Ένας αρχιεπίσκοπος που απογοήτευσε
Μιχάλης Κυριακίδης, Μεταρρύθμιση, Δημοσιευμένο: 2016-11-03
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τον θρόνο είχε δώσει την εικόνα ενός ήπιου ποιμενάρχη, με λόγο συναινετικό και λόγο αγάπης, μακριά από τις ακραίες φωνές που ακούγονται στον χώρο της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας. Μάλιστα πολλοί πολίτες διαπιστώσαμε με ανακούφιση, πως ο διάδοχος του Χριστόδουλου ήταν σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, ένας άνθρωπος της συναίνεσης και ανεκτικός στην διαφορετικότητα.
Ο αρχιεπίσκοπος που ακούσαμε πριν από δύο μέρες στον Σκάι, δεν είχε καμιά σχέση με την αρχική εικόνα που είχε δημιουργήσει.
Ταυτίστηκε με τις ακραίες συντηρητικές απόψεις πολλών ιεραρχών, ήταν διχαστικός, χρησιμοποίησε πολιτικό λόγο και εκφράστηκε με προσβλητικό τρόπο κατά του υπουργού Παιδείας. Μίλησε για αφελληνισμό και αποχριστιανισμό» της χώρας , ενώ εμφατικά, μάλιστα, έκανε λόγο για κίνδυνο ισλαμοποίησης .
Επί της ουσίας, ο Αρχιεπίσκοπος συντάχθηκε με τα πιο συντηρητικά και σκοταδιστικά μέλη της Ιεραρχίας και τους οπαδώς των θεωριών συνωμοσίας, σύμφωνα με τους οποίους κάποια κέντρα εντός και εκτός Ελλάδας επιχειρούν τον «αφελληνισμό» και των «αποχριστιανισμό» της χώρας.
Αναφερόμενος μάλιστα στους πρόσφυγες και στην ανέγερση του τεμένους στην Αθήνα, είπε: «Είναι μια απόπειρα αλλοίωσης από κέντρα. Να μην είναι μόνο η γλώσσα ελληνική, να μην είναι μόνο θρησκεία η ελληνική, να μην είναι μόνο η συνείδηση ελληνική. Ο τόπος μας προχωράει από στιγμή σε στιγμή στον αφελληνισμό και στον αποχριστιανισμό. Εκείνοι που δεν το βλέπουν είναι μακριά νυχτωμένοι. Και εκείνοι που το βλέπουν χαίρονται γιατί βλέπουν και το καμαρώνουν ότι το πρόγραμμα τους και το όνειρο τους πραγματοποιείται».
Δεν γνωρίζω εάν είναι συμπτωματικό, το γεγονός ότι την επομένη το πρωί κάποιοι ελληναράδες, ορισμένοι και στρατιωτικές στολές παραλλαγής, κατέλαβαν τον χώρο στον Βοτανικό όπου πρόκειται να κατασκευαστεί το τέμενος.
Το ιδεολογικό στίγμα των καταληψιών προκύπτει και από τις δηλώσεις τους ότι η «Στέγη αστέγων», όπως επιγράφεται, προορίζεται μόνο για Έλληνες. Το αποκαλούν, μάλιστα «Hotspot για Έλληνες» και ζητούν στοιχεία σε όποιον επιχειρήσει να προσεγγίσει τον χώρο.
Ο Αρχιεπίσκοπος δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτά, αλλά επενέβη με απρεπή και απαράδεκτο τρόπο στην πολιτική και κομματική διαμάχη. Είναι χαρακτηριστική η αυταρέσκεια- όπως σημειώνει ο καθηγητής Στ. Τσακυράκης σε ανάρτησή του στο facebook- με την οποία επιβεβαίωσε τη δήλωση Καμμένου ότι θα ρίξει τη κυβέρνηση αν του το ζητήσει ο Αρχιεπίσκοπος , χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι δουλειά ενός ιεράρχη να ρίχνει ή να στηρίζει κυβερνήσεις.
Όλα τα παραπάνω κάνουν επιτακτική την ανάγκη του οριστικού και σαφούς διαχωρισμού της Εκκλησίας από το Κράτος για τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής κοινωνίας, όπου πχ, το πώς θα είναι το μάθημα των θρησκευτικών θα το καθορίζει το υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Όπου οι ιερωμένοι θα σταματήσουν να είναι οιονεί δημόσιοι υπάλληλοι μισθοδοτούμενοι από το κράτος και όπου επιτέλους θα καταργηθεί ο θρησκευτικός όρκος και οι βουλευτές θα ορκίζονται στην τιμή και τη συνείδησή τους πίστη στους νόμους και το Σύνταγμα.
Ο αρχιεπίσκοπος που ακούσαμε πριν από δύο μέρες στον Σκάι, δεν είχε καμιά σχέση με την αρχική εικόνα που είχε δημιουργήσει.
Ταυτίστηκε με τις ακραίες συντηρητικές απόψεις πολλών ιεραρχών, ήταν διχαστικός, χρησιμοποίησε πολιτικό λόγο και εκφράστηκε με προσβλητικό τρόπο κατά του υπουργού Παιδείας. Μίλησε για αφελληνισμό και αποχριστιανισμό» της χώρας , ενώ εμφατικά, μάλιστα, έκανε λόγο για κίνδυνο ισλαμοποίησης .
Επί της ουσίας, ο Αρχιεπίσκοπος συντάχθηκε με τα πιο συντηρητικά και σκοταδιστικά μέλη της Ιεραρχίας και τους οπαδώς των θεωριών συνωμοσίας, σύμφωνα με τους οποίους κάποια κέντρα εντός και εκτός Ελλάδας επιχειρούν τον «αφελληνισμό» και των «αποχριστιανισμό» της χώρας.
Αναφερόμενος μάλιστα στους πρόσφυγες και στην ανέγερση του τεμένους στην Αθήνα, είπε: «Είναι μια απόπειρα αλλοίωσης από κέντρα. Να μην είναι μόνο η γλώσσα ελληνική, να μην είναι μόνο θρησκεία η ελληνική, να μην είναι μόνο η συνείδηση ελληνική. Ο τόπος μας προχωράει από στιγμή σε στιγμή στον αφελληνισμό και στον αποχριστιανισμό. Εκείνοι που δεν το βλέπουν είναι μακριά νυχτωμένοι. Και εκείνοι που το βλέπουν χαίρονται γιατί βλέπουν και το καμαρώνουν ότι το πρόγραμμα τους και το όνειρο τους πραγματοποιείται».
Δεν γνωρίζω εάν είναι συμπτωματικό, το γεγονός ότι την επομένη το πρωί κάποιοι ελληναράδες, ορισμένοι και στρατιωτικές στολές παραλλαγής, κατέλαβαν τον χώρο στον Βοτανικό όπου πρόκειται να κατασκευαστεί το τέμενος.
Το ιδεολογικό στίγμα των καταληψιών προκύπτει και από τις δηλώσεις τους ότι η «Στέγη αστέγων», όπως επιγράφεται, προορίζεται μόνο για Έλληνες. Το αποκαλούν, μάλιστα «Hotspot για Έλληνες» και ζητούν στοιχεία σε όποιον επιχειρήσει να προσεγγίσει τον χώρο.
Ο Αρχιεπίσκοπος δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτά, αλλά επενέβη με απρεπή και απαράδεκτο τρόπο στην πολιτική και κομματική διαμάχη. Είναι χαρακτηριστική η αυταρέσκεια- όπως σημειώνει ο καθηγητής Στ. Τσακυράκης σε ανάρτησή του στο facebook- με την οποία επιβεβαίωσε τη δήλωση Καμμένου ότι θα ρίξει τη κυβέρνηση αν του το ζητήσει ο Αρχιεπίσκοπος , χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι δουλειά ενός ιεράρχη να ρίχνει ή να στηρίζει κυβερνήσεις.
Όλα τα παραπάνω κάνουν επιτακτική την ανάγκη του οριστικού και σαφούς διαχωρισμού της Εκκλησίας από το Κράτος για τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής κοινωνίας, όπου πχ, το πώς θα είναι το μάθημα των θρησκευτικών θα το καθορίζει το υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Όπου οι ιερωμένοι θα σταματήσουν να είναι οιονεί δημόσιοι υπάλληλοι μισθοδοτούμενοι από το κράτος και όπου επιτέλους θα καταργηθεί ο θρησκευτικός όρκος και οι βουλευτές θα ορκίζονται στην τιμή και τη συνείδησή τους πίστη στους νόμους και το Σύνταγμα.