, ότι αυξάνονται σημαντικά οι προσφυγικές ροές. Βεβαίως, αυτό έγινε ορατό στην πολύ μεγάλη του διάσταση τον τελευταίο χρόνο. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι’ αυτό, αλλά υπήρξαν από τότε οι εκκλήσεις.

Και, βεβαίως, να πούμε και το εξής. Πράγματι, απέτυχε η εφαρμογή, όπως φαίνεται, της μετεγκατάστασης εκατόν εξήντα χιλιάδων προσφύγων, παρά την απόφαση για την αίτηση μετεγκατάστασης εκατόν εξήντα χιλιάδων προσφύγων.

Όμως, μαζί ήμασταν σε μια Επιτροπή -ήταν και ο κ. Ξυδάκης τότε- όταν έγινε, αν θυμάστε, μια φιέστα για τη μετεγκατάσταση ελαχίστων ανθρώπων στο Λουξεμβούργο. Σας είπα τότε να μην προχωρείτε σε τέτοιες φιέστες, διότι θα εκτεθείτε, επειδή δεν είναι υποχρεωτικό, είναι προαιρετικό. Και κακώς δεν ήταν υποχρεωτικό. Δεν πετύχατε, δηλαδή, στη διαπραγμάτευση να είναι υποχρεωτικό.

Και παρ’ όλα αυτά, προχωρήσατε σε μια διαδικασία που θεωρώ ότι μακροπρόθεσμα αποδεικνύεται πως εκθέτει την ίδια την Κυβέρνηση και βέβαια την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία γι’ αυτό, για το ότι δεν λειτούργησε το σύστημα της μετεγκατάστασης. Και βέβαια, από τις εκατόν εξήντα χιλιάδες στις καινούριες αποφάσεις πήγαμε στις εβδομήντα δυο χιλιάδες πρόσφυγες.

Κύριε Υπουργέ, το άρθρο 60 μας βρίσκει αντίθετους. Είναι, ίσως, το πιο προβληματικό άρθρο -θα ήθελα να σας το τονίσω αυτό- πάνω στο οποίο βασίζεται η εφαρμογή της Συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τουρκίας. Διότι το πρόβλημα έχει να κάνει με τις απαραίτητες δικονομικές εγγυήσεις που θα πρέπει να προβλεφθούν σήμερα για να αποφευχθούν οι αθρόες μαζικές αποδοχές των αιτήσεων για άσυλο, είτε οι απορρίψεις με τον ίδιο τρόπο.

Ενώ, λοιπόν, οι πρώτες τρεις παράγραφοι ρυθμίζουν, σύμφωνα με την Οδηγία, τις διαδικασίες ασύλου, με την τέταρτη παράγραφο θεσπίζεται ειδική διαδικασία και δεν μπορούν να υπάρξουν οι εγγυήσεις των προηγούμενων άρθρων.

Και βέβαια, σημειώνω την προχειρότητα, την οποία σας ανέφερα πριν, και την έλλειψη σοβαρότητας, γιατί σήμερα μιλάμε για το προσφυγικό με τη μορφή του κατεπείγοντος. Συνεπώς, δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε ανάλυση των πάντων, όπως κληθήκαμε από πολλές πλευρές. Μιλάμε για ό,τι συγκεκριμένο μπορούμε να μιλήσουμε αυτή τη στιγμή.

Το δείχνει και η στάση πολλών κυβερνητικών παραγόντων το τελευταίο χρονικό διάστημα. Από πού να ξεκινήσω και πού να σταματήσω; Από τη δήλωση του κ. Μπαλτά για τιμητική κατάσταση της Ειδομένης; Δεν είναι τιμητική η κατάσταση της Ειδομένης. Κι αν ήταν ένα λάθος, αν θεωρούσε ότι ήταν ένα λάθος, δεν θα το ανέφερε.

Είναι, όμως, ένα ιδεολογικό υπόβαθρο της Ειδομένης, της Πλατείας Βικτωρίας, ένα ιδεολογικό υπόβαθρο το οποίο υπάρχει –δεν ξέρω αν υπάρχει σε όλους στην Κυβέρνηση, αλλά υπάρχει σε ορισμένους- και γενικά του δράματος που υφίστανται οι πρόσφυγες και οι μετανάστες στη χώρα.

Είναι η λογική, σύμφωνα με την οποία ανθρωπισμός είναι η παντελής απουσία του κράτους, αφού αν υπάρξει έστω μια υποτυπώδης οργάνωση, ένας υποτυπώδης συντονισμός, θα είναι καταπάτηση δικαιωμάτων. Δεν είναι έτσι. Δεν είναι αυτές οι θέσεις της Αριστεράς και ελπίζω να μην συναινείτε σε αυτό το πλαίσιο.

Για να μην θυμηθώ και άλλες δηλώσεις, όπως για παράδειγμα ότι είναι Νταχάου από τη μία μεριά και Χίλτον από την άλλη το ένα Κέντρο και το άλλο ή άλλα τα οποία είχαμε πρόσφατα στην Ολομέλεια.

Και, βέβαια, δεν ζητούμε ούτε δακρυγόνα ούτε χάος. Γιατί ειπώθηκε κι αυτό σε προηγούμενες συνεδριάσεις από Υπουργούς. Δεν το ζητούμε. Αυτό που ζητούμε είναι ειρηνικά να μεταφερθούν σε Κέντρα Φιλοξενίας οι πρόσφυγες.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, συνεχίζουμε να κάνουμε υπεύθυνη αντιπολίτευση και κριτική αυτή τη στιγμή στην Κυβέρνηση, όπως είναι ο ρόλος μας. Εδώ έχετε φέρει μια συμφωνία, που παρά το γεγονός ότι δημιουργείται ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός που δεν θα λειτουργήσει, ένα μέρος της αφορά τη Συμφωνία η οποία είπαμε ότι είναι ένα πρώτο βήμα για να προχωρήσει.

Γι’ αυτό, θα συνεχίσουμε στην εθνική γραμμή που χαράχτηκε στην Σύσκεψη των Αρχηγών. Θα ψηφίσουμε επί της αρχής το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Δεν θα σας δώσουμε, όμως, λευκή επιταγή. Θα παρακολουθήσουμε στενά και θα ελέγχουμε τις συνέπειες της εφαρμογής της συμφωνίας αυτής, η οποία θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερη και θα μπορούσε να είναι πιο πρακτική.

Επίσης, θα συνεχίσουμε σταθερά να συμβάλλουμε -σε Ελλάδα και Ευρώπη- με αυτό το οποίο κάνουμε όλο αυτό χρονικό διάστημα υπεύθυνα, για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, με σεβασμό στη νομιμότητα, στους πρόσφυγες και στις βασικές αρχές του ανθρωπισμού με τις οποίες δομήθηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Με αυτόν τον τρόπο εμείς αντιλαμβανόμαστε την υπεύθυνη αντιπολίτευση.

Θέλουμε να μιλήσετε και γι’ αυτά τα οποία σας έχουμε μιλήσει στη συνέχεια στη δευτερολογία σας, σε σχέση με το τι συμβαίνει τώρα και πώς θα το αντιμετωπίσει η Κυβέρνηση, γιατί δεν υπάρχει άλλος αυτή τη στιγμή από την Κυβέρνηση. Πρέπει να μας πείτε πώς θα αντιμετωπίσετε το θέμα της Χίου και αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή που μιλάμε.

Βέβαια φαντάζομαι ότι θα έχετε και μια απάντηση για το θέμα ότι υπάρχουν δυνάμεις της Αντιπολίτευσης οι οποίες όλον αυτό τον καιρό έχουν σταθεί υπεύθυνα στο συγκεκριμένο θέμα και σας κάνουν συγκεκριμένες προτάσεις.

Θέμα επικαιρότητας:
Μεταναστευτικό

Σύνολο: 51 Κείμενα

Πρόσφατα κείμενα

Ημερολόγιο κειμένων

Θέματα επικαιρότητας

Αρθρογράφοι