Η πρόκληση του Β3W
Γιώργος Καπόπουλος, Η Εφημερίδα των Συντακτών, Δημοσιευμένο: 2021-11-04
Βuild Back Better World (ανοικοδομήστε έναν καλύτερο κόσμο) ή B3W είναι η πρόκληση που έθεσε προχθές στη Γλασκόβη ο Μπάιντεν στα μέλη της Ομάδας των G-7.
Πρόκειται για μια «πράσινη» πρωτοβουλία διεθνών υποδομών μιας προσπάθεια αναγωγής σε παγκόσμια κλίμακα του σχεδίου του Λευκού Οίκου για ανανέωση και επισκευή υποδομών στο εσωτερικό της χώρας.
Η πρωτοβουλία B3W φιλοδοξεί να καλύψει το εκτιμώμενο κενό ύψους 40 τρισ. δολαρίων στην κατασκευή και ανανέωση υποδομών σε παγκόσμια κλίμακα.
Τα παραπάνω είναι προφανές ότι αν υλοποιηθούν θα αποτελέσουν όχι άλλο ένα μέτρο ειδικού σκοπού για την αντιμετώπιση των συνεπειών και παρενεργειών της πανδημίας, αλλά στρατηγική στροφή στην παγκόσμια οικονομία.
Η πρωτοβουλία Μπάιντεν θα έπρεπε να προβληματίσει την Ε.Ε. καθώς είναι πλέον σαφές ότι το Ταμείο Ανάκαμψης, με τις σημερινές οροφές χορηγήσεων και δανείων να μην επαρκούν, δεν μπορεί να καλύψει την πρόκληση ανανέωσης των υποδομών στη Γηραιά Ηπειρο.
Είναι σαφές ότι οι «27», αντί να προσπαθούν να διαχειριστούν τον ζήλο του Βερολίνου για την επιστροφή στη δημοσιονομική κανονικότητα, θα έπρεπε να διαβουλεύονται για τη διαμόρφωση μιας παρόμοιας πολιτικής για την Ε.Ε.-ευρωζώνη.
Ο Μπάιντεν δείχνει τον μονόδρομο μιας σταθερής ανάκαμψης, την ώρα που η Γερμανία παρά την κυβερνητική αλλαγή εξακολουθεί να μιλά με όρους της κρίσης της ευρωζώνης μετά το 2010.
Στη δεκαετία του ‘30 η αναθέρμανση της οικονομίας με βασικό εργαλείο τη χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομών ξεκίνησε από το New Deal του Ρούζβελτ την άνοιξη του 1933, με την καταστροφική συνταγή του αποπληθωρισμού να εγκαταλείπεται στη Γερμανία και τη Βρετανία με τελευταίο σταθμό τη Γαλλία μετά τη νίκη του Λαϊκού Μετώπου το 1936.
Θα προβάλει η Ε.Ε. και ειδικότερα η ευρωζώνη ως παγκόσμια εξαίρεση επιστροφής στην περιοριστική δημοσιονομική πολιτική στο όνομα του φόβητρου του πληθωρισμού.
Είναι σαφές ότι κάθε μέρα που περνά αποκτά αυξημένη βαρύτητα η επιλογή του νέου υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας και του νέου επικεφαλής της Μπούντεσμπανκ.
Τέλος, είναι σαφές ότι το σχέδιο Β3W φιλοδοξεί να είναι ταυτόχρονα και μια επιθετική απάντηση στην υπεδραστηριοποίηση της Κίνας στη χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον νέο δρόμο του μεταξιού.
Πρόκειται για μια «πράσινη» πρωτοβουλία διεθνών υποδομών μιας προσπάθεια αναγωγής σε παγκόσμια κλίμακα του σχεδίου του Λευκού Οίκου για ανανέωση και επισκευή υποδομών στο εσωτερικό της χώρας.
Η πρωτοβουλία B3W φιλοδοξεί να καλύψει το εκτιμώμενο κενό ύψους 40 τρισ. δολαρίων στην κατασκευή και ανανέωση υποδομών σε παγκόσμια κλίμακα.
Τα παραπάνω είναι προφανές ότι αν υλοποιηθούν θα αποτελέσουν όχι άλλο ένα μέτρο ειδικού σκοπού για την αντιμετώπιση των συνεπειών και παρενεργειών της πανδημίας, αλλά στρατηγική στροφή στην παγκόσμια οικονομία.
Η πρωτοβουλία Μπάιντεν θα έπρεπε να προβληματίσει την Ε.Ε. καθώς είναι πλέον σαφές ότι το Ταμείο Ανάκαμψης, με τις σημερινές οροφές χορηγήσεων και δανείων να μην επαρκούν, δεν μπορεί να καλύψει την πρόκληση ανανέωσης των υποδομών στη Γηραιά Ηπειρο.
Είναι σαφές ότι οι «27», αντί να προσπαθούν να διαχειριστούν τον ζήλο του Βερολίνου για την επιστροφή στη δημοσιονομική κανονικότητα, θα έπρεπε να διαβουλεύονται για τη διαμόρφωση μιας παρόμοιας πολιτικής για την Ε.Ε.-ευρωζώνη.
Ο Μπάιντεν δείχνει τον μονόδρομο μιας σταθερής ανάκαμψης, την ώρα που η Γερμανία παρά την κυβερνητική αλλαγή εξακολουθεί να μιλά με όρους της κρίσης της ευρωζώνης μετά το 2010.
Στη δεκαετία του ‘30 η αναθέρμανση της οικονομίας με βασικό εργαλείο τη χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομών ξεκίνησε από το New Deal του Ρούζβελτ την άνοιξη του 1933, με την καταστροφική συνταγή του αποπληθωρισμού να εγκαταλείπεται στη Γερμανία και τη Βρετανία με τελευταίο σταθμό τη Γαλλία μετά τη νίκη του Λαϊκού Μετώπου το 1936.
Θα προβάλει η Ε.Ε. και ειδικότερα η ευρωζώνη ως παγκόσμια εξαίρεση επιστροφής στην περιοριστική δημοσιονομική πολιτική στο όνομα του φόβητρου του πληθωρισμού.
Είναι σαφές ότι κάθε μέρα που περνά αποκτά αυξημένη βαρύτητα η επιλογή του νέου υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας και του νέου επικεφαλής της Μπούντεσμπανκ.
Τέλος, είναι σαφές ότι το σχέδιο Β3W φιλοδοξεί να είναι ταυτόχρονα και μια επιθετική απάντηση στην υπεδραστηριοποίηση της Κίνας στη χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον νέο δρόμο του μεταξιού.