Προς τον Υπουργό Οικονομικών οι 10 βουλευτές της ΔΗΜΑΡ
21/10/2014

Οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς επικεντρώνουν την Επίκαιρη Επερώτηση σε οκτώ ενότητες:

Την ανασυγκρότηση των φοροελεγκτικών μηχανισμών.
Τις λίστες με τους καταθέτες σε Τράπεζες του εξωτερικού και τα εμβάσματα προς το εξωτερικό.
Τις υπεράκτιες, γνωστές ως OFFSHORE εταιρείες.
Την Επιτροπή άρθρου 70 και τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών.
Την αδυναμία των κρατικών μηχανισμών να εισπράξουν τον ΦΠΑ.
Την προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Τη διασύνδεση ταμειακών μηχανών με την εφορία.
Το λαθρεμπόριο καυσίμων, ποτών, και τσιγάρων.

Το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Επερώτησης

 
Παναγιώτης Παναγιώτου, Έθνος, 27/10/2014

Τα αποτελέσματα του ευρωπαϊκού «στρες τεστ» για τις τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες είναι σε γενικές γραμμές θετικά. Και αυτό είναι ένα καλό σταθεροποιητικό στοιχείο για την ελληνική οικονομία, καθώς οι τράπεζες είναι «θεσμικά» στοιχειά της, ενώ επιπλέον ένα μεγάλο μέρος των μετοχών τους -μέσω του ΤΧΣ- ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο. Το ότι οι τράπεζες πέρασαν το ευρωπαϊκό «στρες τεστ», χωρίς πολύ μεγάλες ανάγκες νέας κεφαλαιοποίησης, έχει οικονομικές και πολιτικές συνέπειες.

 
Γιάννης Κακουλίδης, Real News, 26/10/2014

Η εθνική γιορτή, πέρα από παρελάσεις, δοξολογίες, επίσημες τελετές και μεγαλοστομίες, ίσως θα έπρεπε να περιλαμβάνει και μερικές δημόσιες αναφορές για τον καθοριστικό ρόλο ενός… ΟΧΙ στην πορεία των λαών.
Από μικρά παιδιά μάθαμε στα σχολεία που πήγαμε πως η 28η Οκτωβρίου είναι η ημέρα που τιμάμε την επέτειο του ΟΧΙ που ως λαός είπαμε σε κείνους που ζήτησαν να τους παραδώσουμε την πατρίδα και το βιο μας, τις αξίες και τον πολιτισμό μας, το παρόν και το μέλλον μας. Εβδομήντα τέσσερα χρόνια μετά, αμβλυμένη η εθνική μνήμη αδυνατεί να προφέρει τα… σωτήρια ΟΧΙ που απαιτούνται για τον απεγκλωβισμό της χώρας από τα αδιέξοδά της.

 
Γιώργος Σιακαντάρης, Εφημερίδα των Συντακτών, 25/10/2014

Ενας από τους πλέον διαδεδομένους μύθους της μεταπολίτευσης είναι αυτός που θέλει σ’ αυτή την περίοδο να ηγεμονεύει ιδεολογικά η Αριστερά. Σύμφωνα με αυτόν τον μύθο, ανεξάρτητα από τη συμμετοχή ή όχι της Αριστεράς στην κυβερνητική διαχείριση, αυτή επέβαλλε την ιδεολογία της στο πολιτικό σύστημα. Ο αστικός πολιτικός συνασπισμός –υποστηρίζει ο μύθος–, έχοντας ενοχές για τη στάση του έναντι της Αριστεράς μετά τον Eμφύλιο, γνωρίζοντας τις ευθύνες του για την εγκαθίδρυση της δικτατορίας, αναγκάστηκε να ενσωματώσει στην ιδεολογία του, αλλά και στην πολιτική του πρακτική τις ιδέες της Αριστεράς.

 
Γιώργος Σιακαντάρης, www.badiera.gr, 22/10/2014

Ο Σπύρος Λυκούδης και ως πολιτικός και ως άνθρωπος είναι ιδιαιτέρως συμπαθής. Αν όμως ενδιαφέρεται για τη σύγκληση των δυνάμεων, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, εκπροσωπούν τις δυνάμεις του σοσιαλισμού και της δημοκρατίας, τότε στην πρότασή του για την απαραίτητη αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου, εκτός από “την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας”, θα έπρεπε να μη ξεχνά να αναφέρει και την ενίσχυση του κράτους παροχής κοινωνικών υπηρεσιών. Αυτό το κράτος είναι προϋπόθεση κάθε σοσιαλδημοκρατικού παραγωγικού μοντέλου ανάπτυξης.

 
Οι διάλογοι που ξεκινήσαμε θα συνεχιστούν
Θανάσης Θεοχαρόπουλος, Συνέντευξη στο Δημ. Κουκλουμπέρη, Εφημερίδα των Συντακτών, 22/10/2014

Από την μεριά μας επιδιώκουμε ο διάλογος να συνεχισθεί όχι μόνο με τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά με όλες εκείνες τις δυνάμεις που σας περιέγραψα και συμπεριλαμβάνονται στην προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης. Δεν ξεκινήσαμε έναν διάλογο για την ανασύνταξη του χώρου του δημοκρατικού σοσιαλισμού, της αριστερής σοσιαλδημοκρατίας και της πολιτικής οικολογίας με στόχο μία προοδευτική διακυβέρνηση της χώρας, για να μείνει στη μέση. Η ΔΗΜΑΡ προτείνει ένα πολιτικό σχέδιο που περιλαμβάνει την πολιτική και οργανωτική αυτονομία της και την προώθηση αποτελεσματικής πολιτικής συμμαχιών στη βάση προγραμματικών συγκλίσεων. Ο διάλογος συνεχίζεται και με τις δυνάμεις του σοσιαλδημοκρατικού χώρου.

 
Γιάννης Παπαθεοδώρου, dim/art, 20/10/2014

Μία από τις παράπλευρες απώλειες της κρίσης ήταν και η κρίση του «πολιτικού πολιτισμού». Σε μια εποχή που η εθνική ανασυγκρότηση απαιτούσε μια κουλτούρα συνεργασιών και συναίνεσης, το πολιτικό σύστημα απέδειξε ότι δεν διαθέτει τις απαραίτητες δυνάμεις για μια δημιουργική επανεκκίνηση. Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθούμε με περισσή ανησυχία και δικαιολογημένη αποστροφή το παιχνίδι του «μικρού δικομματισμού» να ανεβάζει την πολιτική θερμοκρασία της πόλωσης. Ο ΣΥΡΙΖΑ επινοεί «θεωρίες συνωμοσίας» και καταγγέλλει μεγαλοεπιχειρηματίες, εκδότες, συμφέροντα και αργυρώνητους βουλευτές, που γεμίζουν τους «κουμπαράδες» τους με κίνητρο την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας.

 
Μαρία Γιαννακάκη, 20/10/2014

Η κοινωνική, οικονομική, περιβαλλοντική και ηθική κρίση που βιώνει η ελληνική κοινωνία, ως αντανάκλαση και προέκταση της αντίστοιχης ευρωπαϊκής και παγκόσμιας, καθιστά αναγκαίο τον επαναπροσδιορισμό των πολιτικών υποκειμένων, που καλούνται να τη διαχειριστούν. Οι μέχρι τώρα αναφορές σε ιδεολογικά και πολιτικά σχήματα τίθενται, σκοπίμως ή εξ αντικειμένου, σε αμφισβήτηση.
Οι ευρωπαϊκές κοινωνίες και κατ’ επέκταση και η ελληνική, με την παγιωμένη ιστορικά διαφορά φάσης, ευτύχησαν να βιώσουν για σαράντα χρόνια μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο συνθήκες πολιτικής σταθερότητας, οικονομικής ανάπτυξης, υψηλής απασχόλησης, αποτελεσματικής κοινωνικής πολιτικής ενσωμάτωσης και άμβλυνσης των ανισοτήτων και κυρίως διεθνούς ειρήνης. Ο ρόλος της σοσιαλδημοκρατίας στη διαμόρφωση αυτών των συνθηκών ήταν καθοριστικός.

 
Διδάγματα της σοσιαλδημοκρατίας και μοντέλα κοινωνικής δικαιοσύνης
Φίλιππος Σαχινίδης, Γιώργος Σιακαντάρης, Τα Νέα, 20/10/2014

Η συζήτηση για την Κεντροαριστερά είναι μια αναγκαία συζήτηση που ξεκίνησε με λάθος τρόπο και συνεχίζεται με λάθος όρους. Η απουσία ιδεολογικού στίγματος, η υποκατάστασή του από παιχνίδια προσωπικών στρατηγικών είναι μερικές από τις αιτίες που αφήνουν τους πολίτες αδιάφορους για τις διαδικασίες διαμόρφωσης αυτού που συμβατικά ονομάζεται Κεντροαριστερά.

Πολιτική χωρίς ιδέες γίνεται. Αλλά πολιτική που θα στηρίζει την κοινωνική δικαιοσύνη, την αλληλεγγύη και την ισότητα χωρίς ιδέες δεν γίνεται. Γι’ αυτό θα τοποθετήσουμε τον διάλογο για την ελληνική Κεντροαριστερά σε άλλη βάση. Αυτός ο ασπόνδυλος ταξικά και ιδεολογικά όρος αντί του όρου σοσιαλδημοκρατία, που χρησιμοποιείται στην υπόλοιπη Ευρώπη, μαρτυρεί πόσο στη χώρα μας οι ιδέες υποκαθίστανται από τις προσωπικές στρατηγικές, είτε από τις ιδεοληψίες.

 
Γιάννης Ζ. Δρόσος, 19/10/2014

Όλα δείχνουν ότι σιγά-σιγά πηγάινουμε σε μία μετα-κρίση συνθήκη. Δεν φθάσαμε, πηγαίνουμε: η πρόσφατη απότομη αύξηση των ελληνικών spreads που προκλήθηκε εν πολλοίς από το περιεχόμενο που έλαβε η πολιτική αντιπαράθεση τις προηγούμενες μέρες θύμισε, μάλλον άγρια, σε όλους μας ότι η κρίση, και η οικονομική εξάρτηση που συνεπάγεται, είναι ακόμη εδώ. Βρισκόμαστε όμως ήδη πολύ μακριά από την αρχική της ένταση και μορφή.

Στην πολύ και πολλαπλά δύσκολη προσπάθεια να αποφύγει η Ελλάδα την περιέλευση εκτός από την ουσιαστική και σε τυπική χρεοκοπία και να αναγκασθεί σε έξοδο από το ευρώ, συνέβαλαν η υπομονή της ελληνικής κοινωνίας και οι αντοχές της και η εκλογική πονηρία του ελληνικού λαού.

 
Κώστας Καλλίτσης, Η Καθημερινή της Κυριακής, 19/10/2014

Οι προβλέψεις είναι εξαιρετικά δύσκολες, ιδιαίτερα αν αφορούν το μέλλον -όπως έλεγε με χιούμορ ο Niels Bohr- αλλά το βέβαιο είναι ότι ο αποπληθωρισμός στην Ευρώπη, η μείωση τιμών σε διεθνή εμπορεύματα και η μείωση των τιμών του πετρελαίου, ψαλιδίζουν τις προσδοκίες για παγκόσμια ανάπτυξη και προκαλούν άγχος στις αγορές. Που, όπως επιβεβαιώνεται, εύκολα γίνεται πανικός στην αγέλη. Ακόμα και στις ΗΠΑ, τα κεφάλαια βγαίνουν από τις μετοχές (πρακτικά, μόνο όσες σχετίζονται με την επιδημία του ιού Εμπολα ανεβαίνουν...) αναζητώντας ασφαλές καταφύγιο για να κρυφτούν, τα κρατικά ομόλογα – των οποίων, αν και λήγει το πρόγραμμα επαναγοράς της FED, οι αποδόσεις πέφτουν αντί να ανεβαίνουν.

 
Θωμάς Ψύρρας, Μεταρρύθμιση, 18/10/2014

Τον τελευταίο καιρό άρχισαν να δημοσιεύονται ονόματα ως προτάσεις υποψηφιότητας για τη θέση του προέδρου της Δημοκρατίας.
Η ονοματολογία έχει στόχο:
α) να θέσει ονόματα στο τραπέζι για να μετρήσει αντιδράσεις στήριξης ή μη προς αυτά
β) να αρχίσει η συζήτηση για το χρόνο των πρόωρων εκλογών για τον οποίο ενδιαφέρονται κυρίως η ΝΔ και ο Σύριζα, ο καθείς για τους δικούς του λόγους.
γ) να ενταθεί η πόλωση που επιδιώκουν συνειδητά τα δύο μεγάλα κόμματα.

 
Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Φ. ΚΟΥΒΕΛΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ Κ.Ε ΤΗΣ ΔΗΜΑΡ
18/10/2014

Είναι ανάγκη όλες οι πολιτικές δυνάμεις, στο πλαίσιο μιας εθνικής συνεννόησης, με όλες τις διαφορές και τις αντιθέσεις τους, να συζητήσουν και να διεκδικήσουν την αναδιάρθρωση του χρέους. Πρέπει ταυτόχρονα να διεκδικηθεί ένα ευρωπαϊκό επενδυτικό πρόγραμμα με ενίσχυση των δημοσίων επενδύσεων και παροχή εγγυήσεων και ρευστότητας στην αγορά. Η διεκδίκηση αυτή πρέπει να γίνει με τη μέγιστη δυνατή συσπείρωση στο εσωτερικό της χώρας.
Η καλλιέργεια της όξυνσης και της πόλωσης αποτελεί επιλογή της κυβέρνησης για να δείξει ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν που ακολουθεί. Αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Και για αυτό δεν πείθει.

 
H νέα Εκτελεστική Επιτροπή
18/10/2014

Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής της Δημοκρατικής Αριστεράς επανεξελέγη ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος κατά τη ψηφοφορία που διεξήχθη.

Ο Θ. Θεοχαρόπουλος συγκέντρωσε 63 ψήφους (ποσοστό 61%) έναντι 35 (ποσοστό 34%) που συγκέντρωσε ο Χρ. Πετράκος, σε σύνολο 104 ψηφισάντων. Κατά τη διαλογή των ψηφοδελτίων βρέθηκαν 5 λευκά (ποσοστό 5%) και 1 άκυρο.

Τα μέλη της Ε.Ε(10 νεοεκλεγέντα  μέλη από τα 17 που είχαν εκλεγεί μετά το 2ο Συνέδριο)

 
Κώστας Καλλίτσης, Η Καθημερινή της Κυριακής, 12/10/2014

Την περασμένη Δευτέρα, η Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας ανακοίνωσε τα στοιχεία για την εξέλιξη των παραγγελιών της γερμανικής βιομηχανίας τον Αύγουστο. Ηταν μειωμένες 5,7% σε σχέση με εκείνες που είχαν γίνει τον Ιούλιο. Υποστηρίχθηκε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και ότι αυτή η πτώση οφειλόταν σε αρρυθμίες ημερολογιακού χαρακτήρα. Οι διαφωνούντες αντέταξαν ότι αυτές οι αρρυθμίες εξομαλύνονται στο χρονικό διάστημα του διμήνου Ιουλίου- Αυγούστου, μέσα στο οποίο ωστόσο υπήρξε σωρευτική μείωση των παραγγελιών. Οι δύο αντίθετες απαντήσεις στο ίδιο ερώτημα, αν η μείωση αντανακλά μείωση της βιομηχανικής δραστηριότητας ή όχι, παρέμειναν στον αέρα.

 
Φώτης Κουβέλης, Συνέντευξη στον Ανδρ. Μπελεγρή, ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, 12/10/2014

Η ΔΗΜΑΡ και εγώ προσωπικά δεν βρεθήκαμε απλώς στο στόχαστρο μετά την έξοδό μας από την τρικοματική κυβέρνηση. Έχω μιλήσει και άλλες φορές για τους επίδοξους χωροτάκτες της πολιτικής ζωής. Δεχθήκαμε έναν αδυσώπητο πόλεμο, πολλές φορές ακόμα και ανοίκειες επιθέσεις από κύκλους που κάποτε μας εκθείαζαν και μας υμνούσαν. Ο λόγος ήταν ότι δεν θελήσαμε να βαδίσουμε τον δρόμο που μας υπέδειξαν. Αυτό πληρώσαμε, αυτό πληρώνουμε ακόμα

 
Ο τόπος έχει ανάγκη μια προοδευτική διακυβέρνηση
Δημήτρης Χατζησωκράτης, Συνέντευξη στην Ειρ. Μπέλλα, Βραδινή της Κυριακής, 12/10/2014

Ένα κόμμα, όπως η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, όπως και ο τίτλος του κόμματος υποδηλοί, στρατηγικά θα πρέπει να επιδιώκει συμμαχίες που θα περιλαμβάνουν ευρύτερες δυνάμεις της αριστεράς, προοδευτικές, σοσιαλιστικές και δυνάμεις της πολιτικής οικολογίας. Η συνεργασία με συντηρητικότερες δυνάμεις μόνο για ειδικούς στόχους θα πρέπει να αντιμετωπίζεται, όπως αυτός του Ιουνίου του 2012 για την αποτροπή της πτώχευσης και της χρεοκοπίας και την έξοδο της χώρας από το ευρώ. Έτσι λοιπόν δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είναι μεμπτό η ΔΗΜΑΡ να θεωρεί ότι στην ύστερη μνημονιακή και μεταμνημονιακή ο τόπος έχει ανάγκη για μια προοδευτική διακυβέρνηση, που προφανώς με βάση τις προϋποθέσεις που ανέφερα, θα μπορεί να συμμετάσχουν ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΜΑΡ.

 
Νίκη Φούντα, Συνέντευξη στον Απ. Διαμαντή, Ελευθεροτυπία, 11/10/2014

Λυπάμαι πραγματικά που ο θεσμός της Προεδρίας της Δημοκρατίας έχει γίνει «πιόνι» και
εξισώνεται με το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών. Η ανατροπή μίας κυβέρνησης –εφόσον είναι
δεδομένο πως διαφωνούμε με την πολιτική που ασκεί – οφείλει να γίνεται με πολιτικούς και
κοινωνικούς όρους και όχι με μεθοδεύσεις που ευτελίζουν τους θεσμούς. Θα πρέπει επιτέλους να
διαχωριστεί η εκλογή του Πρώτου Πολίτη της χώρας από την διεξαγωγή ή όχι εκλογών. Έχω
δηλώσει πως θα ψηφίσω βάσει αξιοσύνης προσώπου και με σεβασμό προς το Σύνταγμα. Θεωρώ
εξαιρετικά σημαντικό το να προταθεί η ψήφιση του Προέδρου της Δημοκρατίας απευθείας από
τους πολίτες στο έτος Συνταγματικής Αναθεώρησης που ακολουθεί

 
Η Ομιλία του Προέδρου της ΔΗΜΑΡ στη Βουλή για την ψήφο εμπιστοσύνης
Φώτης Κουβέλης, 10/10/2014

Η παρούσα κυβέρνηση δεν μπορεί και δεν θέλει.
Ακόμη και στα πεδία που δεν υπάρχει πίεση από τους δανειστές, ο τρόπος που προωθεί τις μεταρρυθμίσεις είναι συντηρητικός. Οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης απορρυθμίζουν τις δομές του κράτους. Οι μεταρρυθμίσεις είναι απαραίτητες, αλλά όπως εφαρμόζονται από την κυβέρνηση οδηγούν στην απορρύθμιση των δικαιωμάτων και των συνθηκών ζωής των πολιτών.
Είναι επιτακτική η ανάγκη αλλαγής της πολιτικής σε προοδευτική κατεύθυνση. Οι στόχοι είναι συγκεκριμένοι. Ουσιαστική επαναδιαπραγμάτευση με τους εταίρους και προοδευτική ανασυγκρότηση, με μεγάλες δομικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις σε όλους τους τομείς, σε μια πορεία βιώσιμης ανάπτυξης, με μείωση των ανισοτήτων και εμβάθυνση της δημοκρατίας.

 
Παναγιώτης Παναγιώτου, Έθνος, 10/10/2014

Στη Σύνοδο του Μιλάνου δεν υπήρξε κάποια σημαντική πρόοδος για το φλέγον θέμα της ανεργίας. Και κυρίως δεν συνδέθηκε με την αναπτυξιακή ώθηση που χρειάζεται η Ευρώπη, καθώς η Γερμανία εξακολουθεί να εμμένει στις σκληρές πολιτικές δημοσιονομικής πειθαρχίας. Με προφανή τον κίνδυνο ύφεσης για την Ευρώπη, το διακύβευμα είναι η ανάπτυξη. Και οι ευρωπαϊκοί προϋπολογισμοί αυτό το διακύβευμα οφείλουν να υπηρετήσουν.
Οπως ο Ιταλός πρωθυπουργός, Ματέο Ρέντσι, είπε «χωρίς ανάπτυξη δεν υπάρχει δουλειά, χωρίς δουλειά δεν υπάρχει αξιοπρέπεια και χωρίς αξιοπρέπεια δεν υπάρχει Ευρώπη. Το να βάλουμε την ανάπτυξη στο επίκεντρο, σημαίνει ότι ζητάμε από την Ευρώπη να γίνει και πάλι ο εαυτός της». Βέβαια, καλά είναι τα λόγια, αλλά, εάν δεν έχουμε αλλαγή πολιτικών, δεν αρκούν…

 
Γιώργος Σιακαντάρης, Εφημερίδα των Συντακτών, 09/10/2014

Μερικά ρεπορτάζ αναφερόμενα στο συνέδριο της ΔΗΜΑΡ μιλούσαν «για κλίμα αποσύνθεσης και έντονης αμφισβήτησης του Φώτη Κουβέλη». Τελικά ο αμφισβητούμενος Κουβέλης έλαβε 68,3%, ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό, και η δεύτερη υποψηφιότητα του Δημήτρη Λουκά, ενός στελέχους υπόδειγμα ήθους και υψηλής επιστημονικής κατάρτισης, ξεπέρασε το 21%. Το ήθος τους το έδειξαν και οι δύο υποψήφιοι στις μετεκλογικές τους δηλώσεις. Σ’ αυτή την «αποσύνθεση» δεν υπήρξαν (εκτός ελαχίστων απόλυτα καταδικαστέων εξαιρέσεων) αντιπαραθέσεις προσβλητικές του πολιτικού πολιτισμού. Ενώ επίσης το Κείμενο Θέσεων, μέσα από τη σύνθεση των διαφορετικών πολιτικών απόψεων (εδώ συνέβαλαν ισότιμα όλες οι ιδεολογικές τάσεις του κόμματος) υπερψηφίστηκε σχεδόν από το σύνολο των συνέδρων.

 
Δημήτρης Λουκάς, Συνέντευξη στο Δημ. Κουκλουμπέρη, Εφημερίδα των Συντακτών, 06/10/2014

Η σχέση μας με τον ΣΥΡΙΖΑ θα είναι μια δύσκολη διαδικασία διαλόγου πάνω στα μεγάλα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας. Ο διάλογος αυτός θα πρέπει να συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση προκειμένου να διαμορφωθεί η βάση μιας προγραμματικής συμφωνίας για τη διακυβέρνηση της χώρας. Στη διαδικασία αυτή το κόμμα μας θα πορευτεί με αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση την οργανωτική και πολιτική αυτονομία του. Το προτιμητέο κατά τη δική μου άποψη είναι η ταυτόχρονη συμφωνία σε προγραμματικό πλαίσιο και η αυτόνομη είσοδος της Δημοκρατικής Αριστεράς στη Βουλή.

 
Επανεξελέγη ο Φ. Κουβέλης Πρόεδρος με 68,34%
06/10/2014

Μόλις έγινε γνωστό το αποτέλεσμα, ο Φ. Κουβέλης τόνισε ότι η ΔΗΜΑΡ επανέρχεται ολικά στην πολιτική ζωή και θέλει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της απέναντι στην κοινωνία, ώστε να βγει η χώρα από την κρίση, αλλά με τους ανθρώπους όρθιους. «Η ΔΗΜΑΡ είναι δύναμη ευθύνης για αλλαγή» είπε «και θα διεκδικήσει σταθερά, με τις θέσεις και τις ιδέες της, λύσεις στα μεγάλα προβλήματα της χώρας. Προχωράμε ενωμένοι και με συλλογικότητα και με σαφήνεια πολιτικών θέσεων».

Αποτελέσματα εκλογών για την Κεντρική Επιτροπή

Φ. ΚΟΥΒΕΛΗΣ(Η εισηγητική Ομιλία στο Συνέδριο): ΔΡΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡ

 
Η ομιλία του στο 3ο Συνέδριο της ΔΗΜΑΡ
Νίκος Τσούκαλης, 05/10/2014

Η χώρα βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Παρατηρούμε τη σταδιακή εξασθένιση της κυβερνητικής πλειοψηφίας καθώς και το σταδιακό αδιέξοδο της διακυβέρνησης Παράλληλα, όλες οι νέες οικονομικές εκθέσεις δεν αφήνουν αμφιβολίες : το «πρόγραμμα δεν βγαίνει». Ήταν και λάθος η συνταγή και λάθος το φάρμακο. Δεν χρειάζεται ωστόσο να το μάθουμε από τις εκθέσεις του ΔΝΤ. Το βλέπουμε καθημερινά στην κοινωνία που βουλιάζει στην απελπισία, στην οικονομία που βουλιάζει στην ύφεση, στις συμπεριφορές που ενισχύουν την απαξίωση του πολιτικού συστήματος.

 
Η ιδεολογική ταυτότητα της ΔΗΜΑΡ και οι στόχοι της ηγεσίας, ενόψει Συνεδρίου
Γιώργος Σιακαντάρης, Τα Νέα, 02/10/2014

Αρχίζει σήμερα το έκτακτο Συνέδριο της ΔΗΜΑΡ. Οι εξελίξεις του φαίνεται να μη συγκινούν ευρύτερα κοινωνικά στρώματα που αναζητούν εναλλακτικές κυβερνητικές λύσεις, οι οποίες όμως θα εγγυώνται την παραμονή της χώρας στην ευρωζώνη. Εχουν όμως ενδιαφέρον.

Η ανανεωτική Αριστερά διαμορφώθηκε στην Ελλάδα μέσα από την αντιπαλότητά της με τον φιλοσοβιετικό κομμουνισμό. Αυτή όμως ήταν η πρώτη όψη ενός πολύ βαθύτερου ζητήματος. Αυτός ο πολιτικός χώρος πρωτίστως εξέφρασε την πεποίθηση ότι καμία αλλαγή προς την κατεύθυνση της μείωσης των ανισοτήτων δεν θα μπορούσε να υπάρξει έξω από το δημοκρατικό πλαίσιο.

 
Χρήστος Μαχαίρας, Τα Νέα, 01/10/2014

Στο δημόσιο διάλογο ευδοκιμεί τον τελευταίο καιρό ένα είδος αναλυτών και πολιτικών που διδάσκουν… ακινησία και διακονούν το αμετάβλητο. Λαμπρό παράδειγμα τα πονήματά τους περί ανανεωτικής Αριστεράς και κεντροαριστεράς, τα οποία κάλλιστα θα μπορούσαν να είχαν εκπονηθεί προ δεκαετίας, αφού αντιλαμβάνονται το κοινωνικό υπόστρωμα αυτών των χώρων ως να μην είχε υπάρξει η κρίση και οι τεκτονικές αλλαγές που τη συνόδευσαν.
Κάπως έτσι, η μεσαία τάξη, ο εκλογικός αιμοδότης της κεντροαριστεράς μέχρι το 2010, αντιμετωπίζεται με τα αναλυτικά εργαλεία της περιόδου Σημίτη, λες και δεν είναι αυτή που πλήρωσε το μάρμαρο της ύφεσης και μετανάστευσε σε άλλα πολιτικά λιμάνια. Με τον ίδιο τρόπο, το πολιτικό και ιδεολογικό ρεύμα της ανανεωτικής αριστεράς απαιτείται να λειτουργεί ως κλαμπ … πολιτικού πολιτισμού που χορηγεί άλλους χώρους και όχι ως δύναμη που καλείται να συμβάλει στην ανάσχεση των επιπτώσεων της κρίσης

 
Νίκος Σκιαδάς, 01/10/2014

Το πρόβλημα με τη ΔΗΜ.ΑΡ είναι σήμερα πρόβλημα ταυτότητας. Όλες οι κινήσεις της που κατέληξαν σε αποτυχία οφείλονται στην έλλειψη σαφούς και συγκεκριμένου πολιτικού προσανατολισμού ο οποίος ξεκινάει από το τι είναι και τι εκπροσωπεί αυτό το Κόμμα ,το δικό μας κόμμα. Ίσως το πρόβλημα αυτό ενυπήρχε από τη στιγμή της ιδρύσεως της Δημοκρατικής Αριστεράς. Όσοι φύγανε τότε από τον Ενιαίο συνασπισμό δεν είχαν όλοι στο πίσω μέρος του μυαλού τους την ίδια σκέψη για το γιατί φύγανε και το τι θέλανε να φτιάξουν.

Άλλοι φύγανε γιατί θέλανε να φτιάξουνε ένα νέο Καθαρά σοσιαλδημοκρατικό και εκσυγχρονιστικό Κόμμα, δηλαδή να ολοκληρώσουνε το ανολοκλήρωτο εκσυγχρονισμό της Σημιτικής Περιόδου γιατί αυτόν θεωρούσαν ότι έλειπε από την Ελληνική Κοινωνία.

 
Γιώργος Θεοτοκάς, www.iefimerida.gr, 30/09/2014

Μπαίνοντας ήδη σε μία προεκλογική ή οιονεί προεκλογική περίοδο, ενόψει προεδρικής εκλογής, διατυπώνεται σε κάθε ευκαιρία από τους επικεφαλής των δύο κομμάτων της κυβέρνησης, αλλά και από τα στελέχη τους, η εκτίμηση ότι πρέπει να αποφευχθούν οι εκλογές, ότι η χώρα δεν πρέπει να διακινδυνεύσει το μέλλον της, να μπεί σε περιπέτειες ή να καταστρέψει όσα με τόσο κόπο έχτισε την τελευταία περίοδο. Πολιτικός λόγος δηλαδή που συνήθως χαρακτηρίζεται με τη φράση-κλισέ, κινδυνολογία.

Μπορεί όμως σε μία δημοκρατία και μάλιστα ευρωπαϊκής χώρας οι εκλογές να αποτελούν απειλή καταστροφής ή κατάρρευσης;

 
Σωτήρης Βαλντέν, Μεταρρύθμιση, 30/09/2014

Με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για την φυγή των καταθέσεων από τις τράπεζες στην περίπτωση κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (και την χυδαία εκλαΐκευσή τους από τον γραφικό ακροδεξιό κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ) η κυβέρνηση διέβη τον Ρουβικώνα. Πανικόβλητη μπροστά στην προοπτική της ήττας της, ακολουθεί πλέον την τακτική του «αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων». Καθίσταται έτσι διπλά επικίνδυνη για τη χώρα.
Η προσπάθεια αποσταθεροποίησης του τραπεζικού συστήματος αποτελεί ακραία, αλλά λογική συνέπεια των θέσεων πάνω στις οποίες στηρίζουν εδώ και χρόνια την προπαγάνδα τους η κυβέρνηση και πολλοί από τους υποστηρικτές της: «πολιτική αυτοκτονία της χώρας» οι τυχόν εκλογές, αναπόφευκτα τα σενάρια Αργεντινής και Βενεζουέλας, αν όχι και των Μπολσεβίκων, με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, «ανοίγουν οι πύλες της κολάσεως» αν έρθει ο Τσίπρας

 
Κώστας Καλλίτσης, Η Καθημερινή της Κυριακής, 28/09/2014

Λαχανιάζουμε, μας κόβεται η ανάσα, νιώθουμε ότι πλέον δεν μας κρατούν τα πόδια μας από το πολύ τρέξιμο, αλλά παρά ταύτα δεν έχουμε απομακρυνθεί από το σημείο εκκίνησης ούτε λίγα μέτρα. Πώς το καταφέραμε; Κάνοντας εξαντλητικό τροχάδην επιτόπου. Ή, με άλλα λόγια, ακολουθώντας την τακτική του σκύλου. Οταν αυτός τρέχει πίσω από την ουρά του.
Είναι χαρακτηριστικές οι συγκρούσεις γύρω από το πρόβλημα του κράτους. Χωρίς ισχυρό κράτος καμία πολιτική δεν μπορεί να εφαρμοστεί αποτελεσματικά, κάθε ανεπτυγμένη οικονομία στηρίζεται σε ένα ισχυρό κράτος - αυτά και άλλα είναι κοινός τόπος, πασίγνωστα.

 
Αν το ΠΑΣΟΚ μεταβάλλει τη στάση του, μπορεί να γίνει μέρος της προοδευτικής διακυβέρνησης
Φώτης Κουβέλης, Συνέντευξη στη Μ. Ζαφειριάδου, Real News, 28/09/2014

Έχω δηλώσει και με άλλη ευκαιρία ότι το τρίτο συνέδριο της Δημοκρατικής Αριστεράς μπορεί και πρέπει να αποδειχθεί εφαλτήριο μιας νέας πορείας. Η επιδίωξή μας είναι συγκεκριμένη: η ολική επαναφορά της ΔΗΜΑΡ στην κοινωνία και την πολιτική ζωή του τόπου. Όλη η εξουσία ανήκει στους συνέδρους. Αυτοί θα κρίνουν πού λαθέψαμε, αυτοί θα αποφασίσουν για την πολιτική των συμμαχιών, αυτοί θα πουν από ποια θέση θεωρούν πως πρέπει ο καθένας μας να δώσει τη μάχη.

 
Γιώργος Μπουλμπασάκος, Ελευθεροτυπία, 27/09/2014

Το ανανεωτικό ρεύμα της Ελληνικής Αριστεράς, μετά το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών, βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή. Αυτό το ρεύμα, που στην ιστορική του διαδρομή μπόλιασε την ελληνική κοινωνία με τις αρχές του δημοκρατικού σοσιαλισμού, τις αξίες της συμμετοχής στα δημόσια πράγματα και με την υπεράσπιση των ανθρωπίνων και κοινωνικών δικαιωμάτων, αντιμετωπίζει πρόβλημα πολιτικής επιβίωσης.

Οι αιτίες που η ΔΗΜΑΡ, κύριος εκφραστής αυτού του ρεύματος, έφτασε ώς εδώ είναι αρκετές. Πολλές κατορθώσαμε να τις προσεγγίσουμε στις αλλεπάλληλες συνεδριάσεις των οργάνων, άλλες μας διαφεύγουν, άλλες δεν θα τις μάθουμε ποτέ.

 
Γιώργος Σιακαντάρης, Τα Νέα, 25/09/2014

Η εκλογή Προέδρου είναι αναγκαία για να δοθεί χρόνος στη χώρα να διαπραγματευτεί το χρέος, στην Κεντροαριστερά για να συγκροτηθεί και στον ΣΥΡΙΖΑ για να αποκτήσει πραγματική αριστερή φυσιογνωμία.
Αντί προκήρυξης εκλογών, οι αρχηγοί των κομμάτων οφείλουν να συζητήσουν καθαρά και ανοικτά, σε μια κοινή σύσκεψη υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, τι πρέπει να προτείνει η χώρα μας για την αναδιάρθρωση του χρέους. Θα ήταν πολύ θετικό μια τέτοια πρόταση να την είχαν ήδη κάνει τα δύο κόμματα της ελληνικής «Κεντροαριστεράς».
Και τώρα το κρίσιμο ερώτημα: τι Πρόεδρο χρειαζόμαστε ακριβώς; Αν είναι σωστή η ανάλυση που θεωρεί ότι στο άμεσο μέλλον αλλάζει η πολιτική ατζέντα στην Ευρώπη, τότε η Ελλάδα χρειάζεται Πρόεδρο που θα μπορεί να εκπροσωπεί τα στοιχεία του ευρωπαϊκού κεϊνσιανισμού.

 
Παναγιώτης Παναγιώτου, Έθνος, 24/09/2014

Στις δημόσιες δηλώσεις Μέρκελ – Σαμαρά δεν ελέχθη κάτι νέο. Ούτε υπήρξε -παρά τα εύσημα- κάποια δέσμευση. Ηταν φυσικό και αναμενόμενο. Εξάλλου, η γερμανική πλευρά, πριν ακόμα γίνει η συνάντηση, την είχε οριοθετήσει. Ο εκπρόσωπός της είχε ξεκαθαρίσει ότι το ελληνικό πρόβλημα δεν αποφασίζεται σε «διμερές επίπεδο» και ότι «μετά το πέρας του προγράμματος, θα εξετασθεί εάν η Ελλάδα θα χρειασθεί περαιτέρω βοήθεια και, εάν ναι, ποια».

Βέβαια, ο ρόλος της γερμανικής κυβέρνησης, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών ισορροπιών, είναι καθοριστικός, εξ ου και η σημασία της συνάντησης…

 
Γιώργος Λακόπουλος, Τα Νέα, 23/09/2014

Πρόγραμμα ακριβώς δεν το λες. Περισσότερο είναι απαρίθμηση σχολιασμών που καταπίνουν και κάποιες όντως πρωτότυπες ιδέες. Κατά τα λοιπά, τα «21 σημεία» που παρουσίασε ο Στ. Θεοδωράκης για Το Ποτάμι, είναι καλή προσπάθεια που θα είχε ενδιαφέρον με καλύτερη επεξεργασία.

Το γενικό χαρακτηριστικό του «προγράμματος» είναι ότι δεν έχει διακριτό πολιτικό πλαίσιο ούτε το διαπερνά κάποια ιδεολογία. Σαν να μην υπήρξαν ποτέ οι όροι: Αριστερά, Δεξιά, προοδευτικό, συντηρητικό, σοσιαλισμός, νεοφιλελευθερισμός. Για τους συντάκτες του υπάρχουν μόνο ουδέτερες «λύσεις», επί χάρτου φυσικά.

 
Χρήστος Μαχαίρας, Συνέντευξη στον Δ. Κουκλουμπέρη, Εφημερίδα των Συντακτών, 22/09/2014

Οι αποχωρήσεις των μελών της Μεταρρυθμιστικής Τάσης είναι η τελευταία πράξη μιας προαναγγελθείσας ρήξης, που άρχισε να γράφεται αμέσως μετά την έξοδό μας από την τρικομματική κυβέρνηση. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τότε μέχρι σήμερα, ορισμένοι πρώην σύντροφοι αποχώρησαν, ορισμένοι αποχωρούν τώρα. Δεν είναι ευχάριστο. Ούτε είναι «κλισέ» να σας πω ότι δεν μας περισσεύει κανείς. Αλλά έτσι είναι η πολιτική… Ο καθένας κάνει τις επιλογές του. Διαλέγει δρόμο, όχημα και προορισμό. Το εισιτήριο καταβάλλεται πάντοτε στο τέλος. Ποτέ στην επιβίβαση.

 
Κώστας Καλλίτσης, Η Καθημερινή της Κυριακής, 21/09/2014

Κρίση, εξ ορισμού σημαίνει αστάθεια. Και η αστάθεια δεν αφήνει άθικτη καμία χώρα της Ευρώπης, όπως δείχνουν οι κυβερνητικές ανακατατάξεις, οι εύθραυστες συμμαχίες, οι ρευστοί συσχετισμοί δυνάμεων που διαμορφώνονται από χώρα σε χώρα. Αλλά πέραν της κυβερνητικής αστάθειας, υπάρχουν ευρωπαϊκές χώρες που ταλανίζονται σήμερα από βαθύτερη αστάθεια, πολιτική αστάθεια. Από έλλειψη πολιτικής (όχι απλά κυβερνητικής...) σταθερότητας.

Παράδειγμα, μια τέτοια κατηγορία είναι εκείνες στις οποίες τίθεται ως διακύβευμα ή ίδια η κρατική συνοχή, το ενιαίο της κρατικής τους οντότητας.

 
Φώτης Κουβέλης, Συνέντευξη στη Δ. Κρουστάλλη, Το Βήμα της Κυριακής, 21/09/2014

Αποτελεί σταθερή μου άποψη – την υποστηρίζω εδώ και καιρό, σας παραπέμπω μάλιστα σε όλες τις εντός του 2014 συνεντεύξεις που έχω παραχωρήσει – ότι η προεδρική εκλογή δεν είναι μία τυπική διαδικασία, διακοσμητικού χαρακτήρα. Ο ίδιος ο Πρόεδρος δεν είναι διακοσμητικό πρόσωπο.
Ο συνταγματικός νομοθέτης, αντιλαμβανόμενος τη θεσμική σημασία του ρόλου του Προέδρου, δημιουργεί με τις προϋποθέσεις που θέτει, όπως οι αυξημένες πλειοψηφίες, ένα πλαίσιο πολιτικών συναινέσεων, χωρίς τη συνδρομή των οποίων η προεδρική εκλογή καθίσταται αδύνατη.
Τι λέω εγώ, λοιπόν. Λέω ότι η προεδρική εκλογή συναρτάται με τις ασκούμενες πολιτικές, υπό την έννοια του ότι δεν μπορεί να αναμένουνε πολιτικές συνεννοήσεις, συναινέσεις και συμπτώσεις, αν αυτές οι πολιτικές εξακολουθούν να διευρύνουν τα κοινωνικά ρήγματα.

 
Σάκης Παπαθανασίου, 19/09/2014

Η αποχώρηση της Μεταρρυθμιστικής Τάσης (ΜΕ.ΤΑ) από τη Δημοκρατική Αριστερά ολοκληρώνει τη διαφορετική στρατηγική που είχε από αυτήν του κόμματος κυρίως μετά την έξοδο από την κυβέρνηση.

Η ΜΕ.ΤΑ με την αποχώρηση της έθεσε ως βασική επιδίωξη τη συγκρότηση μιας πολιτικής οντότητας που θα υποστηρίζει την προώθηση των μεταρρυθμίσεων στη χώρα. Ας δούμε ορισμένες παραμέτρους αυτού του θέματος.

 
Διοικητική Μεταρρύθμιση – τι κάναμε
Αντώνης Μανιτάκης,

•Η αξιολόγηση των δομών όλων των υπουργείων, ένα τεράστιο έργο, έχει ολοκληρωθεί και έχει εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης.

•Τα νέα οργανογράμματα και τα προεδρικά διατάγματα είναι έτοιμα. Για πρώτη φορά η ελληνική δημόσια διοίκηση θα έχει μια σταθερή και ορθολογική δομή, σύμφωνη με τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας, που δεν θα τροποποιείται αυθαίρετα και με βάση την πελατειακή λογική.

.•Για πρώτη φορά επίσης γίνονται περιγράμματα θέσεων εργασίας, ώστε κάθε δημόσιος υπάλληλος να ξέρει ακριβώς ποια καθήκοντα καλείται να επιτελέσει, με ποια προσόντα, σε ποια θέση

 
Δικαιοσύνη- Τι κάναμε
Αντώνης Ρουπακιώτης,

-ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

-ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΟ-ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ — ΕΣΠΑ

-Ι. Νόμοι
-ΙΙ. Σχέδια Νόμων

-ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΥΔΔΑΔ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΙΟΥΛΙΟΣ 2012 - ΙΟΥΝΙΟΣ 2013

 
Υφυπουργός ΠΑΙΘΠΑ -Τι κάναμε
Θεόδωρος Παπαθεοδώρου,


Ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια όλης της χώρας Τριετούς διάρκειας (2013-2015) μέσω ΕΣΠΑ ύψους 70 εκ. € (ήδη έχει δρομολογηθεί για την επόμενη χρονιά)

-7000 Αναπληρωτές Καθηγητές επιλεγμένοι αξιοκρατικά σε αντίθεση με πρακτικές παρελθόντων ετών σύμφωνα με τα μόρια από τον πίνακα αναπληρωτών.

-Δράση κοινωνικής συνοχής, μείωσης της σχολικής διαρροής και εξομάλυνσης κοινωνικών ανισοτήτων.

-511 Κέντρα Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλη τη χώρα

-45.000 μαθητές σε όλη την Ελλάδα και 70.000 για την επόμενη χρονιά

 
Υφυπουργός Υγείας- Τι κάναμε
Φωτεινή Σκοπούλη,

Οι υποκειμενικοί όροι συμμετοχής μου.

Ανέλαβα την ευθύνη της Υφυπουργού θεωρώντας ότι:

• κάτω από τα τεράστια οικονομικά προβλήματα της χώρας, οι πολιτικές δυνάμεις που συγκροτούσαν την τρικομματική κυβέρνηση θα είχαν ως διττό στόχο α) τον εξορθολογισμό των δαπανών στην Υγεία και β) την απόδοση των εξοικονομούμενων πόρων σε τομείς που δεν ήταν αναπτυγμένοι ή που χρειάζονταν ιδιαίτερη ενίσχυση.

 
Γενική Γραμματέας του ΕΚΔΔΑ-Τι κάναμε
Άννα Αναγνωστοπούλου,

Το έργο που αναφέρεται παρακάτω, έγινε την χρονική περίοδο Οκτωβρίου 2012 – Ιουνίου 2013, κατά την οποία ήμουν Γενική Γραμματέας του ΕΚΔΔΑ, ύστερα από πρόταση της Δημοκρατικής Αριστεράς (ΔΗΜΑΡ) προς την Τρικομματική Κυβέρνηση. Αρμόδιος Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στον οποίο υπάγεται το ΕΚΔΔΑ, ήταν ο Αντώνης Μανιτάκης. Πίστευα και πιστεύω στην καθιέρωση μόνιμου Γενικού Γραμματέα ως ανώτατη ιεραρχία της Διοίκησης, ή έστω με θητεία 5ετή ως αρχή. Αυτό άλλωστε απαιτεί, πέραν οποιασδήποτε νομοθετικής αλλαγής και άλλες διαδικασίες επιλογής. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει, κατά συνέπεια με την αλλαγή της Κυβέρνησης, υπέβαλα την παραίτησή μου από τη θέση αυτή.

 
Γενική Γραμματέας Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής,- Τι κάναμε
Μάρω Ευαγγελίδου,

Με την ευκαιρία υποβολής του παρόντος απολογιστικού σημειώματος των εργασιών της Γενικής Γραμματείας Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, τόσο η Γενική Γραμματέας όσο και η Ομάδα των συνεργατών της, εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας προς τον Υπουργό ΠΕΚΑ κο Ευ. Λιβιεράτο -με τον οποίο συνεργαστήκαμε κυρίως σε θέματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και περιβαλλοντικής αδειοδότησης- και τον Αν Υπουργό κο Στ. Καλαφάτη -με τον οποίο είχαμε ευρύτερη συνεργασία σε θέματα απορριμμάτων, βιοποικιλότητας και προστατευόμενων περιοχών, σύνδεσης περιβάλλοντος / χωροταξίας και περιβαλλοντική αδειοδότηση κρίσιμων τομέων όπως οι εξορύξεις και οι τουριστικές υποδομές- για το κλίμα εμπιστοσύνης που οικοδομήθηκε, σ΄ αυτήν την πρότυπη για το ελληνικό πολιτικό σύστημα συνεργασία

 
Ειδικής Γραμματείας Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων- Τι κάναμε
Αθανάσιος Θεοχαρόπουλος,

Η ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2007-2013ΚΑΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2014-2020

Οι προτεραιότητες της Ειδικής Γραμματείας Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα ήταν, αφενός, η επιτάχυνση της υλοποίησης του τρέχοντος Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) -με αποδοτικότητα, ποιότητα και διαφάνεια- και, αφετέρου, η έγκαιρη προετοιμασία για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2014-2020.

 
Ειδικός Γραμματέας Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας - Τι κάναμε
Μιχάλης Κανδαράκης,

Η ανάληψη καθηκόντων στο ΣΕΠΕ, έγινε στα μέσα Οκτωβρίου 2012 και ενώ το Σώμα είχε μείνει "ακέφαλο" πάνω από δύο μήνες. Όπως ήταν αναμενόμενο, είχε συσωρευτει μεγάλος όγκος διαδικαστικών υπηρεσιακών θεμάτων, τα οποία έπρεπε να αντιμετωπιστούν άμεσα.

Επιπλέον, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας βρισκόταν μπροστά σε μια διαδικασία ριζικής εσωτερικής του αναδιοργάνωσης και ανασχεδιασμού των διαδικασιών του. Το μεν πρώτο σχετίζεται με τη διαδικασία διοικητικής μεταρρύθμισης του ΥΔΙΜΗΔ, ενώ το δεύτερο, με την διεξαγωγή ανεξάρτητης αξιολόγησης αναγκών από το Διεθνές Γραφείο Εργασίας, η οποία επισήμανε τα προβλήματα, αλλά και τις προοπτικές του συστήματος Επιθεώρησης Εργασίας στην Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία και τις εγχώριες ιδιομορφίες.

 
Ειδικός Γραμματέας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΥΠΕΚΑ- Tι κάναμε
Σάκης Κουρουζίδης,

Η βασική λειτουργία της Ειδικής Γραμματείας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας περιορίζεται στις επιθεωρήσεις στο περιβάλλον (σε κάθε δραστηριότητα, δημόσια ή ιδιωτική, για τη λειτουργία της οποίας απαιτείται –και- περιβαλλοντική αδειοδότηση), την ενέργεια (μόνον στον έλεγχο του θεσμού των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης των κτηρίων), στη δόμηση (εποπτεία του θεσμού των ελεγκτών δόμησης) και στα αυθαίρετα (σε συνεργασία με τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις).

Η γενική αντίληψη πάνω στην οποία στηρίχθηκε η δουλειά μου ξεκινούσε με την παραδοχή ότι οι έλεγχοι αποτελούν εργαλείο προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά, ταυτόχρονα, είναι και αναπτυξιακό εργαλείο.

 
Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας- Τι κάναμε
Βασίλης Μάγκλαρης,

Σημαντικότερα Πεπραγμένα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας για την περίοδο: Αύγουστος 2012 – Ιούνιος 2013

•Σχεδιασμός και Κατάρτιση του Αναπτυξιακού Προγραμματισμού 2014-2020.Προετοιμασία της Στρατηγικής για την Έρευνα και Καινοτομία – Διαμόρφωση κατευθύνσεων Αναπτυξιακού Προγραμματισμού για την Νέα Προγραμματική Περίοδο.Διαβούλευση με τις περιφέρειες για την Ανάπτυξη Στρατηγικής για την Έξυπνη Εξειδίκευση (RIS3), συμμετοχή στα Αναπτυξιακά Συνέδρια των Περιφερειών, επιτόπιες επισκέψεις και συζητήσεις με τις Περιφερειακές Αρχές. Διαβούλευση με Υπουργεία και εκπροσώπους του παραγωγικού Τομέα.

 
Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (ΓΓΑΙΝΠ)- Τι κάναμε
Ιωάννης Σπιλάνης,

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση για πρώτη φορά στη χώρα ολοκληρωμένης στρατηγικής και αναπτυξιακής πολιτικής που να καλύπτει το σύνολο της νησιωτικής Ελλάδας με βάση τη συνταγματική επιταγή (άρθρα 101 και 106) ήταν ο βασικός στόχος που ανέλαβε να υλοποιήσει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (ΓΓΑΙΝΠ) στη περίοδο από τον Αύγουστο 2012 μέχρι σήμερα. Αυτός είναι και ο μοναδικός λόγος ύπαρξης της σήμερα μετά τη σταδιακή ενίσχυση των περιφερειακών δομών της χώρας και ιδιαίτερα με πρόσφατη διοικητική διάρθρωση της χώρας με αιρετές Περιφέρειες, ισχυρούς Δήμους και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

 
Σημεία Σύγκλισης

Η κυβέρνηση Εθνικής Ευθύνης που θα δημιουργηθεί με τη στήριξη των τριών κομμάτων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ) θα έχει πλήρεις αρμοδιότητες και χρονικό ορίζοντα όπως ορίζει το Σύνταγμα.Στόχος της είναι να αντιμετωπίσει την κρίση, να ανοίξει το δρόμο της Ανάπτυξης και να αναθεωρήσει όρους της Δανειακής Σύμβασης (Μνημονίου), χωρίς να θέσει σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας, ούτε την παραμονή της στο ευρώ. Και, ασφαλώς, χωρίς να αμφισβητήσει τους αυτονόητους στόχους μηδενισμού του δημοσιονομικού ελλείμματος, ελέγχου του χρέους και εφαρμογής των διαρθρωτικών αλλαγών που έχει ανάγκη η χώρα.

Bjorn Lomborg
Project Syndicate, TA NEA, 18/10/2014
Ενα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των φτωχών σε όλο τον κόσμο είναι αυτό που δεν έχουν ακούσει πολλοί: οι παράνομες χρηματοοικονομικές ροές. Οι ροές αυτές κοστίζουν στους ανθρώπους στο Τζιμπουτί, στο Κονγκό και στο Τσαντ περισσότερο από το 20% των εισοδημάτων τους σε ετήσια βάση.
 
Daniel Gross
Τα Νέα, 18/10/2014
Με τον πληθωρισμό στην ευρωζώνη να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, αυξάνονται οι πιέσεις στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να κάνει «κάτι» ώστε να αποτρέψει τον κίνδυνο αποπληθωρισμού. Αυτό το «κάτι» εκλαμβάνεται ότι μπορεί να είναι η ποσοτική χαλάρωση. Μπορεί όμως κάτι τέτοιο να έχει αποτελέσματα;
 
Γιάννης Βούλγαρης
Τα Νέα, 18/10/2014
Η βίαιη αντίδραση των διεθνών αγορών ήρθε να μας ξυπνήσει από τον κίνδυνο ύπνωσης που διατρέχαμε λόγω της βαρετής επανάληψης που εξέπεμπε η πολιτική μας ζωή. Γιατί εκ πρώτης όψεως βλέπαμε ένα έργο που είχαμε ξαναδεί παλιότερα. Ιδια πλοκή, ίδιες ατάκες, ίδια κόλπα, νέοι ηθοποιοί να προσπαθούν να αντιγράψουν τους ορίτζιναλ.
 
Παύλος Τσίμας
Τα Νέα, 18/10/2014
Τον Νοέμβριο του 2010, παρότι είχε υιοθετήσει τα προηγούμενα δύο χρόνια δραστικά μέτρα λιτότητας, η δυστυχής Ιρλανδία είχε τη μοίρα που έξι μήνες νωρίτερα είχε υποστεί η ανέμελη Ελλάδα: δάνειο, Μνημόνιο, τρόικα...

Η αντιπολίτευση κατήγγειλε το Μνημόνιο και, φυσικά, αρνήθηκε να το ψηφίσει.
 
Π.Κ. Ιωακειμίδης
The books journal, 16/10/2014
Η σύγχρονη, έλλογη, δημοκρατική Αριστερά δεν μπορεί παρά να είναι ευρωπαϊκή. Ευρωπαϊκή με τη διττή έννοια: Αφ’ ενός της αταλάντευτης αποδοχής και της προώθησης των «ευρωπαϊκών αξιών», της δημοκρατίας, των ατομικών δικαιωμάτων, του κράτους δικαίου, της ανοχής, της πολυπολιτισμικότητας. Αφ’ ετέρου της ενεργού προσήλωσης στο στόχο της ευρωπαϊκής ενοποίησης, με την οικοδόμηση της Πολιτικής Ένωσης, ως καταληκτικής κατάστασης της διαδικασίας.
 
Πάσχος Μανδραβέλης
Η Καθημερινή, 15/10/2014
Και ενώ τα μαύρα σύννεφα πυκνώνουν στον ορίζοντα, το ελληνικό πολιτικό σύστημα ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με την προεδρική εκλογή. Τα μαύρα σύννεφα δεν είναι μόνο τα ελληνικά spreads (χθες τα ελληνικά επιτόκια των δεκαετών ομολόγων έσπασαν το φράγμα του 7%), ούτε η κάθετη πτώση του Χρηματιστηρίου Αθηνών, που ξαναέσπασε το φράγμα των 1.000 μονάδων (προς τα κάτω).
 
Παύλος Τσίμας
Τα Νέα, 11/10/2014
«Η χώρα για να μην περιπέσει σε ακυβερνησία χρειάζεται ισχυρές, αυτοδύναμες κυβερνήσεις». Πόσες φορές ακούσαμε το μάντρα, τα τελευταία σαράντα χρόνια; Αμέτρητες. Με αυτό το δόγμα ως οδηγό ψηφίστηκαν όλοι οι εκλογικοί νόμοι - πλην ενός: του νόμου Κουτσόγιωργα, με τον οποίο έγιναν οι τριπλές εκλογές του 1989-90. Και η εμπειρία εκείνου του χρόνου, με την παρατεταμένη ακυβερνησία, έκανε ακόμη ισχυρότερη την πίστη στην ιερά αυτοδυναμία.
 
Γιάννης Βούλγαρης
27/09/2014
Οσοι υπολογίζουν ότι η πορεία προς τις εκλογές, όποτε και αν γίνουν, θα είναι μια περίοδος ευφρόσυνης αντιμνημονιακής πλειοδοσίας, ανέξοδης δημαγωγικής παροχολογίας και αδιατάρακτης οικονομικής εξέλιξης θα διαψευστούν σύντομα. Η Ελλάδα έχει μπει και πάλι σε ζώνη ισχυρών αναταράξεων. Και μάλιστα σε μια περίοδο διεθνούς αστάθειας και ευρωπαϊκής στασιμότητας.
 
Παύλος Τσίμας
Τα Νέα, 27/09/2014
Ηταν πρώτα η αυταπάτη του «αδιάβροχου έθνους».

Ο Καραμανλής διαβεβαίωνε, μήνες μετά την πτώση της Λίμαν, ότι η ελληνική οικονομία είναι «θωρακισμένη» και άτρωτη στα βέλη της κρίσης που συγκλόνιζε τον κόσμο. Ο Γιώργος Παπανδρέου το πίστεψε, συνέχισε να το πιστεύει, ακόμη και όταν ο ίδιος ο Καραμανλής πηδούσε από το εκλογικό παράθυρο για ν’ αποφύγει το πικρό ποτήρι, και αιχμαλώτισε τον εαυτό του στο ρητορικό σχήμα «λεφτά υπάρχουν»
 
Ανδρέας Πετρουλάκης
www.protagon.gr, 25/09/2014
O Λάκης Λαζόπουλος είναι αναμφίβολα ο σημαντικότερος σατιρικός ανατόμος της κοινωνίας μας στη σύγχρονη εποχή. Πήγε πολύ πιο πέρα από τον Χάρρυ Κλυνν, του οποίου η σάτιρα εστιαζόταν περισσότερο στους γραφικούς και άνοιξε όλη τη βεντάλια της ελληνικής κακοδαιμονίας. Έψαξε και έφτιαξε Μήτσο-Μήτσο όλο το ψηφιδωτό της μικροαστικής Ελλάδας έτσι που η ιστορική αυτή εκπομπή μπορεί να πει κανείς ότι ήταν το τηλεοπτικό ντιβάνι του ψυχαναλυτή
 
Φίλιππος Σαχινίδης
Εφημερίδα των Συντακτών, 25/09/2014
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, προκειμένου να καλυφθούν οι μελλοντικές χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας, δεν θα καταφύγει στην υπογραφή τρίτου μνημονίου αλλά θα προσφύγει στις αγορές.

Αυτό σημαίνει ότι η χώρα θα ενταχθεί στο μεταμνημονιακό πρόγραμμα εποπτείας που προβλέπεται από το νέο, αυστηρότερο πλαίσιο δημοσιονομικής πολιτικής της ευρωζώνης, το οποίο εφαρμόζεται στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία.
 
Γιάννης Μηλιός
Τα Νέα, 23/09/2014
Μετά την επανένωσή της, το 1990, η Γερμανία είναι η ισχυρότερη οικονομία στην ΕΕ. Συγκεντρώνει το 20,9% του συνολικού ΑΕΠ και το 16% του πληθυσμού της ΕΕ. Στη βάση αυτής της ισχύος πολλοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι η γερμανική πολιτική και οικονομική ελίτ έχει καταφέρει να ηγεμονεύσει σε ολόκληρη την Ευρώπη, επιβάλλοντας παντού τις «γερμανικές» πολιτικές της σκληρής δημοσιονομικής πειθαρχίας και λιτότητας.
 
ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ
Design, Developed & Powered by 2easy Web Applications
Επισκέπτες | Σήμερα: 5267 | Σύνολο από 20/02/2004: 10,969,624 | Μοναδικά IP: 459,135