Η αποδόμηση του δημοτικού σχολείου
Μαράια Γαλιατσάτου, www.badiera.gr, Δημοσιευμένο: 2016-04-28
Στη χώρα όπου όλα γίνονται (με την κακή έννοια, όχι την άλλη, την παραμυθένια), ο υπουργός Παιδείας, αφού έριξε μια χαρά το τυράκι της ανθρωποφαγίας με τη δήθεν απόφασή του να αλλάξει τον τρόπο σύστασης των πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, προχώρησε περιχαρής στην αποδόμηση του δημοτικού σχολείου.
Αντί, λοιπόν, να επεκτείνει τον τύπο των ΕΑΕΠ σχολείων (με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), στο οποίο η Αισθητική Αγωγή (Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή), οι Νέες Τεχνολογίες, οι Ξένες Γλώσσες, η Φυσική Αγωγή είχαν έναν αναβαθμισμένο ρόλο στο ωρολόγιο πρόγραμμα, αποφάσισε –με συνοπτικές διαδικασίες– να τον καταργήσει.
Στον νέο τύπο σχολείου, στα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Σχολεία –ΕΤΟΣ (ριγώ – τι αρκτικόλεξο!)– η πολιτική ηγεσία καμώνεται πως προχώρησε σε διάχυση των διδακτικών αντικειμένων.
Πώς; Μα πετσοκόβοντάς τα, ώστε να βγουν τα κουκιά (αφού διορισμοί μηδέν, κρατικός προϋπολογισμός ισχνός έως ανύπαρκτος για τις προσλήψεις αναπληρωτών, κι ένα ΕΣΠΑ στην εκπαίδευση που πνέει τα λοίσθια). Έτσι, λοιπόν, αποφάσισε να καταργήσει εντελώς τη Θεατρική Αγωγή από την Ε᾽ και ΣΤ᾽ τάξη (ε, ναι, μωρέ, μεγαλώσαν τα παιδιά, τι να το κάνουν το θέατρο – πολυτέλεια!), να κόψει τ᾽ Αγγλικά μία ώρα από όλες τις τάξεις (ε, αφού θα πάνε φροντιστήριο!), μία ώρα από την Πληροφορική από τη Γ᾽ έως τη ΣΤ᾽ τἀξη (εντάξει, δεν είναι και για χόρταση), μία ώρα από τη Φυσική Αγωγή (ας πάνε γυμναστήριο), μία ώρα Μουσικής από τις μικρές τάξεις (μην είμαστε και πλεονέκτες)… Συν τοις άλλοις, πετάει κι από όλες τις τάξεις μία ώρα Ευέλικτης Ζώνης (όπου τα παιδιά έκαναν μια σειρά βιωματικών δράσεων) και μία ώρα Γλώσσας από τα μικρούλια (Α᾽ και Β᾽). Όπου, μάλιστα, θα λείπουν εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων (και θα λείπουν πολλοί, θυμηθείτε τι έγινε το Σεπτέμβρη), τα μαθήματα θα τα κάνουν οι δάσκαλοι (ω, ναι, και θέατρο και εικαστικά και μουσική και γυμναστική και ΤΠΕ παρακαλώ, μόνο ξένες γλώσσες δεν τους υποχρέωσαν ακόμη ν᾽ αναλάβουν – υπομονή, στον επόμενο τόνο, το Lower τι το ᾽χεις;).
Το καλύτερο το άφησα για το τέλος:
Τα σχολεία θα σχολούν στη 1:15, με το προαιρετικό πρόγραμμα να ξεκινά αμέσως μετά ΜΟΝΟΝ όμως εάν τηρούνται οι εξής προϋποθέσεις: βεβαίωση και από τους δύο γονείς ότι εργάζονται (διότι άνετα θα πάρουν όλοι βεβαίωση από τους εργοδότες τους, ειδικά στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές, όπου τρέχουν για ένα μεροκάματο από δω κι από κει) και ελάχιστος αριθμός μαθητών 14 (στους 13 καίγεσαι αμφοτερόπλευρα – και γονιός και μαθητής, αφού το ολοήμερο τμήμα δε θα λειτουργήσει).
Για τους εκπαιδευτικούς ας μη μιλήσω – θα μου πεις, καλά, ποιος νοιάζεται γι αυτούς; Πάντως τα ΜΜΕ με χαρά ανακοινώνουν τη «διάχυση» των διδακτικών αντικειμένων. Από 1.340 ΕΑΕΠ που είχαμε τώρα, σου λένε, πάμε στα 3.800 Ενιαίου Τύπου. Ή 3.600; 3.600. Καλά είναι – να τ᾽ αφήσω;
Αντί, λοιπόν, να επεκτείνει τον τύπο των ΕΑΕΠ σχολείων (με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), στο οποίο η Αισθητική Αγωγή (Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή), οι Νέες Τεχνολογίες, οι Ξένες Γλώσσες, η Φυσική Αγωγή είχαν έναν αναβαθμισμένο ρόλο στο ωρολόγιο πρόγραμμα, αποφάσισε –με συνοπτικές διαδικασίες– να τον καταργήσει.
Στον νέο τύπο σχολείου, στα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Σχολεία –ΕΤΟΣ (ριγώ – τι αρκτικόλεξο!)– η πολιτική ηγεσία καμώνεται πως προχώρησε σε διάχυση των διδακτικών αντικειμένων.
Πώς; Μα πετσοκόβοντάς τα, ώστε να βγουν τα κουκιά (αφού διορισμοί μηδέν, κρατικός προϋπολογισμός ισχνός έως ανύπαρκτος για τις προσλήψεις αναπληρωτών, κι ένα ΕΣΠΑ στην εκπαίδευση που πνέει τα λοίσθια). Έτσι, λοιπόν, αποφάσισε να καταργήσει εντελώς τη Θεατρική Αγωγή από την Ε᾽ και ΣΤ᾽ τάξη (ε, ναι, μωρέ, μεγαλώσαν τα παιδιά, τι να το κάνουν το θέατρο – πολυτέλεια!), να κόψει τ᾽ Αγγλικά μία ώρα από όλες τις τάξεις (ε, αφού θα πάνε φροντιστήριο!), μία ώρα από την Πληροφορική από τη Γ᾽ έως τη ΣΤ᾽ τἀξη (εντάξει, δεν είναι και για χόρταση), μία ώρα από τη Φυσική Αγωγή (ας πάνε γυμναστήριο), μία ώρα Μουσικής από τις μικρές τάξεις (μην είμαστε και πλεονέκτες)… Συν τοις άλλοις, πετάει κι από όλες τις τάξεις μία ώρα Ευέλικτης Ζώνης (όπου τα παιδιά έκαναν μια σειρά βιωματικών δράσεων) και μία ώρα Γλώσσας από τα μικρούλια (Α᾽ και Β᾽). Όπου, μάλιστα, θα λείπουν εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων (και θα λείπουν πολλοί, θυμηθείτε τι έγινε το Σεπτέμβρη), τα μαθήματα θα τα κάνουν οι δάσκαλοι (ω, ναι, και θέατρο και εικαστικά και μουσική και γυμναστική και ΤΠΕ παρακαλώ, μόνο ξένες γλώσσες δεν τους υποχρέωσαν ακόμη ν᾽ αναλάβουν – υπομονή, στον επόμενο τόνο, το Lower τι το ᾽χεις;).
Το καλύτερο το άφησα για το τέλος:
Τα σχολεία θα σχολούν στη 1:15, με το προαιρετικό πρόγραμμα να ξεκινά αμέσως μετά ΜΟΝΟΝ όμως εάν τηρούνται οι εξής προϋποθέσεις: βεβαίωση και από τους δύο γονείς ότι εργάζονται (διότι άνετα θα πάρουν όλοι βεβαίωση από τους εργοδότες τους, ειδικά στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές, όπου τρέχουν για ένα μεροκάματο από δω κι από κει) και ελάχιστος αριθμός μαθητών 14 (στους 13 καίγεσαι αμφοτερόπλευρα – και γονιός και μαθητής, αφού το ολοήμερο τμήμα δε θα λειτουργήσει).
Για τους εκπαιδευτικούς ας μη μιλήσω – θα μου πεις, καλά, ποιος νοιάζεται γι αυτούς; Πάντως τα ΜΜΕ με χαρά ανακοινώνουν τη «διάχυση» των διδακτικών αντικειμένων. Από 1.340 ΕΑΕΠ που είχαμε τώρα, σου λένε, πάμε στα 3.800 Ενιαίου Τύπου. Ή 3.600; 3.600. Καλά είναι – να τ᾽ αφήσω;