Διαζύγιο με τη λογική
Σήφης Πολυμίλης, Το Βήμα της Κυριακής, Δημοσιευμένο: 2014-11-30
Νομοθετικά κουκουλώματα...
Πάσχος Μανδραβέλης, Η Καθημερινή της Κυριακής, Δημοσιευμένο: 2014-11-30
Οι αιτίες μιας επαχθούς συμφωνίας
Παναγιώτης Παναγιώτου, Έθνος της ΚΥΡΙΑΚΗΣ, Δημοσιευμένο: 2014-11-30

Μετά το Παρίσι συνειδητοποιήθηκε από την κυβέρνηση πλήρως η αλλαγή «όλων των δεδομένων» πάνω στα οποία στηρίχθηκε η «στρατηγική της» που είχε αποτυπωθεί στις φράσεις «τέλος στα μνημόνια και η επιτήρηση», «έξοδος από την κρίση» και «απευθείας χρηματοδότηση από τις αγορές». Ταυτόχρονα φαίνεται ότι καταπίπτουν και οι περισσότερες από τις «κόκκινες γραμμές» στη διαπραγμάτευση με την τρόικα, που η ολοκλήρωσή της είναι προϋπόθεση για μια συμφωνημένη «επόμενη μέρα» με τους δανειστές. Ενώ παραμένει ενεργός και ο ρόλος του ΔΝΤ μέχρι να ολοκληρωθεί και το δικό του πρόγραμμα, που λήγει το 2016.
Δεν μας λείπουν «Plan B» ούτε «κόκκινες γραμμές»
Κώστας Καλλίτσης, Η Καθημερινή της Κυριακής, Δημοσιευμένο: 2014-11-30
Η Ιρλανδία μπήκε σε πρόγραμμα τον Νοέμβριο 2010, πήρε 85 δισ. ευρώ και βγήκε μετά μια 3ετία. Η Πορτογαλία μπήκε Απρίλιο του 2011, πήρε 78 δισ. ευρώ, βγήκε μετά μια 3ετία. Εμείς μπήκαμε τον Μάιο 2010, κι ενώ έχουμε πάρει πάνω από 200 δισ. ευρώ, μένουμε για πέμπτο χρόνο - και βλέπουμε. Η Ελλάδα μπήκε στην κρίση με 12,6% ανεργία κι έχει 26,6%, η Ιρλανδία με 13,9% και τη μείωσε στο 13,1%, η Πορτογαλία με 12% και την έφτασε στο 16,5%. Στην Ελλάδα μειώθηκαν οι επενδύσεις 40%, στην Ιρλανδία 6%, στην Πορτογαλία 30%. Η Ελλάδα έχασε 25% του ΑΕΠ της, η Ιρλανδία κέρδισε 4,6%, η Πορτογαλία έχασε 4,4%.
Υπάρχει και το εθνικό συμφέρον
Νίκη Φούντα, Συνέντευξη στη Γ. Σαδανά, ΑΞΙΑ, Δημοσιευμένο: 2014-11-29

Θα προέκρινα μία κυβέρνηση συνεργασίας που θα γινόταν με ίσους πολιτικούς όρους, με στόχο την εθνική διαπραγμάτευση και τα κρίσιμα πολιτικά και οικονομικά ζητήματα του τόπου. Από τις δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για την επόμενη μέρα, μέχρι στιγμής δεν προκύπτει κάτι τέτοιο. Με ρεαλιστικούς όρους βέβαια, προφανώς και η επόμενη κυβέρνηση κατά πάσα πιθανότητα θα έχει για κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, λόγω κοινοβουλευτικής δύναμης. Και προφανώς αυτό είναι κάτι που με ενδιαφέρει πολύ περισσότερο από την προηγούμενη συγκυβέρνηση στην οποία αναγκαστήκαμε να μπούμε, για λόγους εθνικού συμφέροντος και διατήρησης της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας.
Ψευδαισθήσεις περί κατάργησης των μνημονίων με μια μονοκονδυλιά
Φώτης Κουβέλης, Συνέντευξη στο Δημ. Αλειφερόπουλο, ΑΓΟΡΑ, Δημοσιευμένο: 2014-11-29
Το πρόσφατο συνέδριό μας αποφάσισε, σχεδόν ομόφωνα, ότι η πολιτική και οργανωτική αυτοτέλεια της Δημοκρατικής Αριστεράς είναι αδιαπραγμάτευτη. Το δεύτερο που αποφάσισε είναι ότι ο τόπος έχει ανάγκη πολιτικής αλλαγής και προοδευτικής διακυβέρνησης. Η εκλογική τακτική μας θα αποφασισθεί στον κατάλληλο χρόνο, με σταθερή την επιλογή μας για την οργανωτική και πολιτική μας αυτονομία. Και επειδή μου δίνετε την ευκαιρία, ας το επαναλάβω: η ΔΗΜΑΡ δεν πρόκειται να γίνει παράρτημα κανενός. Οι λόγοι, άλλωστε, που κατέστησαν αναγκαία την ίδρυσή της, όχι μόνο δεν εξέλειψαν, αλλά παραμένουν απολύτως επίκαιροι και σήμερα.
Ακροβατώντας
Παύλος Τσίμας, Τα Νέα, Δημοσιευμένο: 2014-11-29
Κι όμως, παρ’ όλα αυτά, έχει κανείς την αίσθηση ότι η πολιτική στέκει αμήχανη, αδύναμη απέναντι σ’ αυτόν τον χορό των δαιμόνων που στήνεται πάλι από την αρχή.
Παρίσι - Λονδίνο: το διπλό αδιέξοδο
Γιάννης Βούλγαρης, Τα Νέα, Δημοσιευμένο: 2014-11-29
Πέστροφα ποταμίσια μεταπολιτική
Κωστής Παπαϊωάννου, Η Εφημερίδα των Συντακτών, Δημοσιευμένο: 2014-11-26

«Η φτώχεια είναι πιο φρόνιμη αν νιώθει ότι φταίει». Ο στίχος από το υπέροχο «Σαράβαλο» του Γ. Αγγελάκα έρχεται στον νου όποτε ακούω κάποιον να μας μαλώνει όλους για την κρίση. Μετά το εμβληματικό «μαζί τα φάγαμε» του Θ. Πάγκαλου ήρθε και η Ελ. Κούρκουλα: «Μη σας φανεί ακραίο, αλλά μήπως ο κάθε Έλληνας δεν ήταν ένας μικρός Τσοχατζόπουλος; Δήλωσε κανείς την πραγματική αξία του σπιτιού που αγόρασε;». Κυνική εξίσωση της συστηματικής καταλήστευσης δημόσιου πλούτου με τη φοροδιαφυγή. Ωμή καθολίκευση του χαρακτηρισμού του μεγαλοαπατεώνα για έναν ολόκληρο λαό. Διαθέτουν όντως απύθμενο θράσος κάποια αποσυρμένα ή αζήτητα στελέχη του πολιτικού προσωπικού.